Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenjámin Bodnár Megváltozta több, mint 9 éve
1
HÍRNÉV, IMÁZS ARCULAT
2
Figyelem Gyakori probléma, hogy az üzenet elvesztődik, nem jut el a célcsoporthoz Általában a szervezetek mellőzik a szolid üzenetet és az erre épülő hosszantartó imázsalakítás folyamatát Sokszor inkább egy országos lefedettségű lap rövid cikkét választja a szervezet, egy regionális vagy helyi lap hosszabb beszámolója helyett Kisebb közösség sokkal hitelesebb forrásnak tartja a helyi lapokat
3
Üzenet M. McLuhan – a média az üzenet A kommunikációs eszközök hatása meghatározó Tévhit: Nem számít, hogy mit mondasz, csak az számít, hogyan teszed azt HOGYAN: kreativitás, érdekes bemutatás MIT: általában ígéret
4
Hibás üzenetformák: Mi vagyunk a legjobbak Mi vagyunk a legtapasztaltabbak Mi vagyunk a legfontosabbak
5
Tartalom Ikonok – társított képi megjelenés New York Szimbólumok – mindenki által ismert összetartozó elemek
6
Brand Ikonok Értékek Információk Lila tehén effektus (Godin, 2003)
7
Pozicionálás Mivel foglalkozunk? Kik a célcsoportjaink? Mitől vagyunk egyediek? Hogyan tudjuk bizonyítani egyediségünket?
8
Imázs NYILVÁNOSSÁG SZERVEZET IMÁZSIMÁZS ÉSZLELÉS ARCULAT
9
ARCULAT: a külső vizuális elemek rendszere IMÁZS: az emberek tudatában jön létre
10
Arculat-elemek Logó (egyéb szimbólum) Színek Betűtípus Szlogen Szerkesztés + tördelés Képek Hangok Dallamok Hangulat Személy Öltözet Honlap
11
Szlogen Rengeteg frissesség 2 kalóriában Törődj magaddal Egyszerűen nagyszerű (Simply clever) Trăieşte fiecare clipă Feel the difference Ca odinioară Mereu aproape Life’s good Your potential. Our passion. One World One Dream Like no other Un radio de milioane de români
12
Öltözet
13
Melyik szervezetet képviselik?
14
Lehet rá hivatkozni (tappancs = Jack Wolfskin)
17
Többnyire stabil elemek (kivétel arculatváltás, fúzió) Connex + Vodafone Hitachi + IBM innovációs részlege Tükrözniük kell a szervezet személyiségét Az egyes elemek szimbolikájának meg kell feleljen a valóság (az imázs mögött tartalom is kell legyen)
18
Színszimbolika Fehér – tisztaság, ártatlanság, tökéletesség, elegancia, becsületesség Fekete – elegancia, komolyság Zöld – remény, természetesség, biztonság, fejlődés Sárga – hatalom, a Nap színe Narancssárga – dinamizmus, fiatalosság, energia, öröm Kék – biztonságérzet, intellektus, becsületesség, tudás, stabilitás Piros – erő, dinamizmus Arany, ezüst – elegancia, jólét
20
Legjobb magyar logó Stabil, dinamikus, összehangolt forma
21
Elmondja, hogy mivel foglalkozik a szervezet
22
Legismertebb logók
24
IMÁZS Online marketing szótár: Egy adott szervezethez fűződő benyomások, a róla tudott, vagy tudni vélt információk, kialakított, vagy átvett vélemények. Elképzelés, vagy vélemény, ami az emberekben objektív, vagy szubjektív benyomások alapján kialakul. Amit az emberek gondolnak, éreznek, hisznek és érzékelnek a szervezetről, termékről és márkáról.
25
Befolyásoló tényezők (Ferner) Saját elvárások Mások véleménye Személyes élmények (szavak, tettek, fizikai jelenlét együttese)
26
Negatív kép Carl Botan (1993): Imázs = a szervezet manipulált megjelenése, amely teljes mértékben mellőzi a hitelességet Gyártott, kitalált, összetákolt valami Tettek helyett fikció Pl.: amerikai PR szakértők alkalmazása A szavak és a tettek különváltak Elv: nem kell valóságos háttér legyen a szavak mögött
27
Kezdeti és mai felfogás Egyirányú kommunikáció Folyamatosan ellenőrizni kell az üzenet értelmezését
28
Az attribútumok társítása következetesen kell történjen Eredménye: Tökéletes azonosíthatóság Jellegzetes karakter Jó pozícionálhatóság
29
Kialakításának folyamata Célkitűzések tiszta, világos megfogalmazása VÍZIÓ: milyen lesz a szervezet X év múlva MISSZIÓ (imázselem is): elérendő célok és ezek vállalásának szándéka (megkülönböztető jegyek) Pl.: Colgate CÉLOK MEGHATÁROZÁSA: nyilvános és belső célok Hosszútávú célok Rövidtávú célok
30
Imázstörés Kiderül, hogy a kialakított kép nem felel meg a valóságnak Imázs-mentő akciókra csak akkor van szükség, ha valóban veszélyben van az addig kialakított kép
31
Lehetséges megoldások Ha a célcsoport nem tud róla → el lehet hallgatni (!) Ha beszélünk róla, akkor biztosan megtudják Ha a célközönség tud róla → Rangsorolni kell a különböző csoportokat fontosság szerint Fontos tisztában lenni azzal, hogy ezek a csoportok mit tudnak Pl.: környezetszennyező cég
32
Megoldás 1. Tagadás 2. Kitérés a felelősség alól a vádat illetően 3. Nem szabad támadni 4. A helyzetet javító intézkedések megvalósítása 5. Vádelismerés + bocsánatkérés
33
Amennyiben jogos a vád (nagyon súlyos eset), rögtön el kell ismerni és azonnali intézkedéseket kell hozni Pl.: McDonald’s
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.