Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az óvodai nevelés alapelvei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az óvodai nevelés alapelvei"— Előadás másolata:

1 Az óvodai nevelés alapelvei
Forrás: Körmöczi Katalin: “A gyermekek érdeke mindenek fölött áll!...”

2 „A kisgyermek tankönyve maga az élet legyen!” Comenius
Életközeliség: olyan tanulási tér, ahol a gyermek aktív, produktív lehet Nincsenek külön foglalkozási ágak, csak az ÉLET Utánozható, vonzó minták

3 NEM eredményes: Figyelmeztetés Magyarázgatás Követelés Elvárásra való hivatkozás Elmarasztalás „A gyermekek a büntetésből csak azt tanulják meg, hogy mindig az erősebbnek van igaza.” Ranschburg Jenő

4 „Amit hallok – elfelejtem;
Amit látok – megismerem; Amit csinálok – megtanulom.”   (Ősi bölcsesség) >

5 Széles tevékenységrepertoár felkínálása
„Ha a kisgyermek szabadon nyúl a tapasztalatokért, átéli az életet.” (Bolyai Farkas) „A szabad cselekvés mindig magasabb rendű, mint a kötelességből végzett.” (Rudolf Steiner) „A gyermeki szabadságnak csak a közérdek állíthat cenzúrát.!”(Maria Montessori)

6 Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Tehát:
A tevékenységeket az egyes óvodás gyermekek érdeklődéséhez kell igazítani. Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Tehát: Tapasztalás Tevékenység Gyakorlatiasság Életközeliség

7 A pedagógus szerepei az óvodai alapelvek szellemében
Közvetett hatásrendszer alkalmazása „Felkínálja” a tevékenységeket Feltételek biztosítása Ösztönző, támogató, tanácsadó, konzultatív szerepkör

8 Miben szükséges támogatnunk az óvodás gyermeket?
- hogy önmaga elégíthesse ki szükségleteit - -- hogy önmaga bontakoztathassa ki rejtett adottságait, - hogy önmaga választhasson a felkínált lehetőségek sokaságából, - hogy önmaga szerkeszthesse meg egyéni programját Minden gyermekhez külön kulcs szükséges

9


Letölteni ppt "Az óvodai nevelés alapelvei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések