Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Integráció és inklúzió

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Integráció és inklúzió"— Előadás másolata:

1 Integráció és inklúzió
Tamás Márta

2 Szigorlat, szakdolgozat, államvizsga
Ajánlott irodalom: M.Tamás Márta(2009): Fejlesztőpedagógia 3.bővített kiadás, ELTE Eötvös Kiadó M.Tamás Márta(2006): Integráció és inklúzió ELTE Trefort Kiadó

3 Integráció definíció Szervezeti értelemben együttnevelés, (SNI, BTM)
melybe beleértendő - fogyatékkal élők, - pszichés, és - tanulási problémákkal küzdők csoportja is.

4 Inklúzió definíció Szemléleti elfogadás és befogadás
- a másság érzelmi elfogadása, és elfogadtatása - a módszertani gazdagítás, - törvényi lehetőség érvényesülése

5 FONTOS! Az integráció nem válhat eredményessé, ha kizárólag szervezeti érdekből és szerkezeti szinten valósítjuk meg. Az integráció és inklúzió társfogalmak, e kettő együtt kell hogy jelen legyen gondolkodásunkban.

6 Az integráció törvényi háttere 1.
- esélyegyenlőségi törvény - Önkormányzati-intézményi intézkedési terv - szegregált intézmények csökkentése - Nemzeti Köznevelési Törvény(NKT) változásai „3.§.(6) A köznevelés kiemelt feladata az iskolát megelőző kisgyermekkori fejlesztés, továbbá az SNI-s, és a BTM gyermekek, tanulók speciális igényeinek figyelembevétele, egyéni képességeikhez igazodó, legeredményesebb fejlődésüket elősegítése, a minél teljesebb társadalmi beilleszkedés lehetőségeinek megteremtése.”

7 Az integráció törvényi háttere 2.
SNI a: testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók, vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenességével küzd, b: a megismerő funkciók, vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenességével küzd, A Pedagógiai Szakszolgálat feladatai – 10 funkciója Az óvoda-, és iskolapszichológus szervezeti helye től

8 Az integráció szakmai megvalósítása
- Kompetencia mérések (PISA) eredményei - Kompetencia alapú oktatás (HEFOP) - Módszertani eszközök - tankönyv - differenciálás - Egyéni, vagy csoportos fejlesztés - team munka

9 Együttműködés - befogadás
Intézményen belül - fejlesztőpedagógia - gyermekvédelem - gyógypedagógia - logopédia - óvoda-, és iskolapszichológia - védőnő

10 Együttműködés - befogadás
Intézmények között - Óvoda - Iskola - Szakszolgálat - Nevelési Tanácsadó - Szakértői Bizottságok - Gyermekjólét - Családsegítő Központ

11 Együttműködés - szakmai szinten
- Preventív szűrések - Team munka - Fejlesztés - Konzultáció - Közös óravezetés

12 Az együttműködés nehézségei
- preventív szűrés kompetenciái - a team szervezeti felállása - a fejlesztés kompetenciája - A kapcsolattartás időkerete - a közös és differenciált óravezetés módszertani problémái

13 A vizsgálati minta jellemzői
511 gyermek, átlagéletkor 6,2 (5-7,8 év közöttiek) 261 fiú és 250 lány 177 nagycsoportos és 334 kiscsoportos 465 gyermek a kerületben lakik a felmérésbe 15 kerületi óvoda vett részt

14 Kőbányai preventív mérés
- 18 óvoda - ÖMIP - szűrés - fejlesztés - team - munka

15 A pontszámok alakulása életkori csoportok szerint

16 Az MSSST skáláinak alakulása nemi csoportok bontásában
A lányok minden skála esetében magasabb teljesítményt értek el!

17 Összehasonlítás a 2002-es adatokkal

18 Az MSSST összpontszámainak alakulása az óvodák bontásában

19 Az MSSST összpontszámainak alakulása a X
Az MSSST összpontszámainak alakulása a X. kerületi felmérésben és standardizálási mintában A normatív mintában 499 budapesti, monori és szegedi gyermek vett részt.

20 Köszönöm a figyelmeteket!


Letölteni ppt "Integráció és inklúzió"

Hasonló előadás


Google Hirdetések