Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsilla Oroszné Megváltozta több, mint 10 éve
1
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító értekezletén Mátraszentimre, 2009. szeptember 1.
2
A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben
3
C É L A munkaerőpiac igényeinek való megfelelés Az egész életen át tartó tanulás megalapozása (szemléletváltás) Oktatás minőségének, eredményességének javítása Az intézmény digitális és egyéb taneszközeinek bővítése Pedagógus továbbképzések lehetőségeinek bővítése
4
F E L A D A T Kompetencia alapú oktatás bevezetése Esélyegyenlőség Új módszerek intézményi elterjesztése Önálló intézményi innováció
5
„VAN, AMIKOR MINDENNEK MEG KELL VÁLTOZNIA, HOGY A LÉNYEG VÁLTOZATLAN MARADJON” (Talleyrand) (Talleyrand)
6
KOMPETENCIAFEJLESZTÉS MÁTRASZENTIMRÉN TÁMOP 3.1.4.
7
Az elnyert támogatás számszerű adatai: Támogatás összege: 22.000.000,- Ft fenntartó : 2.700.000,- Ft fenntartó : 2.700.000,- Ft óvoda: 6.150.000,- Ft óvoda: 6.150.000,- Ft iskola: 13.150.000,- Ft iskola: 13.150.000,- Ft
8
Költségnemek: Oktatási segédletek, taneszközök: 600.000,-1.800.000,- Berendezések, felszerelések 340.000,-1.085.000,- Innovációs tevékenység támogatása: 1.000.000,-1.500.000,- Pedagógus továbbképzés: 640.000,-3.200.000,-
9
Mit értünk kompetencián? hatáskör, illetékesség, hozzáértés, alkalmasság, képesség Kompetens: illetékes, jogosult, szakértő
10
Az ismeretek, a képességek és a megszerzett tudás sikeres alkalmazásának együttesét nevezzük kompetenciának; az érvényes, mindenféle körülmény között eredményesen, hatékonyan alkalmazott tudást.
11
INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉS Kompetencia alapú oktatás bevezetése Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése Esélyegyenlőség javítása
12
ALAPELVEK Gyermekközpontú, cselekvésközpontú tanítás Életszerű tartalmak, mélységelvű tanítás („kevesebb több”) Megváltozott tanulásszervezés / differenciálás, kooperáció Árnyalt értékelés Tanári szerepváltozás Befogadó környezet
13
ÓVODA Az óvodában egy komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása a program központjában a gyermek áll a program központjában a gyermek áll boldog gyermekkor boldog gyermekkor könnyebb iskolai átmenet könnyebb iskolai átmenet komplex képességfejlesztés komplex képességfejlesztés egyéni és életkori sajátosságok egyéni és életkori sajátosságok másság elfogadása másság elfogadása nevelő-fejlesztő intézmény nevelő-fejlesztő intézmény szülőkkel való együttműködés szülőkkel való együttműködés
14
Óvoda Programcsomag témakörei a 4 őselem: levegő, tűz, víz, föld köré épülnek Együttműködés, jó gyakorlat átvétele más intézményektől
15
Iskola A 4. évfolyamon a „Szövegértés- szövegalkotás” kulcskompetencia területen a tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása A 4. évfolyamon a „Szövegértés- szövegalkotás” kulcskompetencia területen a tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása
16
Iskola Az 5. évfolyamon, a „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Az 5. évfolyamon, a „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása
17
Iskola Az 5-6. évfolyamokon a Szociális, életviteli és környezeti kompetencia területen tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása
18
Szociális életviteli és környezeti kompetencia területei Önismerettel összefüggő kompetenciák Önszabályozás Énhatékonyság-érzés A szociális kompetenciákhoz szükséges kognitív készségek Társas kompetenciák
19
Tantárgytömbösített oktatás 7. és 8. évfolyamon Társadalomtudomány és művészetek történelem, irodalom, rajz, ének Természettudományok fizika, kémia, matematika, földrajz, technika
20
Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása 1-2. évfolyamon a rajz és az ének – zene tantárgy tantárgyi bontás nélküli oktatása
21
Emelt szintű testnevelés ÖKO iskola Honismeret – népismeret Stb. Innováció az iskolában
22
A pályázat időtartama: 2009. május 5 – 2010. augusztus 31.
23
A PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ KÉREM A SZÜLŐK ÉS AZ INTÉZMÉNYÜNKKEL EGYÜTTMŰKÖDŐ SZERVEZETEK TÁMOGATÁSÁT!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.