Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Halászné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – 2008-0031 A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon
3
Alapvető célok: A munkaerőpiac igényeinek való megfelelés Az egész életen át tartó tanulás képességének megalapozása A kompetencia alapú oktatás elterjesztése
4
Alapvető célok: A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, megerősítése
5
Alapvető célok: Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését. infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések
6
Bevont feladatellátási helyek: Óvodák: Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai- Szakmai Szakszolgálat és Pedagógiai Szolgáltató Intézmény (Hold úti és Eszterlánc Óvoda)
7
Bevont feladatellátási helyek: Általános iskolák: Kassai Úti Általános Iskola Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
8
Bevont feladatellátási helyek: Középiskolák: Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Gépipari Tagintézmény Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola
9
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: a NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja.
10
Kötelező elemek: szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterület matematika kompetenciaterület egy választott kompetencia terület: szociális, életviteli és környezeti kompetenciák tantárgytömbösített oktatás választott műveltségterületen
11
Kötelező elemek: műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása óvodákban – komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása
12
Kötelező elemek: Új tanulásszervezési eljárások bevezetése: három hetet meghaladó projekt megszervezése témahét megszervezése moduláris oktatási program megszervezése
13
Az intézményi innovációt támogató tevékenységek: Projekt indító nap Innovatív oktatásszervezési eljárások módszertanának beépítése az intézmény Pedagógiai Programjába, Helyi Tantervébe Jó gyakorlatok átvétele Önálló intézményi innováció megvalósítása
14
Hogyan tudjuk megvalósítani? Továbbképzések Tanácsadói szolgáltatások (1542 óra) Taneszközök beszerzése
15
Mit vállaltunk? A projektben tanúsítványt szerző pedagógusok száma: 153 fő A megszerzendő tanúsítványok száma: 357 db Szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterületen foglalkoztatott tanulók száma: 332 fő Matematika kompetenciaterületen foglalkoztatott tanulók száma: 292 fő Az óvodai programcsomag szerint foglalkoztatott gyermekek száma: 112 fő
16
Mit vállaltunk? A tantárgytömbösítés módszertannal szervezett tanórák arányát 3 év alatt 15%-ra emeljük Tantárgy bontás nélküli műveltségterületi oktatásban részesülő tanulócsoportok száma: 10 csoport Moduláris programok száma: 6 db Témahetek száma: 7 db
17
Mit vállaltunk? A három hetet meghaladó projektek száma: 8 db IKT-val segített tanórák aránya: 25%
18
Mit vállaltunk? A hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését támogató módszertani képzéseken tanúsítványt szerzett pedagógusok száma: 25 fő IPR-módszerrel oktatott órák aránya az érintett tanulócsoportok összes óraszámához képest: 40%
19
Mit várunk? Az intézmények közötti horizontális tanulás lehetőségének megteremtése Szakmai együttműködések kialakítása Jól bevált, kipróbált gyakorlatok átvétele, átadása Hospitálási lehetőségek szervezése, biztosítása Szakmai konzultációk,tapasztalatcserék megvalósítása
20
Miért? Hisszük, hogy szükséges a szakmai megújulás Élményszerű tanulás –tanítás Új oktatási eszközök bevezetése Szakmai önbizalom Megtapasztaltuk – sikeresnek találtuk
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.