Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi."— Előadás másolata:

1 DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi Tünde

2 Lehet-e Drakula jó imázs-alakító vagy turista-attrakció?
világhír → rossz reklám is lehet jó reklám! Newsweek: 2,85 millió találat, IMDb: 649 hivatkozás film, színház, regény, tánc, képregény, játék, anime és manga, televízió, rajzfilm, stb. Drakula-kultusz Románia „szívfájdalma” Drakula-brand Drakulában rejlő lehetőségek

3 Románia imázsa (kutatás alapján)
66 visszaküldő, főként európai egyetemisták POZITÍV VÉLEMÉNY NEGATÍV VÉLEMÉNY Lenyűgöző táj 18 Szegény ország 11 Kedves emberek 13 Korrupció 2 Érdekes, kalandos 7 Rossz utak Kedveli Romániát 6 Magyar-román ellentét Gyorsan fejlődik Színvonalas oktatás 3 Olcsó Történelmi emlékek (kastélyok, várak, városok) Turisztikai potenciál 1

4 Romániai turizmus Kedvező természeti adottságok 2000-2005: GDP 1,4%-a
Üzleti turizmus az éves bevételek 60-70%-a 2005-re a külföldi turisták aránya 24% Idegenforgalmi Világtanács (WTTC) előrejelzése(2007): 2016-ig 7,9%-os növekedés → GDP 4,8%-a 2013-ra a szállodai vendégek száma 12,6 millió

5 A román üzleti környezet
Kedvező üzleti klíma Piac és az elhelyezkedés nyújtotta előnyök Forrás előnyök Politikai, gazdasági előnyök Fejlődő infrastruktúra Szociális és jogi előnyök

6 Menedzsment kultúra Romániában
Hofstede kulturális dimenziói: egyre inkább az alacsony bizonytalanság- kerülési index (69,38%) jellemző rövid távú orientáció (64,07%) magas hatalmi távolsági index (82,41%) alacsony az individualimus (32,3%), relatíve alacsony férfiasssági ráta (45,35%)

7 Vlad Tepes – A nemzeti hős
ellentmondásos források ? Sárkány Lovagrend → Dracula név 1456: havasalföldi vajda Tepes (Kazıklı Bey) = karóbahúzó 1485, Németország: nyomtatásban megjelent történetek Tepesről tolvajok, bűnösök, koldusok, szászok, bojárok, oszmánok budai raboskodás

8 A világraszóló legenda
Drakula gróf A megtestesült gonosz Draculae = démon, ördög koldusok legendája véres falatozások holttestét és sírhelyét sosem találták meg ortodox hitvilág kolostor negatív szereplő A világraszóló legenda Bram Stoker, 1987 barátjáról mintázta a karaktert zsarnoki, erőszakos, kegyetlen elbűvölő, udvarias úriember hipnotikus képességek filmadaptációk (1931, Lugosi Béla)

9 Külföldiek véleménye DRAKULA VLAD TEPES (+) Gáláns, klassz úriember 9
(+) Nagy hadvezér 1 (+) Misztikus, izgalmas, romantikus történet 6 (+) Szeretik a róla készült filmeket 4 (+) Világ egyik legnagyobb legendája, mint James Bond (-) Kegyetlen tömeggyilkos (+) Vicces (róla készült rajzfilmek alapján) 3 (-) Kínozta a földműveseit (+) Szórakoztató 2 (-) Kíméletlen a tolvajokkal és bűnösökkel (+) Jó promóciós fogás (-) Nem kedvelik (-) Ijesztő figura (-) Törökországban negatív történelmi személy (-) Nem kimondottan kedvenc karakter

10 A Drakula-Brand Egy bukaresti vállalat 1997-ben szabadalmaztatta a márkanevet Brassó megyei Tanács: reklámeszközre használta → vita: kié a márkanév? A brand eladása egy francia írónak Veszélyben a mítosz? → a „Drakulátlan”Erdély

11 Románia attitűdje és a Drakula- ipar
A „Havasalföld védelmezője” Drakula-sztori: nemzeti sérelem Attitűdváltozás: a történetre alapozva virágzó turizmus felépítése Drakula-ipar fellegvára: Törcsvár → múzeum, bazár, „Horror-kastély” Éttermek, bárok: Drakula-tál, vérszínű konyak Utazási irodák kínálata: Drakula–útvonal (Beszterce- Bargói-hágó) → szállodák Árnyoldalak: élménypark meghiúsulása

12 Drakula-túra Drakula Park 48-an vennének részt rajta → 73%
RÉSZT VENNE, MERT: NEM VENNE RÉSZT, MERT: Érdekes, klassz, vicces ötlet 10 Fenntartások (idétlen kosztümös túra, szuvenírekkel) 4 Tanulságos, hasznos 3 Nem szeretik a szervezett túrákat Románok véleményének megismerése Gonosz „jelenléte” 1 Eredeti helyszínek megismerése 2 48-an vennének részt rajta → 73% Ártól függően venne részt: 7 Tartalomtól függően: 5 Drakula Park MEGLÁTOGATNÁ, MERT: NEM MENNE EL, MERT: Jó szórakozás lenne, szeretik az effajta parkokat 7 Tartanak a túlságosan turisztikai, idétlen megjelenéstől 6 Valódi történelem és kultúra érdekelné, vidám keretek közt 3 Nem szeretik az effajta szórakozási lehetőségeket Betekintést enged az igazi Vlad Tepes életébe 1 Nem tudna nagy élményt nyújtani Légkör, misztikum Elég volt meglátogatni a brassói kastélyt 37-en ellátogatnának → 56% Ártól és minőségtől függ: 3 Romániában töltött idő függvénye: 1

13 Románia, mint turisztikai úti cél
Előnyben részesítenék a túrával vagy a parkkal szemben (8) Érdeklik a hegyek, tavak, erdők (7) Fekete-tenger partvidéke (5) Az egész ország érdekli (5) Városok, középkori emlékek (3) Sóbarlangok (2) Önmaga útját járná (2) Kíváncsi a történelemre is (1)

14 Konklúzió Hallottak az országról, szívesen elutaznának oda
Nem ismerik → Drakula: turista-vonzó lehetőség Válaszadók érdeklődők Ismeretterjesztés Pozitív kép kialakítása, közvetítése Fejlesztések Munkahely-teremtés, gazdasági növekedés

15 Drakula-kultusz külföldön
Amerika: - népszerű, erős vámpírkultusz - ismert a Drakula-legenda, ellátogatnának a helyszínre Jó ötletnek tartják a Drakula Park elképzelést Magyar vonatkozás

16 Javaslatok Románia imázsának javítására
A kultusz és a román kultúra, történelem, hagyományok összekapcsolása -múzeumok, programok (kiállítások, vásárok stb.), könyvek, kiadványok -egyedi szlogen, szimbólum -versenytárselemzés -médiában való megjelenés

17 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "DRAKULA Lehet-e a Dracula történet egy jó nemzeti imázs-kialakító vagy erős turista-attrakció Románia számára? Készítette: Kelbert Brigitta Látrányi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések