Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A DIFER használata.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A DIFER használata."— Előadás másolata:

1 A DIFER használata

2 A főszereplő DIagnosztikus FEjlődésvizsgáló Rendszer 4-8 évesek készségfejlődésének vizsgálatára

3 Mi a célja ? A DIFER programcsomag funkciója, hogy segítse az eredményes iskolakezdést.

4 „DIFER HATÁS” Az első tanévek eredményei döntően meghatározzák a tanulók jövőjét. Az alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétől függ.

5 Felmért területek: koordináció hallás szókincs számolási készség
következtetés összefüggés- megértés szocialitás

6 Az írásmozgás-koordináció mérése
A vonalrajzok elemzése életkor-specifikus firkálás, rajzolás, gyurmázás késleltetett írástanítás

7 Rövid és hosszú változat
Beszédhanghallás Megkülönböztetés: Képzés helye Zöngésség Időtartam Hangkihallás Rövid és hosszú változat

8 Beszédhanghallás 2. Az első osztályosok: 46 %
Megkülönböztetési hiány = beszéd-rendellenesség, olvasási- helyesírási zavar 7.-8. éves korig Pedagógiai kompetencia

9 Relációszókincs 4 változat
Térbeli-, időbeli-, mennyiségi-, hasonlósági-, cselekvési viszonyok Nélkülözhetetlen Kommunikáció alapfázisa Az iskolába lépők 20%-ának hiányos Késői beszédindulás, hátrányos nyelvi környezet Napi kétszeri mesemondás és annak megbeszélése

10 Elemi számolási készség
Hat szubteszt 1, 2, 3, Számlálás Manipulatív számolás } vizsgálata Számkép-felismerés Számolvasás 22% -a kezdő és előkészítő szint Jól fejleszthető készség

11 Tapasztalati következtetés
2 feladatsor, vizsgálati elem Ha játékot kapok, örülök. Most játékot kaptam, tehát ……….(örülök.) A szülők nyelvi kultúrája és iskolázottsága döntő Rendszeres kötetlen vagy tematikus beszélgetés

12 Tapasztalati összefüggés megértés
8 vizsgálati elem 4-8 évesek: elemi összefüggések Spontán folyamat Heterogenitás Módszertani segédanyag 10 % előkészítő, kezdő szinten Helyzetük reménytelen

13 Szociális aktivitás megfigyelése három „ülésben”
Szocialitás Szociális aktivitás megfigyelése három „ülésben” Társas feladathelyzet Kapcsolatfelvétel Elemi szintű erkölcsi érzék Feladatvállalás Feladattartás


Letölteni ppt "A DIFER használata."

Hasonló előadás


Google Hirdetések