Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlbert Németh Megváltozta több, mint 10 éve
1
1
2
TÁMOP-3.1.4.08/2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola és Kollégium Sasfalusi Gáborné szakmai vezető
3
3 Egy kis bevezető „Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit tanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós attitűdök, kedvtelések, ellenszenvek gyakran sokkal fontosabbak, mint a nyelvórák, földrajzórák vagy a megtanult történelmi tények, mert alapvetően ezek az attitűdök számítanak később.” John Dewey
4
4 Az oktatás problémája 1. Nem felel meg a kor kihívásainak 2. Nem illeszkedik a megváltozott helyzethez 3. Nem alkalmazkodik a ma iskolába kerülő diákpopuláció képességeihez
5
5 Milyen munkaerőre van vagy lesz szükség? Professzionálisan dolgozik Munkaerkölcse magas Jó kommunikációs készséggel rendelkezik Tud csapatban dolgozni Kritikusan gondolkodik Jó probléma megoldó képessége van Kiválóan alkalmazza a modern technikát Vezetői feladatok ellátására is alkalmas
6
6 XXI. Századi kompetenciák Kritikus gondolkodás Kreativitás Csapatmunka Más kultúrák megismerése Kommunikáció Technika Önirányítás
7
7 Tartalomjegyzék Röviden az intézmény bemutatása A pályázat alapvető célja Szakmai feladatterv A projektben támogatott tevékenységek köre Képzések Innovációink Indikátorok
8
8 Kollégiumunk bemutatása 1982-ben alapították 1985-ben vette fel a Tittel Pál matematikus, csillagász nevet 2003-ig önálló intézményként működött A kollégium 120 férőhelyes Nevelőmunkánk a kölcsönös tiszteleten, megbecsülésen és megértésen alapszik TÁMOP-3.1.4.08/2 projekt innovációs tevékenységek
9
9 A PÁLYÁZAT ALAPVETŐ CÉLJA A sikeres munkaerőpiac alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek, kulcskompetenciák fejlesztése. A kompetencia alapú oktatás elterjesztése. Újszerű tanulásszervezési eljárások, módszerek bevezetése A szegregáció mentes, együttnevelési környezet kialakítása A digitális írástudás elterjesztése
10
10 Részcélok Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák fejlesztése Életpálya – építési kompetenciák fejlesztése Jó gyakorlatok, innovációk átvétele
11
11 SZAKMAI FELADATTERV Előkészítés Komplex intézményi szakértő Szülői tájékoztatás TANULÓI LAPTOP PROGRAM Projekt indító nap 2009.10.13. Nyilvánosság biztosítása, honlap SZAKMAI VEZETŐ Pénzügyi asszisztens Tankönyv Tanári laptop Digitális taneszközök Irodaszerek Nyomtató IKT asszisztens TOVÁBBKÉPZÉSEK INNOVÁCIÓK Tanulás módszertan Egészségnevelési modul Három hetet meghaladó projekt „Fő az egészség” Témahét „Csillagok hete” Városi TIT Városi Kórház PSE HÁLÓTERV IKT eszközök használata PEDAGÓGIAI PROGRAM MÓDOSÍTÁSA ISKOLAVEZETÉS Projekt záró nap 2010.08.26. MENTORÁLÁS
12
12 Mentorálás Folyamat szaktanácsadó IKT - mentor Szociális, életviteli és környezeti kompetencia fejlesztés mentor
13
13 A tanév során megvalósult implementációk 9.évf.: Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák C modul (toleranciára nevelés) 10.évf.: Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák C modul (toleranciára nevelés) 11.évf.: Szociális,életviteli és környezeti kompetenciák C modul (toleranciára nevelés) 12.évf.: Életpálya-építési kompetenciák C modul
14
14 Az implementációhoz kapcsolódó képzések A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: új tanulásszervezési eljárások Általános pedagógiai továbbképzés: kooperatív tanulás, tevékenységközpontú technológiák Infokommunikációs (IKT)technológiák alapozó képzés Infokommunikációs technológiák(IKT)oktatásban történő alkalmazását segítő képzés Az SNI gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés Az életpálya-építési kompetenciák elsajátítását szolgáló képzés A professzionális kommunikációt fejlesztő képzés Menedzsment-képzés: új oktatásszervezés változás-menedzsment
15
15 Tapasztalat átadás a megvalósítás időszakában Tájékoztatás: Tantestületi,nevelési értekezleteken Munkaközösségi foglalkozásokon Személyes beszélgetések során Az intézmény honlapján Szülői értekezleteken Intézmények közötti óralátogatások alkalmával Jó gyakorlat átvételekor
16
16 Innovációink Tanulásmódszertan modul kidolgozása Egészségnevelési modul kidolgozása Háromhetet meghaladó projekt szervezése Témahét bevezetése Hálóterv kidolgozása az IKT eszközök használatához és kulcskompetenciák fejlesztéséhez
17
17 INDIKÁTOROK VÁLLALT Három tanuló csoport 71 tanuló 6 nevelő 26 tanúsítvány TELJESÍTETT Három tanuló csoport 71 tanuló 7 nevelő 26 tanúsítvány
18
18 …..megtanultunk Együttműködni a kollégákkal Kezelni a modulrendszert Másképp gondolkodni a gyerekekről és a pedagógiai munkáról Kooperatív technikákat alkalmazni Projekteket tervezni Modult értékelni, adminisztrálni IKT alkalmazni a csoportfoglalkozásokon
19
19 Végül……… Az iskolában magát jól érző gyerek a legjobb reklám!
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30
31
31
32
32
33
33
34
34 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.