Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Hajnal Gabriella elnök
Szakmai Tanévnyitó 2019 A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései Hajnal Gabriella elnök
2
Feladatmegosztás Klebelsberg Központ Szabályozók Tankerületi Központ
Szabályozók (SzMSz, Intézményi szabályozók támogatása) Klebelsberg Központ Döntés előkészítés int. átalakításról, átszervezésről Tanügy/gazdálkodás kontrolling Informatikai rendszerek Éves költségvetés tervezés Éves feladat tervezés Pénzügyi ellenőrzés Uniós pályázatok Humánerőforrás menedzsmentje Pénzügy, számviteli tevékenység Tankerületi Tanács Ingatlan működtetés Pályázati tevékenység támogatása Ingóságok fenntartása Szerződések, köt. vállalás Tanügyig. jóváhagy Hr. adminisztráció Tankerületi Központ Alapdokumentumok elkészítése Részleges munkáltatói jogkör Szakmai munka koordinálása Vagyongazdálkodás Javaslat szerződéskötésre Köznevelési intézmények 2017. január – átalakulás, szervezeti felépítés, ellátott feladatok
3
Tankerületi Központok elhelyezkedése
2017. január – átalakulás, szervezeti felépítés, ellátott feladatok
4
A gyermekek mindenekfelett álló érdekét szem előtt tartva dolgozunk
Célok A KK középirányítóként a tankerületi központokon keresztül támogatja az iskolák infrastrukturális és szakmai fejlődését. Középirányítóként szakmai iránymutatással, ajánlásokkal segíti a fenntartói munkát, a jogszabályi keretek között ellenőrzi azt Partneri viszony erősítése a KK, a tankerületi központok, valamint az oktatási rendszer többi szereplője között A gazdálkodás hatékonyságának növelése, források lehető leghatékonyabb allokációja érdekében Innovatív szemlélet a célok megvalósítása érdekében. A HR menedzsment erősítése – KKÖP eredményeinek hatékony alkalmazása Tehetséggondozást és felzárkóztatást elősegítő, a szakmai munkát erősítő kezdeményezések támogatása A gyermekek mindenekfelett álló érdekét szem előtt tartva dolgozunk
5
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program bővülés
A 2019/2020 évi feladatok – Klebelsberg Központ Koordináció, iránymutatás a fenntartói feladatok ellátásához, ellenőrzés, szakmai támogatás a tankerületeknek Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program bővülés Együttműködés erősítése a külső partnerekkel Gazdálkodással kapcsolatos feladatok – SAP implementáció Tankerületek működésével kapcsolatos belső jogi szabályozási feladatok Statisztikai feladatok ellátása, adatgyűjtés és feldolgozás
6
Fenntartói feladatok ellátása
A 2019/2020 évi feladatok – Tankerületi Központok Fenntartói feladatok ellátása Tantárgyfelosztás elkészítése, ellenőrzése és elfogadása Költségvetés tervezése 2019. évi beszámoló elkészítése Együttműködés erősítése a külső partnerekkel – tankerületi tanácsok működtetése Hatékony deszegregációs tevékenység
7
Kiemelt kiadási előirányzatok
A költségvetési gazdálkodás keretei ( ) Kiemelt kiadási előirányzatok 2019. évi költségvetési tv. 2020. évi Személyi juttatások 431,6 435,6 Munkaadókat terhelő járulékok 80,7 75,7 Dologi kiadások 77,4 70,2* Beruházások, felújítás, egyéb 11,1 11,8 Összesen 600,8 593,3 milliárd forint *A tankönyvellátás rendszere a 2020-as évtől átszervezésre kerül, a kapcsolódó költségeket közvetlenül az EMMI fogja viselni. Ezzel kapcsolatosan mintegy 8 milliárd forint átcsoportosításra került EMMI fejezeti kezelésű előirányzati sorra.
8
Iskolabútor tervezett beszerzés 2019/2020-as tanév
2019/2020-as tanévre közel 576,5 millió forint értékű iskola-bútor beszerzés történik meg. Közel 35,5 ezer db bútor (szék, iskolapad, tábla, öltözőszekrény, egyéb) beszerzése történik meg: Iskolabútor típus Beszerzett darabszám Iskolapad 9 300 Tanulói szék 19 078 Falitábla 289 Öltözőszekrény 244 Egyéb, a fenti kategóriákba nem sorolható 6 447 Együtt 35 358
9
Érintett feladatellátási helyek száma (db)
Tervezett évi nyári karbantartások 2019. évi nyári karbantartások megvalósítására közel 3,4 milliárd forintot terveztünk be: Karbantartások Érintett feladatellátási helyek száma (db) Költség (millió Ft) Burkolat karbantartása 586 203,6 Bútorzat karbantartása 248 9,2 Festés, mázolás 2603 536,1 Fűtéskorszerűsítés 203 209,1 Nyílászárók karbantartása 423 571,9 Tető, kémény, eresz karbantartása 303 586,1 Udvar, kerítés, sportpálya 472 197,2 Villanyszerelés 468 138,1 Vizesblokk, vízvezetékek karbantartása 486 215,0 Egyéb karbantartások 946 713,5 Összesen 3 380,2
10
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program (KKÖP)
Pályázók, támogatott pályázatok és szerződéskötések számának alakulása tanév pályázatok száma támogatott pályázatok száma szerződött hallgatók létszáma/fő 2013/2014. tanév 529 444 (84%) 392 (88,28%) 2014/2015. tanév 570 516 (90,5%) 458 (88,75%) 2015/2016. tanév 478 442 (92,5%) 359 (81,22%) 2016/2017. tanév 445 423 (95%) 390 (92,19%) 2017/2018. tanév 667 651 (97,6%) 620 (95,23%) 2018/2019. tanév 726 723 (99,6%) 684 (94,6%) Összesen: 2 903 fő Ösztöndíj kifizetések tanévenként Diplomát szerzők várható létszámának alakulása tanév kifizetések 2013/2014. tanév 2014/2015. tanév 2015/2016. tanév 2016/2017. tanév 2017/2018. tanév 2018/2019. tanév összes kifizetés Ft 2019/2020. tanév őszi szemeszter 99 fő 2019/2020. tanév tavaszi szemeszter 426 fő 2020/2021. tanév őszi szemeszter 109 fő 2020/2021. tanév tavaszi szemeszter 520 fő 2021/2022. tanév őszi szemeszter 77 fő 2021/2022. tanév tavaszi szemeszter 429 fő 2022/2023. tanév őszi szemeszter 41 fő 2022/2023. tanév tavaszi szemeszter 272 fő
11
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program (KKÖP)
Szerződéssel rendelkezők megoszlása Szerződés státusza Létszám/fő Megjegyzés Szerződés élő- tanulmányi szakaszban 2192 Szerződés élő- munkaviszonyban 44 Köznevelési intézményben pedagógus munkakörben elhelyezettek Végzett - köznevelési intézményben elhelyezhető 249 A 2018/2019. tanévben oklevelet szerzők (elhelyezésük folyamatban van) Végzett - köznevelési intézményben nem elhelyezhető 116 Hallgatói jogviszonyuk megszűnt, de záróvizsga, vagy nyelvvizsga hiányában egyelőre nem rendelkeznek diplomával összesen 2601 2020/2021. tanévtől az ösztöndíj program kiterjesztésre kerül a tanító alapképzési szakos hallgatókra is 52/2013. (II. 25.) Korm. rendelet
12
Tankerületi központok feladata
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program (KKÖP) Tankerületi központok feladata Pedagógus álláshelyekről adatszolgáltatás a KRÉTA felületen – új modul, a nyomonkövetéshez Eljárásrend alapján a végzettséget szerző ösztöndíjasok számára pedagógus álláshely biztosítása Fontos: 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 28. § (3a) bekezdése értelmében az ösztöndíjas jogviszonnyal rendelkező hallgatók pályázati kiírás nélkül alkalmazhatók. Az ösztöndíjas foglalkoztatása teljes munkaidőben (akár több intézményben, illetve feladatellátási helyen) történik, valamint az elhelyezés a diploma megszerzésének dátumától számított fél éven belül meg kell, hogy történjen.
13
Az alábbi dokumentumok elektronikusan tárolhatóak
Miniszteri jóváhagyás Az alábbi dokumentumok elektronikusan tárolhatóak értesítő (ellenőrző) osztálynapló csoportnapló egyéb foglalkozási napló órarend tantárgyfelosztás Egyéb dokumentumok kezelése papír alapon történik törzslap (gépi törzslap esetén a rendszerből nyomtatható) beírási napló egyéb dokumentum Az elektronikus dokumentumok bevezetése 2 ütemben 2018/2019. tanév: általános iskola, gimnázium 2019/2020. tanév: AMI, EGYMI, kollégium
14
Általános iskola, gimnázium
Naplózási adatok 2018/2019. tanév Általános iskola, gimnázium 2018/2019. tanév statisztikai adatai KRÉTA rendszer: Naplózott tanórák száma: Osztályzatok, értékelések száma: Feljegyzések száma: Házi feladatok száma: db óra db db db
15
Új modulok: AMI modul, Kollégiumi modul és EGYMI modul
Új modulok 2019/2020. tanév Új modulok: AMI modul, Kollégiumi modul és EGYMI modul Legnagyobb átalakítás: korábban egy tanuló egy osztály alapelven működött a KRÉTA, most már létre lehet hozni AMI, kollégiumi, illetve utazó gyógypedagógiai osztályt is (így egy gyermek több feladathoz tartozó osztályba is besorolható). Egy rendszerben lehet mostantól vezetni a különböző feladatokat, például az általános iskolai és az AMI feladatot. AMI: A tanulókhoz egyéni tanügyi jellemzők rendelhetők Egyedileg megadható a főtárgy, tagozat, tantárgy kötelezőség, valamint az évfolyam típusa is A 2019/2020. tanévtől az AMI-k, kollégiumok és EGYMI-k számára is kötelező az e-Napló használata
16
Változások, jelenlegi fejlesztések
AMI, kollégium Testreszabás beállítási lehetősége a hétvégi foglalkozások rögzítésére Admin beállíthatja, hogy mely napokra lehet foglalkozásokat rögzíteni, de csak az alábbi feladatokra: kollégium gyermekotthoni feladatok alapfokú művészetoktatás művészeti szakgimnázium felnőttoktatás felnőttképzés Órarend importálása napirendi nézetbe lehetségessé válik Átnevezések és új csoport típusok létrehozása (kollégiumok részére) EGYMI: Utazó gyógypedagógus rögzítésének lehetősége sablon szerint Minden rendszerre vonatkozóan új beállítási lehetőség Megadhatóvá válik, hogy az adott pedagógusnak hány naptári nap jelenjen meg a felületén.
17
Megvalósult az elektronikus ügyintézés lehetősége
A 2019/2020. tanév egyik kiemelt feladata az e-Ügyintézés felületén kezelt „Beiratkozás általános iskolába” és a „Beiratkozás középfokú intézménybe” folyamatokról a szülők felé történő széles körű tájékoztatás, és a felület használata. Fontos: gondviselői jogosultságok megadása
18
Megvalósult az intézmény és a szülő közötti üzenetküldés lehetősége
Intézmény – szülő közötti kommunikáció Megvalósult az intézmény és a szülő közötti üzenetküldés lehetősége Az intézmény beállíthatja, hogy ki-kinek küldhet üzenetet (vezetők, osztályfőnökök, szaktanárok, SZMK szülők, osztályok, tanuló csoportok, tanulók, szülők között)
19
ESL – Végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése
Legfontosabb alapelvek Nem jár plusz adminisztrációval Nem minősít, nem rangsorol A prevenciót segíti Csak a tanulóra vonatkozóan közöl ESL információkat Legfontosabb indikátorok Bukások száma Tanulmányi átlag Igazolatlan mulasztások száma Összes mulasztások száma Riasztást küld Osztályfőnök, intézményvezető, szaktanár, szülő, gyermek; A beállított értékek alapján Bekapcsolása 2019. októberében
20
KAFFEE – a projekt célja
Az e-Ügyintézés megvalósításával (18 folyamat) a papír alapú adminisztrációt felváltó online ügyintézés biztosítása. Kérelmek, nyilatkozatok, igazolások benyújtása, Hiánypótlás, Határozathozatal, Fellebezési eljárás. A közbeszerzés keretében kiválasztott e-Ügyintézési rendszer integrációja a szabályozott e-Ügyintézési szolgáltatásokkal (pl. KAÜ), elsődlegesen a szülők authentikációja érdekében. A jogszabály által előírt térítési díjak elektronikus befizetési lehetőségének biztosítása. A tankerületi központok HR és gazdálkodás tevékenysége korszerű rendszer-támogatásának megteremtése (HR és Gazdálkodási Rendszer). A 18 ügytípus: Beiratkozás általános iskolába Tanulói mulasztás igazolására szolgáló gondviselői igazolás benyújtása Beiratkozás középfokú intézménybe Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása Tanulói közösségi szolgálatának teljesítéséről szóló igazolás benyújtása Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása Osztály vagy tanórai csoport változtatási kérelmének benyújtása Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése Bizonyítvány- vagy törzslapmásodlat igénylése Átiratkozás intézmények között Magántanulói jogviszony iránti kérvény bejelentése Külföldön töltött ideiglenes tanulmányi időszak bejelentése Beiratkozás nem tankötelezettséget teljesítő jogviszonnyal Beiratkozás a magyar köznevelésbe Kiiratkoztatás a köznevelésből Kiiratkoztatás nem tankötelezettséget teljesítő jogviszonyból Tanulói szerződések megkötése és tárolása Vendégtanulói jogviszony bejelentése A megvalósítandó rendszerek biztonságos futtatásához szükséges infrastruktúra beszerzése és üzembe helyezése.
21
KAFFEE – GR és HR modul 2019. január 1-én bevezetésre került a Klebelsberg Központban és a 60 tankerületi központban a KAFFEE projektben szállított KRÉTA gazdálkodási és HR modul SAP alapokon. Az átállás sikeres volt, a januári bérek számfejtése már az új rendszeren keresztül történt fennakadás nélkül. HR-ben 128 ezer személy migrációja történt meg (ebből 87 ezer pedagógus), a KIRA feladások ezt követően üzemszerűen a HR modulból történnek, GR-ben az indulás óta több, mint 3,5 millió tranzakciót rögzítettek (havonta kb 600 ezer keletkezik). ügyintézési időmegtakarítás átlátható, egységes működés professzionálisabb kontroling intézményi szintű munkaidő nyilvántartás Az eszközmigráció befejeződött ra: 6,3 millió tétel került be
22
HR modul rész - Távollét bejelentő modul
Jelenleg tesztelési fázisban működik Aktív indulás: január 1.
23
Hanoi Nemzetközi Matematikaverseny Kreatív matematikaverseny
Versenyek Hanoi Nemzetközi Matematikaverseny Kreatív matematikaverseny matechversenyek.hu
24
Budapesti Rendőr-főkapitányság
Együttműködés Budapesti Rendőr-főkapitányság Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány Lázár Ervin Program Egyéb helyi szintű együttműködések szervezetekkel, hivatalokkal
25
Tanévkezdés megsegítése
A Klebelsberg Központ július 04-től konzorciumi partnerként vesz részt az RSZTOP „Alapvető fogyasztási cikkek biztosítása szegény gyermekes családok számára” c. projektben, amelynek konzorciumvezetője a Szociális és Gyermekvédelmi Hatóság. A Központ a projekt segítségével a hátrányos településen élő, 1-8 évfolyamos halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknek szerez be tanszercsomagot 198 millió forint értékben – tevékenységünk mind az állami, mind a nem állami fenntartású intézményekben tanulókra kiterjed. A tanszercsomagok augusztus 15-ig a tankerületi központokba kerültek. A tanszercsomagokat a tankönyvosztással egy időben kapják meg a gyerekek. Az ingyenes tanszercsomag biztosítása gyermek és családja részére teszi könnyebbé a 2019/2020-as tanév megkezdését, s járul hozzá, hogy minden diák – függetlenül lakóhelyétől és szociális helyzetétől – egyenlő esélyekkel indulhasson a tanévnek.
26
„Digitális kompetencia fejlesztése” projekt
EFOP „Digitális kompetencia fejlesztése” projekt db notebook személyes használatba történő adása pedagógusoknak – annak folyamatos változásmenedzselése HP ProBook 640 i3 db Lenovo ThinkPad L470 i5 8 000 db DELL Latitude 5480 i7 db db tanulói tablet db tárolószekrény Lenovo Tab 4 10"+ tok 3000 db interaktív panel a 2019/2020. tanév kezdetére minden bevont iskolában üzembe helyezésre került Samsung QB75H-TR széria, 75" 45 Tankerületi Központ 1 296 település 2 203 feladatellátási hely Kép forrása:
27
A továbbképzések feltételei
EFOP Digitális kompetencia fejlesztése projekt A továbbképzések feltételei Hány pedagógus? 2017 őszén 40 ezer pedagógus szándéknyilatkozatban vállalta, hogy a projekt által meghatározott továbbképzési kötelezettségeket teljesíti – ezért korszerű notebookot kaptak személyes használatra. Milyen tartalommal? 2018 tavaszára elkészült 3x30 órás továbbképzési program, amelyet kezdő, középhaladó és haladó szintű továbbképzésként akkreditál(t)unk. Ezt 2019 tavaszán kiegészítettük egy 30 órás, ún. alapozó továbbképzéssel. Milyen képzőkkel? 2018 augusztusára kiképeztünk 760 pedagógust, akik képzőként vesznek részt a projektben.
28
EFOP 3.2.4 A továbbképzések rendszere Továbbképzések Képzés célja
Óraszám, továbbképzési forma és időtartam A teljesítésre kötelezettek Alapozó (alapítási engedély száma: 12-73/2019) Alapvető digitális pedagógiai ismeretek elsajátítása és megerősítése 30 órás távoktatási (3 hét) A részvétel mindenkinek kötelező! A teljesítés (sikeres/sikertelen) határozza meg a további képzési kötelezettségeket. Kezdő szintű (alapítási engedély száma: 9-176/2018) Eszközhasználati és digitális pedagógiai kompetenciák fejlesztése 30 órás tanfolyami (4-8 hét) Azok számára kötelező, akik nem teljesítették sikeresen az alapozó továbbképzést. Középhaladó szintű (alapítási engedély száma: /2018) Digitális pedagógiai kompetenciák fejlesztése 30 órás távoktatási (8 hét) A középhaladó VAGY a haladó szintű továbbképzés mindenki számára kötelező (ld. képzési utakat). Haladó szintű (akkreditáció előkészítés alatt)
29
KEHOP-5.2.2 EFOP-4.1.3-17 EFOP-4.1.6-16 Infrastrukturális fejlesztések
Középületek kiemelt épületenergetikai fejlesztései 20 projekt 22,425 Mrd forint fejlesztési összeg 74 helyszín EFOP Az állami fenntartású köznevelési intézmények tanulást segítő tereinek infrastrukturális fejlesztése 419 projekt 26,98 Mrd forint fejlesztési összeg 492 helyszín EFOP A köznevelés támogató szerepének erősítése 9 tankerületi központ 3,897 Mrd forint fejlesztési összeg
30
Együttműködés az EFOP projektekkel
Az infrastrukturális fejlesztések mellett a 2019-ben a tankerületi központok 11 fejlesztési konstrukció során – iskolaközi szemlélet formálása; digitális környezet kialakítása; pályaorientáció és kompetenciafejlesztések; táboroztatási programok – 394 projektet valósítanak meg 29,7 Mrd forint fejlesztési összegben. Konzorcium vezetője EFOP –VEKOP-17 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása Oktatási Hivatal EFOP A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében („Komplex Alapprogram”) Eszterházy Károly Egyetem EFOP A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben Magyar Képzőművészeti Egyetem EFOP Tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
31
Csoportos, rövid tanulmányutak Tanulmányi kirándulások
„Járd végig” (Határtalanul Magyarországon) EFOP Csoportos, rövid tanulmányutak Tanulmányi kirándulások Tapasztalatcserék lebonyolításával Tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival Határtalanul hazai program A pályázat célja: A magyarországi köznevelési intézményben nappali oktatásban részesülő, a 7. évfolyamon tanuló diákok számára a szomszédos országok magyarlakta területeire irányuló tanulmányi kirándulásának támogatása Megvalósítandó program: Tanulmányi kirándulás A pályázó fakultatívan vállalhatja, hogy az utazás programelemeit az alábbi szempontok bármelyikének figyelembe vételével alakítja ki: Tematikus utazások Hasonló életkorú külhoni magyar csoporttal közösen megvalósított tevékenységek Külhoni magyar közösség(ek) számára hasznos tevékenységek Az iskolai tananyaghoz való kapcsolódás Az utazás választott témája kapcsán a tanultak elmélyítése A magyarsághoz kapcsolódó helyi ünnepségeken való részvétel A program célkitűzése: a magyar kormány szakmapolitikai elvárásainak megvalósítása, a magyar tanulók határon túli magyar területekkel és testvériskolákkal való megismertetése, a magyarságtudat erősítése. KK érintettek köre: tankerületi fenntartású intézmények tanulói és pedagógusai „Járd végig” (Határtalanul Magyarországon) EFOP A program célja: A Kárpát-medence (Románia, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Ausztria, Ukrajna) külhoni magyar nyelvű köznevelési-oktatási folyamatba bevont (nappali tagozatos tanulói jogviszonnyal rendelkező) határon túli, alapfokú köznevelési-oktatási intézmény tanulójaként a jelentkezés időpontjában a 12. életévét betöltött, de a 15. életévét még be nem töltött tanulói részére, Magyarországra irányuló tanulmányi kirándulásának támogatása. A projekt megvalósítása során a cél a makro régióban tanuló hetedik évfolyamos diákok mobilitási programba történő bevonása csoportos, rövid tanulmányutak, tanulmányi kirándulások, tapasztalatcserék lebonyolításával, valamint tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival. A programcsomag tartalma a határon túli csoport részére: Egész napos program - Helyi közösség és iskola szervezésével Helyi nevezetességeket bemutató programok, városnézés, kézműves programok: tematikus bontásban a „Lépj be a múltba!”, „Értéktár”, „Légy kreatív!” lehetőségekkel. Választható programcsomagok: megyeközpontú bontásban, 18 programcsomaggal. A programban részt vevő, bevont intézmények pedagógusai benyújthatják jelentkezésüket a Szeged-Csanádi Egyházmegye Gelsey Vilmos Pedagógiai Intézete (a továbbiakban: SZEGEPI) által szervezett továbbképzésekre. KK érintettek köre: tankerületi fenntartású intézmények tanulói és pedagógusai. Együttműködési megállapodás keretében a program megvalósításában való közvetlen részvétel az Emberi Erőforrás Támogatáskezelővel.
32
A fenntartói stratégiai döntések megalapozása.
Tankerületi Tanács tankerületi központ mellett működő javaslattevő, véleményező, tanácsadó testület A helyi, területi, térségi társadalmi-gazdasági környezeti érdekek, célok összehangolása a tankerületi központ fenntartói tevékenységével kapcsolatos oktatásirányítási célokkal. A hosszú távú, átfogó, köznevelés-igazgatási célok összehangolása a tankerületi központ illetékességi területén. Példa a jelenből – út a jövőbe; a tudásbevonás és a helyi közösség véleményének kikérésére jogszabály által előírt forma - testület A fenntartói stratégiai döntések megalapozása. A 134/2016. (VI. 10.) Korm. rendelet 2/A – 2/C. § alapján
33
A Tankerületi Tanács állandó munkacsoportja
Az antiszegregációs munkacsoportok működése (ASZMCS) A Tankerületi Tanács állandó munkacsoportja 134/2016. (VI. 10.) Korm. Rendelet 2/C. (4) Az antiszegregációs munkacsoport vezetője évente egyszer beszámolót készít a munkacsoport tevékenységéről, amelyet a tárgyévet követő év január 31. napjáig megküld a Klebelsberg Központ elnökének. A Klebelsberg Központ elnöke a beszámolót a tárgyévet követő év február 28. napjáig továbbítja az oktatásért felelős miniszternek. Összehangolt, rendszeres szakmai teamek kezdték meg munkájukat szoros együttműködésben a tankerületi központokkal. Az antiszegregációs munkacsoportok összetételükben minden érintett szakmaterület vonatkozásában reprezentativitásra törekednek, elősegítve a hatékony feladatmegoldást és problémakezelést. Ezek közül is kiemelt fontosságú a nem állami fenntartók bevonása (egyházak, civil szervezetek) a szakmai munkába.
34
az egységes szemléletű megközelítés
A Központ antiszegregációs célkitűzései, feladatai Célok: az egységes szemléletű megközelítés a feltárás folyamatának meghatározása a megelőzés, a beavatkozás és megoldás/felszámolás lehetőségeinek bemutatása a rendelkezésre álló adatok ismeretében releváns kérdéseket vessen fel, észrevételeket és kezdeményezéseket fogalmazzon meg - a vizsgált területtel - a szegregáció felszámolásával kapcsolatban innovatív iránymutatással, ajánlásokkal szolgáljon a tankerületi központok antiszegregációs munkájához A szegregáció miatt felmerülő problémák megoldási lehetőségeinek érdekében a célok eléréséhez, az egyenlő esélyek biztosításához általános, mindenhol alkalmazható módszereket és stratégiát dolgoz ki a tankerületi központokkal együttműködve
35
Tehetséggondozás A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény a köznevelési rendszer kiemelt céljaként határozza meg a nevelés-oktatás eszközeivel a társadalmi leszakadás megakadályozását és a tehetséggondozást. Klebelsberg Központ - Cél olyan önállóan gazdálkodó, az erőforrásokat hatékonyan felhasználó szervezetek működtetése, amelyek országosan egységes infrastruktúrával rendelkező köznevelési intézményeket tartanak fenn. Biztosítják mindenki számára az oktatási szolgáltatásokhoz történő hozzáférést, a helyi igényeknek megfelelően. Nagy hangsúlyt fektetnek a tehetséggondozásra, valamint a felzárkóztatásra és az integrációra, megvalósítva ezzel a kormányzat oktatáspolitikai célkitűzéseit. Tankerületi Központok - koordinálják a versenyszervezéssel, tehetséggondozással kapcsolatos feladatokat. Pedagógusok - gyermek tehetségének kibontakoztatása, tehetségek felismerése, tehetség kiteljesedésének segítése, tehetséges tanulók nyilvántartása.
36
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.