PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2015. MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
Minőségbiztosítási ismeretek
Humán rendszerek, közszféra
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Fejlesztési technikák Szántóné Solymosi Ildikó
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségköltségek.
Minőségmenedzsment alapelvek
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Oktató: Dr. Csutorás Csaba Főiskolai tanár
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Minőségbiztosítás és tanúsítás
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Minőségügyi alapismeretek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Ellenőrzés, visszacsatolás
Minőségdíjak.
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Munkavédelem és controlling
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Készítette: Szirmai István
BMF BGK AGI GGYT1 Minőségbiztosítás NB-II. Előadás 6. (2008) Crosby: A minőség nem „melléknév”, hanem főnév. A minőség nem „jóságot” jelent, hanem azt,
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS

AZ ELŐADÁS TARTALMA: A minőségirányítás fontosabb céljai és feladatai A minőségirányítás alapelvei

ELEMZÉSI SZEMPONTBÓL A MINŐSÉG: Megfelelés : a használatra való alkalmasságnak, konkrét igények kielégítésének úgy, mint: a vevők kifejezett elvárásainak, a vevő rejtett (látens), ki nem mondott igényeinek, a szabványoknak, előírásoknak, direktíváknak. (Kano-modell) A minőségteremtő elemek korról korra változnak!

A MINŐSÉGELLENŐRZÉSTŐL A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSÁIG MinőségellenőrzésMinőségszabályozásMinőségirányítás CélA hibák felfedezése, a hibás egységek elkülönítése A hibák Megismétlődésének elkerülése A hibák előfordulásának megelőzése Célzott rendszer A gép és/vagy a dolgozó A folyamatA rendszer (szervezet, eljárások, erőforrások) MódszerElőírásokkal való összehasonlítás A folyamat módosítása a képességmutatók alapján Az auditokon alapuló működésjavítás EredményMegelőzi a selejt kibocsátását Megelőzi a hiba megismétlődését A vevői elvárásokra optimalizálja a terméket és a működést.

MEGJEGYZÉSEK A TÁBLÁZATHOZ A vevői igényeknek való megfelelőség biztosításának leghatékonyabb módszere a minőségirányítás, amely a minőségirányítási rendszereken keresztül valósul meg és magába foglalja a minőségtervezést, minőségszabályozást, minőségbiztosítást és a minőségfejlesztést is!

Minőségirányítás (Quality management): Az általános vezetési tevékenységnek az a része, amely a minőségpolitikát meghatározza és megvalósítja. Megjegyzések: 1. A kívánt minőség elérése megköveteli a szervezet valamennyi tagjának elkötelezettségét és részvételét, de a minőségirányításért a felelősség a felső vezetőségre hárul. 2. Általában tartalmazza a minőségpolitika és a minőségcélok meghatározását, a minőségtervezést, a minőségszabályozást, a minőségbiztosítást és a minőségfejlesztést.

A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS FONTOSABB CÉLJAI ÉS FELADATAI: megfelelni a társadalmi követelményeknek, elvárásoknak (elsősorban a törvényeknek, jogszabályoknak), megfelelni a vevő kifejezett és látens követelményeinek, elérni a vevő megelégedettségét, megfelelni (ha van ilyen követelmény) a szabvány követelményeinek, megfelelni saját adottságainknak, a vevők hosszú távú bizalmának megteremtése érdekében fejleszteni a rendszert. (PDCA) A sikeresség alapfeltétele: az irányítás módszeres és áttekinthető volta!

PDCA

A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS CÉLJA A fő cél a profit növelése, mely jelentheti az értékesítés növelését (a piaci pozíciók megerősítése, a vevői megelégedettség növelése, a régi vevők megtartása, új vevők megszerzése, hiszen a fogyasztók számára biztonságot és jobb minőséget kínál) költségmegtakarítást (a termelékenység növelése, a „rossz minőség költségeinek" csökkentése, hiszen pl. az ISO szerint tevékenykedő szállító megtakarítja az utólagos javításokkal, a visszáruval és a selejttel kapcsolatos költségeket) A minőségirányítás ellenőrzési elve: Jó, a Rossz és a Csúf!

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2008) 1. Vevőközpontúság A szervezetek vevőiktől függenek, ezért fontos, hogy megértsék a jelenlegi és a jövőbeli vevői szükségeteket, teljesítsék a vevők követelményeit, és igyekezzenek felülmúlni a vevők elvárásait. 2. Vezetés A vezetők megteremtik a célok és a szervezet vezetésének egységét. Hozzanak létre és tartsanak fenn olyan belső környezetet, amelyben a munkatársak teljes mértékig részt vehetnek a szervezet céljainak elérésében.

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) FOLYTATÁS 3. A munkatársak bevonása A szervezet lényegét minden szinten a munkatársak jelentik, és teljes bevonásuk teszi lehetővé képességeik kihasználását a szervezet javára. 4. Folyamatszemléletű megközelítés A kívánt eredményt hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a velük kapcsolatos erőforrásokat folyamatként kezelik.

4. FOLYAMATSZEMLÉLETŰ MEGKÖZELÍTÉS

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) FOLYTATÁS 5. Rendszerszemlélet az irányításban Az egymással összefüggő folyamatok rendszerként való azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet eredményesen és hatékonyan valósítsa meg céljait.

2.3. A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS RENDSZERSZEMLÉLETŰ MEGKÖZELÍTÉSE (ISO 9000:2004) A minőségirányítási rendszerek kialakításakor és bevezetésekor alkalmazott megközelítés számos lépésből áll, beleértve a következőket: a)a vevők és más érdekelt felek igényeinek és elvárásainak meghatározását; b)a szervezet minőségpolitikájának és minőségcéljainak megfogalmazását; c)a minőségcélok eléréséhez szükséges folyamatok és felelősségi körök meghatározását; d)a minőségcélok eléréséhez szükséges erőforrások meghatározását és biztosítását;

2.3. A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS RENDSZERSZEMLÉLETŰ MEGKÖZELÍTÉSE (ISO 9000:2004) A minőségirányítási rendszerek kialakításakor és bevezetésekor alkalmazott megközelítés számos lépésből áll, beleértve a következőket: e)módszerek bevezetését minden egyes folyamat eredményességének és hatékonyságának méréséhez; f)ezeknek az intézkedéseknek az alkalmazását minden egyes folyamat eredményességének és hatékonyságánakmeghatározásához; g)eszközök meghatározását a nemmegfelelőségek megelőzésére és okaik kiküszöbölésére; h)egy folyamat bevezetését és alkalmazását a minőségirányítási rendszer folyamatos fejlesztéséhez.

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) FOLYTATÁS 6. Folyamatos fejlesztés A szervezet teljes működésének folyamatos fejlesztése legyen a szervezet állandó célja. 7. Tényeken alapuló döntéshozatal Az eredményes döntések az adatok és egyéb információ elemzésén alapulnak.

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) FOLYTATÁS 8. Kölcsönösen előnyös kapcsolatok a beszállítókkal A minőségirányítás alapja a tevékenységek szabályozása. E mellett természetesen fokozott figyelmet kell fordítani a környezet változásaira, az ahhoz való rugalmas alkalmazkodásra !

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!