Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Pedagógus értékelési rendszer
Szivák Juidt ELTE PPK
2
Miért fontos? Miért jó? Mert az oktatás közszolgálat! Mert kötelező!
Mert visszacsatol! Mert tájékoztat! Mert minősít??? Mert fejleszt! Mert olyan kultúrát közvetít, amelyben van értéke a jó munkának (és fordítva!)!
3
Egy ellenőrzési, értékelési rendszer CSAK akkor jó, ha ezt minden résztvevő így érzi!
4
Vak tyúk is talál szemet…
Koncepció Miért? Célok - Elvek Mit akarunk tudni? ( oktatás, nevelés, hozzáadott érték ) Kik? Hogyan? Mikor? Mit kezdünk vele? Rendszer
5
Az értékelés célja - önértékelés (kényszere-igénye) javul
- méltányolni a teljesítményt és a fejlődést - segít a feltárásban, fejleszt!!!!!!!!!!!!! - iskolai feladatok jobb elosztása - problémák azonosítása a szervezetben - egyéni igények feltárása - kommunikáció javulása - döntéselőkészítés
6
Az értékelés alapelvei
Fejlesztő szándék elve Sokoldalúság elve Méltányosság elve Elméleti megalapozottság elve Konszenzus elve Kivitelezhetőség elve Mérhetőség elve Értéktisztázás elve
7
Ar értékelési rendszer területei I.
Tanórai oktató – nevelő munka Tanórán kívüli iskolai tevékenység Tanulók tanulási eredményessége Hozzáállás, munkafegyelem Egyén szakmai tevékenység Fejlődés
8
Értékelési rendszer területei II.
Tanórai munka Személyes tulajdonságok Óratervezés Tanítás minősége Bemutató óra Tanórán kívüli tevékenység Osztályfőnöki munka Napközis munka Szabadidős tevékenység Az iskola működését segítő tevékenységek
9
Munkafegyelem Egyéb szempontok Etikai kódex Hiányzás
Közösségi magatartás
10
Értékelési rendszer területei III.
Szakmai tudás alkalmazása Kommunikáció, kapcsolatok kezelése Megbízhatóság, felelősségvállalás Együttműködés
11
Értékelési rendszer IV.
Oktatói munka ( tervezés, tanóra, értékelés, szakkör, verseny…) Nevelői munka ( programok, DÖK, ünnepek, rendezvények, ofő…) Dokumentáció Munkafegyelem Képzés Pályázat Minőségfejlesztés ( as iskola hírneve)
12
Hogyan? - Eszközök Óralátogatási lap Önértékelő lap
Véleménykérő lap (megfigyelések, dokumentumok, interjúk ) Tanulói kérdőív Tantárgyi attitűd vizsgáló kérdőív Értékelési Összesítő lap
13
Hogyan? - Arányok Nincsenek preferenciák ( veszélyei!)
A fő területek arányai Minden egyes szempont aránya
14
Arányok
15
Hogyan? – Véleményalkotás módja
Pontozás (tól- ig ) Becslési skála Erősség – megfelelő – fejlesztendő Szabad szöveges értékelés ( veszélyek!!)
16
Kik? Értékelők: Vezetés Mk. Vezetés Mk. Tagok Ofőnök Résztvevők:
Egyéb kollégák (meghívott ) Tanulók
17
Mikor? 2-3 évente ? Egy vezetői ciklus alatt mindenkire kerüljön sor!!!
18
Mit kezdünk vele? Tanár Vezetés
Fejlesztési vállalások ( értékelési összesítő) Vezetés Minősítés, jutalmazás Szervezeti és egyéni fejlesztési célok segítése Döntések
19
Dokumentáció Mindkét felet megilleti
Minden írásos dokumentum gyűjtése és adatvédelme!!
20
Eljárásrend P D C A Ki? Mit? Mikor? Hogyan? Mivel?
Eredmény? (dokumentáció )
21
Kompetenciák 1. A tanuló személyiségfejlesztése
2. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése 2.1. Csoportfejlesztés és közösségi értékek 2.2. Esélyteremtés az iskolai és pedagógiai gyakorlatban 2.3. Inter- és multikulturalizmus
22
3. Szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálása
4. A pedagógiai folyamat tervezése 5. A tanulási folyamat szervezése és irányítása 5.1. Nevelési stratégia kiválasztása 5.2. Tanulási környezet biztosítása 5.3. Önszabályozó tanulásra való felkészítés
23
6. A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése
7. Szakmai együttműködés és kommunikáció 8. Elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésért 8.1. Szakmai szerepek elfogadása és gyakorlása 8.2. Önismeret, önreflexió, lelki egészség 8.3. Információs műveltség 8.4. Kutatás, fejlesztés
24
A rendszer szabotálása
Kiszámíthatatlan, kapkodó Túlterheli az intézményeket Nincs konszenzus az indikátorokban Rangsorokat képez Csak az „eredményes” pedagógusnak jó Íróasztal fiókban tároljuk
25
Radar diagramm
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.