Team munka egy többcélú intézményben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Kapcsolattartás a szülői házzal
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák –
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Mottó: „Nekem nem volt ilyen jó tanárom, mint nektek!”
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
ISKOLAPSZICHOLÓGIA ELMÉLETBEN
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Resztoratív módszerek az iskolában
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Ágazatközi együttműködés
főosztályvezető-helyettes
Óvodai és iskolai szociális segítés
Csókay László KPSZTI április 13.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Szociális segítő a kollégiumokban
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Team munka egy többcélú intézményben Budapest, 2015. szeptember 17. „Utak úgy lesznek, ha járunk rajtuk” 2017.04.22.

Szociális háttér akkor és most 2017.04.22.

Apáczai Nevelési Központ Lehetőségek akkor és most 2017.04.22.

Az előzmények Mentálhigiénés osztály a 80-as években: korszerű, innovatív gyermekvédelmi tevékenység Gyermek-és ifjúságvédelem a 90-es években Osztálytámogató program = iskolapszichológus + szociális munkás + pedagógusok A Team (2013): 2 fő iskolapszichológus, 1fő gyógypedagógus, és 1 fő szociális munkás Tevékenységeink között szülőtanácsadás, közösségfejlesztő csoportfoglalkozások, rendszeres pedagóguskonzultáció, és a nevelőtestületet érzékenyítő foglalkozások/előadások szerepeltek. A program részeként megterveztük és kiépítettük intézmény belső jelzőrendszerét, mely a mai napig működik 2017.04.22.

Számokban… HH + HHH tanulók aránya:8% RGYK: 30-40% Családgondozásban részt vett családok száma: 82 Gyermekjóléti szolgálatnak adott jelzés: 12 eset SNI tanulók száma: 80 fő Tevékenységeink között szülőtanácsadás, közösségfejlesztő csoportfoglalkozások, rendszeres pedagóguskonzultáció, és a nevelőtestületet érzékenyítő foglalkozások/előadások szerepeltek. A program részeként megterveztük és kiépítettük intézmény belső jelzőrendszerét, mely a mai napig működik 2017.04.22.

A „recept”? Team Megoldás Problémák szociális problémák, korai deviancia, tanulási nehézségek, tanítási nehézségek, akadozó SNI ellátás Problémák Team Megoldás 2017.04.22.

A szervezeti keretek Intézményvezetői megbízás Heti rendszeres találkozás (egyszer 120 perc) Teljes egyenrangúság, esetgazdák Kapcsolatrendszer/kapcsolattartási megállapodások 2017.04.22.

iskolai szociális munkás Szakemberek iskolai szociális munkás gyógypedagógus iskola- pszichológus A metszeterk a lényegesek 2017.04.22.

Munkaköri feladatok Szociálisan nehéz helyzetűek támogatása, szülőkonzultáció Tanulási nehézségek támogatása Pszichés problémák kezelése Tehetséggondozás 2017.04.22.

Célok „ A tanulók nehézségeire hatékony válaszokat tudjunk adni szakmáink különböző szemlélete, eszközrendszere által. Egymás munkájának segítése, támogatása az esetekről való közös gondolkodás révén, Az iskolai közösség tagjainak érzékenyítése a gyerekek problémái iránt Hatékony belső és külső jelzőrendszer működtetése” 2017.04.22.

Team feladatok Team feladatok: Saját munkakör feladatai Esetmegbeszélés egymással és a pedagógusokkal Kapcsolattartás az intézményegységekkel (összekötő) Cselekvési terv kidolgozása a komplex problémakezelést igénylő esetekben Adminisztráció saját adatlappal Saját munkakör feladatai 2017.04.22.

Jelzőrendszer 2017.04.22.

Nehézségek/megoldási javaslatok keretek tartása, realitás egyéni (hatalmi) érdekek saját szakmánkkal szembeni elfogultság integrálás az iskola működésébe előítéletek, sztereotípiák, pedagógusok ellenállása a rutin megváltoztatása leírt tartalmi és időkeretek változó „vezetők”, esetgazdák egyenrangúság elfogadása intézményvezetés és kommunikáció konzultáció: „a probléma nem baj” kis eredmények felmutatása 2017.04.22.

Eredmények, előnyök A közös munka erősíti a hivatástudatot, csökkenti a segítő szakemberek kiégésének veszélyét A különböző szakterületek eszközrendszere kreatívan adódik össze, nő a problémakezelés hatékonysága Segíti a tagok szakmai fejlődést „Nem vagyok egyedül” Csökken a pedagógusok pszichés terhe „Van idő” 2017.04.22.

A legfőbb értéke a gyerekek számára Mindig jelen vannak Nem a tanáriban vannak Komplexitás Segítő szakember 2017.04.22.

A „recept” kihagyhatatlan elemei Bizalom – egymásban, szülőben, gyerekben Emberismeret Folyamatos konzultáció Folyamatos jelenlét Idő, kivárás „Mindig tiszta lappal indulunk” Nem a hátrányos helyzetet „kezeljük” 2017.04.22.

Kiegészítő programok Szülőklub: havonta, nyitott csoportként Küldetése:érzékenyítés, beszélgetés Fiatal Párducok Klubja: hetente 5-8. osztályosok Küldetése: szocializáció, magányosságból eredő problémák leküzdése, kommunikáció, viselkedés, etikett, sok játék Kreatív kuckó: tehetségműhely 2017.04.22.

Tervek a jövőre Nyitottság erősítése Pedagógus esetmegbeszélések Osztálytámogatás ofői órán, tsf-en Konzultáció más, segítő szakemberekkel Szükségszoba kialakítása Közösségi programok szervezése Tehetségsegítés (tehetségazonosítás) 2017.04.22.

Esetleírás 2017.04.22.

Kreatív kuckó 2017.04.22.

Ők írták… A hajó jéghegynek ütközött és elsüllyedt a Duna közepén. Innen gyalog folytatták útjukat. A Hunyadi László olyan ballada, amelyben a főhőst feldolgozzák. Leonardo da Vinci két olasz földbirtokos volt a középkorban A janicsárok felmentek Budára, elszaporodtak és elfoglalták a várat. IV. Béla a tatárjárás után a kihalt nép pótlásáról személyesen gondoskodott.

Mi mondtuk Akik nincsenek itt, azok betegek, vagy arra számítottak, hogy én leszek beteg? Gyere, ülj ide a tábla elé! Igaz, sok a krétapor, legalább ragad rád valami! Neked van valami papírod arról, hogy normális vagy? Előre beírhatom az 1-est, vagy kínlódsz 10 percet a tábla előtt? Én csak egy tanár vagyok, de fogsz te még emberekkel is találkozni.

Köszönöm a figyelmet! 2017.04.22.