Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,"— Előadás másolata:

1 Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
4. témakör:

2 A vizuális kommunikáció klasszikus formája, a figyelemfelkeltés kommunikációs eszköze a plakát.
A plakát nagyméretű, nyomdailag sokszorosított kültéri hirdetmény, amely grafikai és tipográfiai elemek felhasználásával készül. Témájuk szerint a legfontosabbak a kereskedelmi, a politikai és a kulturális plakátok. A nagyméretű plakátokat poszternek nevezik. A legelső plakátok a barlangrajzokon jelentek meg, a társadalom szabályait rögzítették eleinte kőre, később papírra.

3 A nyilvánosság megjelenésének első emléke Hammurápi törvényoszlopa (Hammurápi-sztélé).
Bevezetése Marduk isten tetteit és Hammurápi elhivatottságát magasztaló himnusz, befejezése áldás-, illetve átokszöveg a szöveg használóira, illetve megrongálóira.

4 Maguk a törvények nem a szó mai értelmében vett törvények, inkább ítéletek, a király nem kötelező érvényű kódexet akart alkotni, mivel az ókori Mezopotámiában az uralkodó nem hozhatott törvényeket, erre csak az isteneknek volt joguk.

5 1450-től, miután Gutenberg feltalálta a nyomtatást megoldódott a plakátok sokszorosítása. A XVI. sz.-tól kezdték a plakátokat egyre több célra használni. A plakát sajátossága, hogy hosszabb időn keresztül hat, általában 2 hét és 2 hónap közötti időt tölt az utcán.

6 A jó plakát passzívan, de mégis agresszíven hat
A jó plakát passzívan, de mégis agresszíven hat. Mindig szem előtt van, vonzza a tekintetet, nem lehet kikerülni. A plakát területileg jól irányítható média, hatékonyan alkalmazható helyi gazdasági, kulturális, politikai feladatok megoldására, a lakosság minden rétege elérhető. A képi ábrázolás egyszerű, a szöveg rövid legyen. A jó plakátot nem nézik, egyszerűen megpillantják. A jó plakát nem mindenkinek tetszik, de mindenkinek feltűnik

7 Gyakorlati rész: Plakát készítése.
Első lépés: eldöntés, kinek szól a mondanivalója, (– pl. eboltásra felhívás, kulturális hirdetések, árureklámok, közérdekű plakátok stb.) Milyen típus legyen: csak szöveges, kép és szöveg együtt, Plakát elkészítése,

8 Plakáttervezés követelményei:
Szöveg: - legyen rövid, tömör - a szöveg betűtípusa legyen olvasható - a plakát szövege és tartalma legyenek összhangban egymással - a plakát stílusa és a betűtípus megválasztása is legyen összhangban - óriásplakátok esetén a szöveg, de különösen a márkanév ne kerüljön az alsó képmezőbe - több vagy hosszabb szöveg esetén különböző betűméret és betűtípus alkalmazása szükséges, - a márkajelzést és a szöveget ne helyezzük egy foltba

9 Kép: - Feladata a figyelemfelkeltés és az informálás, a grafikai a legrégibb ábrázolásmód. Alkalmas arra, hogy a valóságot ábrázolja, de arra is, hogy a valóságot a figyelemfelkeltés érdekében torzítsa. A fotó előnye, hogy a valóságot a maga hitelességében képes bemutatni. Fotós plakát esetén feltétlen kerülendő a szöveg és kép tartalmának fölösleges azonossága. - A szín lehetőséget ad az egész plakát vagy annak bizonyos részei kihangsúlyozására. A színnel bánni kell. Két szín sokszor többet mond, mit tíz.

10


Letölteni ppt "Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések