Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22."— Előadás másolata:

1 A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22

2 A differenciált oktatásról A megváltozott szerepekről A matematika órák tapasztalatairól

3 A differenciált oktatásról  A „kivételesek” vannak többen Mentális kor 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Tanulók sz. 1 4 11 21 26 21 11 4 1  A differenciálás kettős pedagógiai funkciója egységes műveltségi alapszint fejlesztés a lehetőségek felső határáig

4 A megváltozott szerepekről A „konstruktivista pedagógia „ jellemzői:  Szemlélet, gyűjtőfogalom  A tudást maga építi fel  Aktív együttműködés  Komplex tanulási környezet  Életszerű helyzetek

5 A megváltozott szerepekről Megváltozott diákszerepek Csendes, terelhető, követő → jól kommunikáló, önálló, alkotó Önfegyelemmel bíró, magára figyelő → önmegtartóztató, jó szervező Pedagógusra figyelni tudó → másokra is figyelni tudó Eltűrő, önmagáért felelősségteljes → elfogadó, másokért is felelős Ambiciózus, kevés ötletű→segítőkész, kezdeményező, csapatjátékos

6 A megváltozott szerepekről Megváltozott pedagógus szerepek Tudós, betanító → felfedező, közvetítő, elemző Parancsnok, kritikus → társ, gátlásokat feloldó, gyámolító Centrális irányító → indirekt irányító Külső motiváló → belső motiváló, lelkesítő Totális felelősség vállaló → felelősséget megosztó Jutalmazó, büntető → diagnosztizáló, alakító

7 A megváltozott szerepekről Milyen pedagógus fogjon hozzá?  Ismeri a munkaformákat  Szemlélet  Pedagógiai gyakorlat  Az alkalmazások szempontjai  Átjárhatóság

8 A matematika órák tapasztalatai Óraszám – létszám Tananyag Természetes számok Alakzatok Mérések, kerület, terület, felszín Egész számok Derékszögű koordináta-rendszer Törtek Ponthalmazok Tizedes törtek Mérések, geometriai számítások

9 Munkatankönyv  Felépítése  Alkalmas  Hiánya  Feladatai Ezután?

10 Lakás tatarozásakor a nappali szobában új parkettát raknak és a falakat is újrafestik. A szoba hosszúsága 5 m 5 dm, szélessége 4 m, magassága 3 m. (Váltsd az adatokat dm-be és úgy számolj!) Hány m 2 parkettát raknak le? Hány m hosszú szegőléc szükséges a parketta köré, ha a két ajtó szélessége összesen 3 m? Mekkora falfelületet kell befesteni, ha az ablak és az ajtók összesen 7 m 2 területűek? ajtó ablak ajtó

11 Az órák menete  Csoportalkotás  Funkciók  Kooperatív módszerek

12 Eszközök  Mindennapi eszközök  A Lénárt-gömb  Az interaktív tábla

13

14

15

16

17

18

19 a b c

20

21

22 ZSANI, HA NEM TANUL, NEM TUD! A ZSENI, NEM TANUL, HANEM TUD!

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22."

Hasonló előadás


Google Hirdetések