Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Tanulás? Játék! Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
2
Célkitűzések Komplett tananyag Tantárgyakon átívelő
Gyakorlati és hatékony Közoktatásban adaptálható Azért 5-eseknek mert ők már vannak olyan szinten, hogy kontrolálják a tanulásukat és tudnak gondolkodni róla, és még fejleszthetők
3
Miért pont 5. osztályosoknak ?
Mert metakogníciójuk olyan szinten fejlett, hogy már tudnak a saját tanulási folyamataikról gondolkodni A tanulási kompetenciáik még intenzíven fejleszthetők
4
Komplett átfogó tananyag
Moduláris felépítés Tanári instrukcióval Feladatlapokkal
5
Tantárgy-független tanulás fejlesztés
Olyan tananyagot szerettünk volna Készíteni, ami nem kötődik tantárgyakhoz Nem csak az iskolai tanuláshoz hasznos, az élethosszig tartó tanulásban is alkalmazható
6
A tananyag véglegesítése
Munkafolyamat Sztenderdek meghatározása Kompetenciák meghatározása Modulok meghatározása Modulok kidolgozása A tananyag véglegesítése
7
Sztenderdek meghatározása
Mire van szükség A hatékony tanuláshoz? Attitűdök Ismeretek Képességek Megoldás:
8
A munka folyamata (…) Milyen kompetenciákat szeretnénk fejleszteni?
Összeadtuk, amit egyenként fontosnak tartottunk (…)
9
A munka folyamata (…) majd hozzáadtuk a NAT által meghatározott elvárásokat. Tovább
10
Kompetenciák Célvezérelt tanulás A tanulás tudatos irányítása
A tanulás szervezése A tudás felhasználása
11
A modulok meghatározása
A meghatározott kompetenciákat öt területen terveztük fejleszteni. K1 K2 K3 K4 K5 K6 K7 Információ feldolgozás Én, mint tanuló Gondolkodás A tanulási környezet szervezése Szövegértés Amit minden modul tartalmaz …
12
Minden modul tartalmazza…
Kompetenciák, sztenderdek ismeret képesség attitűd Elméleti bevezető Modultáblázat Feladatok gyűjteménye Instrukciók gyűjteménye Felhasznált/ajánlott irodalom Tovább
13
Én, mint tanuló A tananyag egy részletes diagnosztikus résszel kezdődik. Egyéni és csoportos tanulási jellemzők megismerése. Feladat Tanulási stílus kérdőív Társas tanulásra vonatkozó jellemzők Motivációk feltérképezése Célok tudatosítása A tanulás jellemzőinek fejlesztés előtti meghatározása
14
A tanulási környezet szervezése
A tanulás környezetének tág értelmezése A személyes tanulási jellemzőkhöz igazított közeg kialakítása (ld. Feltáró modulok) Tanulási idő szervezése Csoportos tanulási helyzetekre való felkészülés Pszichés felkészülés Fizikai környezet Optimalizálása Tudatos, tervezett tanulás
15
Gondolkodás Feltáró modul
Az induktív gondolkodás jelenlegi szintjének feltérképezése Feltáró modul Az induktív gondolkodást fejlesztő feladatok A tanulók azon képességeinek fejlesztésére irányul, amelyek segítségével választani, értékelni, vitatkozni tudnak, képesek és készek a problémákat azonosítani, majd megoldani. A problémaérzékenység fejlesztése az iskolai tanulás kapcsán A problémamegoldást fejlesztő feladatok A problémamegoldás gyakorlati életben való kipróbálása
16
Szövegértés A tanulók konkrét iskolai tananyagához nem kapcsolódó, ám számukra érdekes, közismereti szövegeken keresztül fejleszthetik szövegértési kompetenciáikat. Jegyzetelési technikák Ismeretlen fogalmak megértése Nem szöveges dokumentumok megértése és értelmezése Szöveg megértése A fogalomalkotás és ismeretlen fogalmak megértése Továbbgondolás
17
Információ keresés, feldolgozás
Könyvtári adatbázisok hatékony használatára Különböző médiumokból nyert információk megfelelő szelektálása Ábrák és diagramok értelmezése Idegen szavak értelmezése segédeszközök segítségével Szemléltető, a megértést segítő alkalmazások helyes használata Korunk elvárásai alapján A hatalmas információ tömegben való sikeres Keresés Szelektálás Feldolgozás
18
Köszönjük a figyelmet! Várjuk kérdéseiket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.