Tanulásmódszertan, időmenedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egészséges életmód Az egészség és az egészséges életmód megfogalmazása elég nehéz. Mivel minden ember különböző igényekkel, és adottságokkal, rendelkezik.
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A tanulást segítő külső tényezők
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Többet ésszel, mint erővel
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
A tervezés mint menedzsment funkció
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Középhaladó Előadás Első Hét
Teljesítménynövelés idő-és önmenedzseléssel
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Hogyan menedzseljük időnket?
Tanuló szervezet.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Rajzfejlődés-áttekintés
Személyes akcióterv.
A Swadisthan Chakra Középhaladó Előadás Második Hét.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
TÁMOP A-13/ A munkahelyi stressz európai és hazai normái 1.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
13 tanács egy életre ( munkatársi csapat épités) ( felnőttoktatás,
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Bölcsességek, aforizmák
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
OrangeSoft – TimeTable
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Barcsák Marianna KPSZTI
Előadás másolata:

Tanulásmódszertan, időmenedzsment

Célok megfogalmazása célok fontossága  motiváció, tudatosság, tervezhetőség reális célok az élet minden területére  tanulás, sport, egyéni teljesítmény stb. nem a merev ragaszkodás fontos hozzájuk, hanem a dinamikus gondolkodás  ha kell, újratervezni, átértékelni a célok lebontása távlatuk szerint: - éves/féléves/több hónapos célok (személyiségfejlődés, nagyobb eredmények – nyelvvizsga, felvételi, sportteljesítmények) havi és heti célok: programokhoz igazodnak napi célok: feladatlista az adott napra fontos a célok időnkénti átgondolása, az egyéni teljesítmény- értékelés

Kulcs: mindent leírni! csak akkor tudunk tervezni , ha mindent leírunk határidőnapló, mobiltelefon, füzet, netbook stb.  mindig kéznél legyen! mindig átláthatjuk, strukturálhatjuk a feladatokat, bővíthetjük őket Mit érdemes leírni? - dátumokat – érdemes akár évre előre tervezni, de a havi szintre mindenképpen! aktuális feladatlista – a feladatok rangsorolása  határidők! pénzügyi tervezés – kiadások/bevételek kölcsönadott, beszerzendő dolgok stb. - ötletjegyzék stb. stb.

Ideális munkakörülmények ideális körülmények  csak így lehet zavartalanul dolgozni - fizikai zavartalanság, elszigeteltség ha koncentrációt igénylő munka: nincs msn, FB, telefon - zene emberfüggő - rend a környezetünkben, átlátható íróasztal  szem előtt a feladatlista (post-itek akár) harmonikus, de rendezett környezet: nyugalmat sugalló tárgyak OK, de ha túl sok  figyelemelterelés mottók, idézetek akár! motiváció  a munka ritmusának beosztása

Feladatok rangsorolása szükséges egy feladatlista, határidőkkel  nem minden feladat ugyanolyan súlyú! És nem mindenre van idő! Pareto-törvény: a feladatok 20%-a fontos, 80%-a lényegtelen  20% okozza a problémák 80%-át! szem előtt a feladatlista (post-itek akár) Nagyobb feladatokkal foglalkozzunk előbb  több kicsi megoldása nem visz előre daraboljuk a nagyobbakat! Feladatok prioritásának meghatározása: - fontos és sürgős (A) - sürgős, de nem fontos (B) - elvégzendő, de ráér (C) - lényegtelen, elhagyható (D)

A munka ütemezése elvégzett fázisok kipipálása a munkarend (feladatsorrend) követése elvégzett fázisok kipipálása Időkontroll  ellenőrzés, időbeosztás újraértékelése Szünetek beiktatása (másfélóránként mindenképp)  testmozgás  hatékonyság növelése Naponta nagyobb szünet/pihenés  teljes relax Kommunikáció tervezése: kivel, miről akarunk beszélni  célirányosság Naponta – ideálisan este – feladatok értékelés e, másnapi teendők átgondolása

A pozitív gondolkodás hatalma mentális egészség  kihat a fizikaira is nem hamis illúziókat jelent!  hanem a problémákkal, feladatokkal való szembenézést, DE pozitív várakozásokkal Bizalom önmagunkban – az egyéni képességekben  minden fejleszthető sikerre kondicionált elme  „can do it” Minden feladat csak annyira nehéz, minden probléma csak annyira súlyos  amennyire annak látjuk naponta célok ellenőrzése  pozitív megerősítés, pozitív üzenetek megfogalmazása ha rossz történik  okok feltárása, a javítási/elkerülési lehetőségekre koncentrálás  nem elfojtás!

Még néhány tanács saját jegyzetekből tanulás már a leírás, a vázlatkészítés is segít  lényegkiemelés (fogalmak külön!) dolgozat/felelés előtt pozitív gondolkodás  a „worst-case scenario”  minimalizált lámpaláz stressz  mindig van és lesz, de csökkenthető a negatív stressz  tervszerű problémamegoldás asszertív embertípus: Derűs Nyugodt Magabiztos Kooperatív  ha kell, kérjünk tanácsot, segítséget!

Megfontolásra „A nagy megpróbáltatások nagy kegyelmeket készítenek elő!” (Szent Bernát) „Az alaptörvény kimondja, hogy a hasonló, hasonlót vonz. A negatív gondolkodás biztosan negatív eredményt hoz. Ennek megfelelően ha valaki rendszeresen optimistán és pozitívan gondolkozik, akkor ezen gondolatai kreatív erőket hoznak mozgásba – és a siker, ahelyett, hogy elkerülné, elkezd felé áramlani.” (Norman Vincent Peale) „Az akadályok nem törhetnek meg; minden újabb akadály az elszántságomat fokozza.” (Leonardo da Vinci)