Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kompetensek lettünk? 2007. június 27.
2
Beszámoló szempontjai:
Szervezeti felépítés Továbbképzések Eszközök, munkaformák Vélemények Eredmények, feladatok
3
SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE ISKOLÁNKBAN
4
Mire is pályáztunk? Továbbképzésekre Eszközökre Programcsomagokra
Laptopok, interaktív táblák Programcsomagokra azok bevezetésére adaptálására Tapasztalatok belső és „külső” átadására Fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésére
5
Továbbképzések „Fejenként” 4 db 30 órás továbbképzés elvégzése
2 db kötelező képzés (2x30 óra) Választható képzés (2x30 óra) Választható 2 db képzés az ún. módszertani képzések közül „kötelező1”= „A kompetencia alapú iskolai programcsomag bevezetése” „kötelező2”= A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, egyéb digitális tananyagoknak a felhasználása a tanulás folyamatában „választható1”= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában
6
Továbbképzéseink Szövegértés-szövegalkotás 1-4. osztály: 1 fő
Matematika 1-4. osztály: 1 fő Matematika 5-8. osztály: 1 fő Idegen nyelvi programcsomagok alkalmazása 1-6. osztály: 1 fő IKT- Humán tantárgyak: 1 fő IKT- Természettudományos tantárgyak: 1 fő Differenciált tanulásszervezés: 1 fő Hatékony tanuló megismerési technikák: 2 fő Változáskezelési tréning: 1 fő Projektmenedzsment ismeretek: 1 fő Alternatív pedagógiai módszerek hasznosítása az olvasás, írás és számolás tanításában: 1 fő Szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése: 2 fő Drámapedagógia az iskolában: 1 fő Multimédiás szoftverek és eszközök alkalmazása a pedagógiai munkában: 3 fő Digitális taneszközök használata a matematikai oktatásban: 1 fő Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT): 6 fő Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban: 2 fő
7
Eszközhasználat Interaktív táblák Laptop-ok
Telepített számítógépek ( 3 fix ) Nyomtatók, másolók, scannerek Projektorok PenDrive-ok Digitális fényképező, képnyomtató
8
Munkaformák V Á L T O Z A T O S S Á G!!! Kooperatív technikák
Csoportmunka Páros munka Frontális osztálymunka Egyéni V Á L T O Z A T O S S Á G!!!
15
Tanulói fogadtatás Kezdeti rácsodálkozás az újra
Aztán: itt is lehet nem dolgozni! Beállás a sorba - játékosság - érdekesség - csoporthatás - versenyszellem
16
Tanári vélemények MAGYAR MATEMATIKA IDEGEN NYELV 5. osztály
Jól előkészített alapozó szakasz 1. osztály Sok írás,- olvasásgyakorlat 5. osztály MATEMATIKA Játékos, tevékenykedtető, sokoldalú megközelítés 1. osztály Mélyebb rögzítés, alkalmazható tudás 5. osztály IDEGEN NYELV 5. osztály Motiváció kialakítása és fenntartása Tanulóközpontú eljárások alkalmazása IKT 5. osztály Új megközelítés a tantárgy tanulásában Erősen motivált diákok
17
Tények, számok 6 pedagógus 4 kompetencia terület 5 tantárgy 2 osztály
50 aktív diák 780 tanítási óra 840 óra továbbképzés
18
EREDMÉNYEK POZITÍVAN VÁLTOZOTT !! A GYEREKEK A PEDAGÓGUSOK AZ ISKOLA
tapasztalata, élményvilága, motiváltsága, egymás közti kapcsolata, önértékelése és önbecsülése A PEDAGÓGUSOK Szemlélete, külső és belső motiváltsága, rugalmassága, módszertani kultúrája AZ ISKOLA Hangulata, légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!
19
Feladataink a következő tanévre
Munkaformák helyes aránya, egyensúlya Mentorokkal való további kapcsolattartás Értékelés „átértékelése” Tanfolyamok hasznosítása Belső képzés Felmenő rendszerű bevezetés Kompetenciaterületek bővítése Programterjesztés
20
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.