Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergely Fodor Megváltozta több, mint 10 éve
1
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában
HEFOP / /1.0
2
Iskolánk sikeres pályázatával 17. 800
Iskolánk sikeres pályázatával forint támogatást nyert a kompetencia-alapú oktatás bevezetésére. A támogatás 75%-át az Európai Szociális Alap, 25%-át a Magyar Állam biztosítja.
3
A támogatás segítségével eredményesebben valósíthatjuk meg pedagógiai céljainkat, diákjainknak több esélye kínálkozik a sikeres továbbtanulásra. A projekt megvalósítás során a tanórákon az ismeretek átadása a képességek fejlesztésével együtt valósul meg. A tanítást a pályázaton nyert támogatásból beszerzett interaktív táblák, projektorok, számítógépek is segítik.
4
A projekt célja Pedagógusok továbbképzése,
a pedagógiai program megújítása, pozitív tanulói attitűd kialakítása.
5
Várt eredmények Új pedagógiai program és dokumentáció létrejötte.
Korszerű tartalmak és metodikák alkalmazása. Hatékonyabb, örömtelibb tanítás-tanulás.
6
Az elért eredmények mutatói
Az iskolavezetés 2 tagjának és 7 pedagógusnak a továbbképzése, felkészítése a kompetencia-alapú oktatásra. Öt kompetencia terület megalapozása az érintett csoportokban. Az új pedagógiai program szerinti tanulás és tanítás, IKT alkalmazása A hazai és nemzetközi mérésekben a tanulók eredményeinek javulása.
7
Pedagógusok felkészítése a kompetenciaalapú programcsomagok bevezetésére
8
Továbbképzések Szervezetfejlesztés Projektmenedzsment
Programcsomagok alkalmazása SDT felhasználása Digitális taneszközök használata Multimédiás szoftverek és eszközök használata
9
Tanulói differenciálás heterogén csoportban
A szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése Kooperatív módszertanra épülő együttműködés csoportban Hatékony tanuló megismerési technikák
10
Kompetencia alapú programcsomagok bevezetése
11
Fejlesztésre kerülő kompetenciák
Szövegértés-szövegalkotás Matematikai logika Életpálya-építés Idegen nyelvi IKT
12
Tanár neve Tantárgy Kompetenciaterület Modul típusa Szabóné Sánta Júlianna Magyar Szövegértés, szövegalkotás C Életpálya-építés B Novák László A Angol Idegen nyelv angol Bárány Hedvig Matematika Nagy Tóth Ildikó Informatika IKT Szijártó Sándor Osztályfőnöki Fizika Dr. Tóthné Domján Gabriella Kémia Détári Csaba Történelem
13
Programcsomag típusok
„A”- típus az adott kompetenciaterülethez tartalmilag legközelebb álló műveltségterülethez kapcsolódó, azt teljes egészében lefedő programcsomag, vagy az adott kompetenciaterülethez tartalmilag kapcsolódó több műveltségterületet részben fedő programcsomag. „B”- típus kereszttantervi programcsomag, amely az adott kompetenciát más műveltségterületek tananyagába ágyazott módon fejlesztő modulok rendszerét kínálja. „C”- típus a tanórán kívüli keretek között felhasználható modulokat kínáló programcsomag.
14
Támogatásból beszerzett eszközök
Darab 1. Fixen szerelt szett: - projektor 3 - digitálistábla - hordozható számítógép 2. Hordozható szett: - mobil projektor 2 - mobil digitálistábla 3. Hordozható számítógép: 1 4. Mindösszesen: 5 260 e Ft
15
A siker alapfeltételei
A fenntartó, a szülők, a tanulók valamint az intézmény partnereinek támogatása. A szükséges források megléte. A belső, intézményi környezet támogatása. A tantestület elkötelezettsége az új pedagógiai kultúra iránt
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.