Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felső tagozatos tanárok képzése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felső tagozatos tanárok képzése"— Előadás másolata:

1 Felső tagozatos tanárok képzése
Bankoljunk okosan! – KORSZERŰ PÉNZKEZELÉS Felső tagozatos tanárok képzése 2017. Január 31. Sasné Megyes Erzsébet

2 A Pénz7 programról Ezekre az órákra a nemzetközi hátterű Pénz7 program keretében kerül sor 2015 óta Célja, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, tudjanak többet a gazdaság és a pénzvilág működéséről. Az idei pénzügyi téma a korszerű pénzkezelés (Bankoljunk okosan!)

3 Felső tagozat 5-6. osztály

4 Az óra részei: Kulcsszó Családi pénzügyek Miért és hogyan működik a bankszámla, bankkártya? Az a titokzatos bankszámla… Melyiket válasszam?

5 ???? 1. Kulcsszó 5-7 perc Rövid beszélgetés a bankról:
Csak a feladat elvégzése után derül ki az óra témája ! Rövid beszélgetés a bankról: Ki járt már bankban ? miért? Mivel foglalkoznak az ott dolgozók? Lesz-e biztosan kapcsolatunk a bankkal? ????

6 2. Családi pénzügyek (képekben)
16-18 perc „sárga csekk” feladása kártyás vásárlás PayPass készpénzes vásárlás

7 2. Családi pénzügyek (képekben)
készpénzfelvétel pénzgyűjtés otthon TÁBLAKÉP: Kérdések lehetnek: Mi a különbség a PayPass-os és a nem érintőkártyás fizetés között? Mi a PIN-kód? Ismeritek-e az internetes vásárlást? Mit lehet interneten vásárolni? Mi a véleményetek róla? internetes vásárlás Hogy kerül a pénz a bankkártyára?

8 3. Bankszámla-bankkártya
kb. 6 perc Hogyan kerülünk kapcsolatba a bankkal? A folyamat összeállítása, magyarázata munkavégzés jövedelem banki folyószámlára utalás Beszélgetés: láthatatlan pénz (számlapénz), bankkártya-igénylés netes vásárlás vásárlás pénzfelvétel

9 4. Az a titokzatos bankszámla…
A történet közös elolvasása, a hozzátartozó feladat elvégzése és ellenőrzése, a többi feladat elvégzése csoportonként az idő függvényében, megbeszélés frontálisan csoportonként. Kérdések pl.: • Mi fog szerepelni a királyfi áprilisi bankszámláján nyitó egyenlegként? (A márciusi záró egyenleg, azaz garas.) • Mire jó a bankszámlakivonat? (A bankszámlakivonat segít követni, ellenőrizni a pénzmozgásainkat.) Készpénz esetén otthon mit tennénk? (háztartási napló) 13-14 perc

10 5.Melyiket válasszam? Az elhangzottak alapján döntse el mindenki,
2-3 perc Az elhangzottak alapján döntse el mindenki, melyik pénzkezelési módot választaná! Összesítés-összegzés

11 Felső tagozat 7-8. osztály

12 Az óra részei: Kulcsszó Hogyan működik? Rejtély a bankban
Hagyományosan vagy korszerűen Miért pont így? Szerintem…

13 BANK 1. Kulcsszó 5? perc Meghatározások alapján szavak kitalálása,
a közös előtag meghatározása, az óra témájának megadása, rövid beszélgetés a témával kapcsolatban. (?) idő jegy BANK kártya automata fiók számla

14 2. Hogyan működik? Folyamatábra a pénz körforgásáról 7 perc
munkavégzés jövedelem Vállalkozó kedvű tanuló - segítséggel - foglalja össze a folyamatot! utalás a bankszámlára Essen szó láthatatlan vagy virtuális pénzről – pl. fizetés átutalása, netes kártyás vásárlás netes vásárlás Bankkártya-igénylésről Miért jó, miért kell … pénzfelvétel vásárlás készpénzzel

15 + 3. Rejtély a bankban 10 perc MEG TAKARÍT ÁS
B A N K K Á R T Y A- magyarázattal CSALÁD A többi szó: bankszámla számlapénz csekkbefizetés átutalás készpénz HÁZ TART ÁS

16 4. Hagyományosan vagy korszerűen?
5 perc ÓVÁRI család ÚJVÁRI család készpénz bankszámla sárga csekk befizetés számlapénz átutalás bankkártya ÓVÁRI ÚJVÁRI A megfejtett szavak csoportosítása A táblán.

17 5. Miért pont így? VITA 2-3 perc csoportos érvgyűjtés Le is írhatják
ÓVÁRIÉK VITA 2-3 perc csoportos érvgyűjtés Le is írhatják 1-1 perc érvelés (hosszú) Újabb csoportos érvgyűjtés Vita A táblára kerüljön fel néhány jó gondolat! A csoportok érveket gyűjtenek A szóvivő elmondja: Mi az előnye? A másiknak mi a hátránya? ÚJVÁRIÉK

18 6.Szerintem… Szívesebben lennék a …... család tagja, mert………… 4 perc
A vita után mindenki egyénileg döntsön valamelyik módszer mellett - pl. szavazzunk! Fogalmazza meg, mi volt a legfontosabb indoka a választásának. Segítsünk egy táblára felírt kiegészítendő mondattal, pl : Szívesebben lennék a …... család tagja, mert………… Zárjuk az órát egy-egy, a tanulók által megfogalmazott frappáns mondattal.

19 A banki önkéntesek szerepe:
Az óratervek megvalósításához a Pénz7-re banki önkéntesek segítségét is kérhetik az iskolák, ezért a segédletekben erre utaló megjegyzések is találhatóak. Az órák természetesen megtarthatók az önkéntesek közreműködése nélkül is, de az iskola kapcsolatrendszerében található szakemberek a későbbiekben is segíthetik a témák feldolgozását. Az önkéntes és a szaktanár EGYÜTT tartja az órát, nem az önkéntes önállóan!

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Felső tagozatos tanárok képzése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések