Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Maros Melinda Opten Informatikai Kft.
Céginformáció mindenkinek Információforrások, lehetőségek Maros Melinda Opten Informatikai Kft.
2
Cégek Mi a cég? A cég - ha törvény eltérően nem rendelkezik - az a jogalany, amely a cégnyilvántartásba történő bejegyzéssel, üzletszerű gazdasági tevékenység folytatása céljából jön létre. Magyarország az egymillió vállalkozás országa: közel 550 ezer társas vállalkozás és több, mint 400 ezer egyéni vállalkozó működik ma országszerte A megszűnt vállalkozások (társas és egyéni) szintén ekkora számmal bírnak Területi eloszlás szerint a fővárosban tevékenykedők száma a legnagyobb
3
Havonta átlagosan 4000 új céget alapítanak
A cégalapítók többsége nem egy vállalkozással rendelkezik, illetve nem egy cégben döntéshozó Minden hónapban közel 3000 céget törölnek a cégnyilvántartásból
4
Cégalapítás Milyen céget szeretnék alapítani?
Milyen cégformát válasszak? Mekkora összeget fektessek a vállalkozásba? Alapító okirat létrejötte Cégjegyzékbe való bejegyzés Cégközlönyben való közzététel
5
Megszűnő, vagy csődbe ment vállalkozások
Végelszámolás: elsősorban nem negatív eljárás; a cég adósságmentesen törlésre került a cégjegyzékből Csődeljárás: átmeneti pénzügyi krízis, fizetési haladék a hitelezőktől, a cég talpra állhat Felszámolási eljárás: tavaly több, mint 17 ezer céget számoltak fel(!); fizetésképtelenség esete, a cég nem marad fenn, az adósságok kifizetése után törlik a céget a cégjegyzékből hivatalbóli törlési eljárás: a céget törlik a cégnyilvántartásból – általában „eltűnt cégek” esetében, nem találhatóak a székhelyükön, fantomcégek, stb..
6
Honnan szerezhetek céginformációt?
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) nyilvántartása KIM OCCR (Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszer) Ingyenes céginformáció Céginformációs szolgáltatók NAV honlap KSH honlap Keresett cég honlapja Egyéb források
7
Miért van szükség céginformációra?
Új partnerek feltérképezése (leendő HR munkatársként a szerződő partner adatainak felkutatása, magánéletben pl. kivel építtetem meg az házamat) Meglévő partnerek figyelése (cégvilágban óriási fluktuáció, cégek mennek tönkre, új vállalkozások alakulnak) Konkurensek monitorozása Kockázatcsökkentés
8
Cégadatok Cégmásolat: egy cég összes, valaha bejegyzett hatályos és nem hatályos adata Cégkivonat: a vállalkozás hatályos adatai Cégbizonyítvány: csak az kiválasztott rovatok megjelenítése Névjegy Iratjegyzék Közleményjegyzék
9
Kapcsolatrendszer A céget önmagában vizsgálni (cégjegyzéki adatok, pénzügyi adatok, negatív információk) a mai gazdasági környezetben már nem elegendő! Mivel az újonnan alakuló társaságok tulajdonosai/vezetői 70 %-ban egyéb cégekhez is köthetők (voltak), a kapcsolódó vállalkozások illetve személyek feltérképezése ma már elengedhetetlen a kockázatelemzéshez! A cégek döntő többségénél (95%) magánszemélyek a tulajdonosok és nem cégek
10
Pozitív és negatív információk
Cégadatokból nem mindig mérhetők fel a cégek fizetési szokásai, vagy pozitív megítélésük Nem szabad a csak saját tapasztalatokra hagyatkozni, bármelyik cég anyagi helyzete romolhat, akár napok, hetek alatt! NAV adóslistái, felfüggesztett vagy törölt adószámok Végrehajtási eljárások Fogyasztóvédelmi pozitív és negatív listák, Gazdasági Versenyhivatal elmarasztaló határozatai NAV pozitív listái => köztartozásmentes adózok, minősített adózók
11
Pénzügyi adatok Éves pénzügyi beszámoló leadása az Ügyfélkapun keresztül A cégek beszámolói nyilvánosak, bárki által elérhetőek Komoly következményei vannak annak, ha a cég nem adja le a pénzügyi beszámolóját! => NAV adószám felfüggesztés és törlés, kényszer-végelszámolás Mérleg és eredménykimutatáson kívül fontos információforrások a kiegészítő mellékletek, és az egyéb kísérő dokumentumok
12
Pénzügyi adatok segítségével előrevetíthető a cég további működése => segítségével felmérhető, hogy nyereséges cégről van szó, vagy pénzügyi problémákkal küzd Cégelemzés készítése: pénzügyi mutatók, hitelezhetőség, piaci részesedés, csődesély, stb…
13
Partnerek megfigyelése
Üzleti partnerek száma eléri azt a mennyiséget, amikor már nincs kapacitás az emberi ellenőrzésre Automatikus partnerfigyelés Partnerek figyeltetésével időben értesülhet az eljárásokról, negatív információkról, adatváltozásokról Időmegtakarítás!
14
Új partnerek megkeresése
Cégadatbázis használata a célcsoport eléréséhez => tevékenység, terület, pénzügyi helyzet, stb. szerinti szűrés Dm kampányok, értékesítői felkeresés és telefonos megkeresések
15
A céginformáción túl… Mindig megbízható források használata
Nyomtatott és elektronikus sajtó folyamatos figyelése, szaklapok Statisztikák Konferenciák, szakmai rendezvények => új ismereteken kívül kapcsolatrendszer kiépítése Jogi alapismeretek Sosem elég egy forrásra hagyatkozni! Internethasználat
16
Köszönöm figyelmüket! Maros Melinda
(1)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.