Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMihály Barna Megváltozta több, mint 9 éve
1
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ
2
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola 2 A projekt megvalósítása során a pályázat alábbi célkitűzéseit helyeztük előtérbe: az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek képességek fejlesztése a a kompetencia kompetencia alapú oktatás bevezetése, módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése a a pedagógusok módszertani módszertani kultúrájának korszerűsítése a a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre egyénre szabott fejlesztése szegregációmenetes szegregációmenetes együttnevelési együttnevelési környezet kialakítása a a digitális írástudás elterjesztése, az IKT IKT eszközök alkalmazása az oktatási folyamatokban
3
3 A pályázat elsődlegesen újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását írta elő: a a kompetencia alapú oktatás bevezetését tantárgytömbösített oktatást a szakrendszerű oktatásban műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
4
4Osztály Kompetencia terület Új tanulásszervezési eljárás Pedagógus1.d szövegértés- szövegalkotás Múriné Komlós Csilla 2.d szövegértés- szövegalkotás, matematika Sóvágó Mónika, Arató Mónika 2.eIKT Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 3.dmatematika Kovács Kinga 4.e műveltségerület tantárgyi bontás nélküli oktatása („Művészetek”) Dóczi Zsuzsanna Alsó tagozaton Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
5
5 Szövegértés-szövegalkotás Matematika
6
6 IKT Művészetek
7
7Osztály Új tanulásszervezési eljárás Pedagógus5.d tantárgytömbösítés (történelem, biológia, idegen nyelv, rajz) Kalmár Petra, Horváth Csongor, Múriné Komlós Csilla, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 5.e tantárgytömbösítés (történelem, biológia, idegen nyelv, rajz) Kalmár Petra, Horváth Csongor, Múriné Komlós Csilla, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 6.d tantárgytömbösítés (biológia, rajz) Horváth Csongor, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 6.e tantárgytömbösítés (biológia, rajz) Horváth Csongor, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna Felső tagozaton Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
8
8 Tömbösítés
9
9 Az új tanulásszervezési eljárások mellett modern pedagógiai módszertan alkalmazása. Alprojektek tervezésének szempontjai: pedagógiai koncepciónk iskolánkarculata, adottságaink iskolánk arculata, adottságaink eddigi hagyományaink rendszere Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
10
10 Modern pedagógiai módszertan „ Egészséghónap” projektet rendeztünk - bevonva az iskola egész közösségét Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
11
11 Témahetet szerveztünk névadónkról - ugyancsak összes diákunk részvételével. Modern pedagógiai módszertan Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
12
12 Első osztályban integráltuk a „Tánc” modult az irodalom tantárgyba Modern pedagógiai módszertan Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
13
13 Kidolgoztunk három saját innovációt, amely adaptálásraalkalmas amely adaptálásra alkalmas - akár más intézmények számára is. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
14
14 Saját innováció Az óvoda-iskola átmenet segítése a 2.d és a 4.e osztály részvételével Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
15
15 Saját innováció „Mozdulj, család, iskola!” címmel játékos, sportos programokat rendeztünk a gyerekeknek, és a szülőknek Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
16
16 Saját innováció Erdei iskolát szerveztünk a 2.e osztály számára Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
17
17 Fontos pályázati kritérium volt a nyilvánosság biztosítása Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Helyi média tájékoztatása Projektösszefoglaló 25 éves iskolánkat (és a projektet) bemutató CD Megújult honlapunk www.korosi-tatabanya.hu
18
18 A pályázat támogatta intézményünk pedagógusainak innovációra való felkészítését is. Tantestületünk minden tagja részt vett a továbbképzéseken: 15 féle képzésen 88 tanúsítványt szereztünk. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
19
19 Fontosnak tartjuk mindemellett más intézmények jó gyakorlatának átvételét. „Relaxációval a kompetencia alapú oktatásért” címmel kaptunk módszertani segítséget a budapesti Tüskevár Iskolától. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
20
20 Mindez természetesen együtt járt Pedagógiai programunk módosításával. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
21
21 Új tantárgyunk: „Művészetek” Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
22
22 Új fejlesztéseinket a bevont pedagógusok disszeminációk formájában tették közkinccsé, más intézmények számára is felhasználhatóvá. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
23
23 A megvalósításhoz szükséges szaktanácsadói tanácsadás igénybevételét is pályázati forrás biztosította. Folyamattanácsadó és mentorok segítették a sikeres implementációt: intézményi intézményi folyamat-tanácsadó szövegértés-szövegalkotás szövegértés-szövegalkotás kompetencia területi mentor matematika matematika kompetencia területi mentor IKT IKT mentor-szaktanácsadó IPR IPR mentor Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
24
24 Voltak problémák… Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
25
25 kompetencia kompetencia alapú oktatási programcsomagok nagy nagy mennyiségű irodaszer irodai irodai eszközök nagy nagy teljesítményű nyomtató fényképezőgép dvd-lejátszók vezeték vezeték nélküli mikrofon hordozható hordozható számítógép bevont pedagógusainknak Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Nem csak tapasztalatokban gazdagodtunk…
26
26 Igényes, esztétikus, oktató-nevelő munkánk hatékonyságát növelő taneszközök Ezek az eszközök az elkövetkező tanévekben lesznek segítségünkre, segítve a projekt öt éves fenntarthatóságát… Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola
27
27 Készítette: Pányiné Segesdi Nóra
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.