DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL Finszter Henriett Szabó Edit
Digitális kommunikáció fő csatornái Web alapú kommunikáció Mobil alkalmazáson keresztüli kommunikáció E-dm kommunikáció Social kommunikáció E-commerce Online médiavásárlás
Médiamix a Tescónál
Digitális marketing mix kialakítása MI-HO-KI-HO-ME elv a PR kommunikációban használatos, azonban tökéletesen hasznosítható bármilyen más kommunikációs kampány összeállítása során MI – Mit kívánok mondani? Mi az üzenetem? Mi a célom? (Brand kampány, Line and Price, konverziónövelés webshopban, adatbázisépítés) HO – Hol, milyen relációban? Célmédium: display, search, e-DM, social, mobil KI – Ki az elérendő célcsoport? Melyik csatornán kit érek el és milyen arányt alakítok az online médiamixen belül HO – Hogyan, milyen eszközt használok fel? Saját csatornák erőssége, vásárolt média ezek aránya ME – Mennyi az az összeg, amennyit befektetek ahhoz, hogy az üzenetem a megfelelő célcsoportot a legkisebb ráfordítással érje el? Kampánybüdzsé és a fenti célok alapján meghatározott arányok betartása a vásárolt és saját médiacsatornákon keresztül
Piaci körkép a 2014-es digitális reklám költésről
Digitális marketing mix a gyakorlatban
Üzenet - marketing mix arányok Brandépítés/edukáció – 40% display, 20% social, 10% search, 15% e-dm, 15% (listing, vagy content) Line and price – 30% display, 30% search, 20% social, 20% e-dm Webshop – konverzió alapú hirdetés – 10% display, 60% search ebből legalább 20% remarketing, 10% social, 10% e-dm, 10% listing Mobilon csak akkor hirdess, ha van reszponzív, vagy mobilbarát landing oldalad és ekkor a display egy részét érdemes mobilra átcsoportosítani
Digitális akvizíció térnyerése 2010-es költési trendek 2015-ös költési trendek Internetes forrás
DIGITÁLIS MARKETING MIX Display, RTB, Online video
Online értékesítés lépései BANKI KONTEXTUSBAN
LANDING ÉS WEBOLDAL MEGOLDÁSOK Display, RTB, Online video
Online folyamat Email Marketing Landing oldal Organikus forgalom Kreatív üzenetek Regisztráltatás Lead generálás Lead fogadás Elemzés Lead feldolgozás TeleSales Elemzés Kockázatkezelés Fiók/ Futár Riport
Online célkonverziók 5% 20% 70% 100.000 5.000 1.000 700* *Hitelkártya termék esetén
Digitális együttműködés Digitális értékesítés és ügyfélszerzés Termék Marketing Elektronikus csatornák Értékesítés IT
Display, RTB, Online video KAMPÁNY RIPORTOLÁS Display, RTB, Online video
Előadók neve, titulusuk, elérhetőségük KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Előadók neve, titulusuk, elérhetőségük Finszter Henriett – E-kommunikációs menedzser – Tesco Magyarország Zrt. finszter.henriett@gmail.com Szabó Edit, Digitális Értékesítési és Ügyfélzserzési Igazgató – OTP Bank, editditte@gmail.com