Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
Advertisements

AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
SIMIS-IS biztosítóberendezés Funkcionalitás
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A Magyarországgal határos országok vasútforgalmi utasításainak bemutatása és összehasonlítása a személyforgalom biztonságának szempontjából Szlovák, Ukrán.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
bekövetkezett baleset ismertetése
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSI PROBLÉMA ELEMZÉSE
NYITOTT SZÓRÓFEJES VÍZZEL OLTÓ BERENDEZÉSEK
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
1. Mi az ábrán látható jelző jelzésének a jelentése? a)
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
Villamos hálózatok védelmei Lapsánszky Balázs 2/14.E.
Pesti Béla MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletág
BME KAUT, MMK Vasúti Szakosztály, és a PQ Zrt. által szervezett szakmai konferencia Hz-es ütemadók és sínáramköri vevők - alkalmazási kérdések.
Szigeteltsín-vevők biztonsági elvei és problémái
Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Rétlaki Győző TEB Központ
Elektronikus biztosítóberendezések
Különleges jelzések.
JELZÉSI RENDSZEREK 2013 Követelmények, osztályozás
Biztosítóberendezési ismeretek Sorompók szigetelése
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése
Kényszer menetirányváltás
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése
Rétlaki Győző TEB Központ
Emelt sebesség Vonali sorompó
Emelt sebesség Állomási sorompó
Dominó-70 Szerkezeti elemek
Mehrabschnitts-Signalisierung
Biztosítóberendezések karbantartása
Biztosítóberendezési ismeretek Váltóerők mérése
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Dominó - 70 Szerkezeti elemek
Biztosítóberendezések
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése 3
Emelt sebesség D-55 állomási áramkörök
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
F.1. számú Jelzési Utasítás alapjai
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Jelzőmeghaladás Dunakeszi állomáson
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A 37-es és a 37A jelzésű villamos vonalán – menet az Élessarok felé – a Hidegkuti Nándor Stadion megállóhelynél található szánszerkezettel… a.) a megállóhelytől.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ

Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: 30911 MÁVTI. Rétlaki Győző: Emelt sebesség Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: 30911 MÁVTI. Jóváhagyás: 1990. VI. 29. Önműködő térközbiztosító berendezés Az állomási és vonali sorompókkal külön előadás foglalkozik.

Jogszabályi háttér OVSZ I. MÁV MÜSZ. Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jogszabályi háttér OVSZ I. MÁV MÜSZ. Ideiglenes tervezési irányelvek (1996)

Jogszabályi háttér (MÁV) Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jogszabályi háttér (MÁV) 109453/1976.9.C Önműködő térközbiztosító berendezések sínáramköreinek tervezhető hosszai 112934/1965. Tényleges fékúttávolságok megállapítása Gy.120-140/1984.9.C Jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás

Rétlaki Győző: Emelt sebesség OVSZ I. Az állomásokon biztosítóberendezések, a váltók és védelmi berendezések központi állításával, végállásuk folyamatos ellenőrzésével, a váltók és vágányok foglaltságának folyamatos ellenőrzésével, az állomási útátjáró berendezések működésének ellenőrzése főjelzővel és visszajelentő készülékkel.

Rétlaki Győző: Emelt sebesség OVSZ I. Az állomásközökben önműködő térköz- vagy állomásköz biztosítás. Az állomási fővágányokon és az állomásközökben a jelzések megjelenítése a vontatójármű vezetőállásán és a vonat megállítása, de legfeljebb 40 km/h sebesség gépi úton való kikényszerítése a tovább-haladást tiltó jelző előtt.

109453/1976.9.C. (sínáramkörök tervezhető hosszai) Rétlaki Győző: Emelt sebesség 109453/1976.9.C. (sínáramkörök tervezhető hosszai) Eredetileg 120 km/ó sebességre készült. Kiegészült a 140 és 160 km/ó értékekkel, de a kisebb sebességeknél is volt korrekció.

Rétlaki Győző: Emelt sebesség Folyamatos ütemezés esetén az 1-es ütem kiértékelési távolsága és a kényszer-fékezés megindításáig megtett út összege [m] Csatlakozó ütemezetlen vonal felöl számítandó kiértékelési távolság és a kényszerfékezés megindításáig megtett út összege [m] Engedélyezett sebesség km/ó 109453/1976 elöírása Vonalon Állomáson 160 329 348 140 313 330 120 280 297 311 480 525 537 100 267 281 293 435 471 481 80 253 265 274 390 417 425 60 240 249 256 340 363 369 40 295 309

112934/1965. (tényleges fékúttávolságok) Rétlaki Győző: Emelt sebesség 112934/1965. (tényleges fékúttávolságok) 125 km/ó sebességig érvényes. A kiegészítésben szereplő adatok csak az emelt sebességgel közlekedő vonatokra érvényesek. Képlet: 0,444 * ált.(tényl)fékút + 262 m

Tényleges fékúttávolság Rétlaki Győző: Emelt sebesség Tényleges fékúttávolság Az a számított érték, amely alatt a mértékadó lejtő figyelembe vételével megfékezett szerelvény az adott lejtviszonyok mellett a jelzett helyen nagy valószínűséggel megáll. Az érték függ a szerelvényre engedélyezett legnagyobb sebességtől is. Az emelt sebességű szerelvényeknek legalább 7‰-re megfékezetteknek kell lenniük. Gépmenetekre más előírások vonatkoznak: maximált sebesség a jármű rövidsége miatt.

A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony Rétlaki Győző: Emelt sebesség Szorzótáblázat a tényleges fékutak meghatározásához: Névleges általános fékút: 1000 m. Figyelembe vett sebesség: 160 km/ó. A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony M.lejtő -10 -8 -6 -4 -2 +2 +4 +6 +8 +10 1 0,915 0,904 0,892 0,880 0,869 0,858 0,848 0,837 0,827 0,817 0,925 0,912 0,900 ,0877 0,866 0,855 0,845 0,834 0,933 0,920 0,908 0,896 0,885 0,873 0,862 0,852 0,942 0,923 0,917 0,905 0,893 0,881 0,952 0,939 0,926 0,914 0,901 0,961 0,948 0,935

A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony Rétlaki Győző: Emelt sebesség Szorzótáblázat a tényleges fékutak meghatározásához: Névleges általános fékút: 1000 m. Figyelembe vett sebesség: 140 km/ó. A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony M.lejtő -14 -12 -10 -8 -6 -4 -2 +2 +4 +6 +8 +10 +12 +14 1 0,937 0,921 0,905 0,889 0,875 0,860 0,846 0,833 0,820 0,807 0,795 0,783 0,772 0,760 0,962 0,945 0,928 0,912 0,896 0,881 0,867 0,853 0,839 0,826 0,813 0,800 0,969 0,952 0,935 0,918 0,903 0,887 0,872 0,858 0,844 0,831 0,982 0,964 0,947 0,930 0,914 0,898 0,883 0,868 0,990 0,972 0,954 0,997 0,978 0,960 0,943 0,926 0,992 0,974 0,956 0,981

Gy.120-140/1984. (jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás) Rétlaki Győző: Emelt sebesség Gy.120-140/1984. (jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás) A szigetelt ütköző átnyomódásának ellenőrzése érdekében a szomszédos 75 Hz-es sínáramkörök nem kaphatnak azonos alapidejű kódokat, de az állomási 75 Hz-es táplálás kimaradása nem lehet hatással a térközi szigeteltsínek üzemére.

Általános követelmények Rétlaki Győző: Emelt sebesség Általános követelmények Oldalvédelmet csak: villamosan ellenőrzött, abszolút védelmet adó oldalvédelmi elem (váltó, kisiklasztó saru), vagy főjelző adhat. Ebből következően pl. vágányzáró sorompó nem. Ugyancsak nem adhat biztosított tolatásjelző sem.

Jelfeladás, jelfeladási hosszok Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jelfeladás, jelfeladási hosszok Gondoskodni kell arról, hogy: A vonat a Megállj állású jelzőig 40 km/ó sebesség alá fékezhessen. A mozdonyvezető cselekvőképtelen-sége esetén a vonat az előjelzett sebességre csökkentse a sebességét (esetleg álljon is meg).

Jelfeladás, jelfeladási hosszok Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jelfeladás, jelfeladási hosszok A vonatbefolyásoló berendezések működtetéséhez a jelfeladás a legalább 80 km/ó sebességgel járható vágányutakban és a céljelzők előtt a vonat megállításához szükséges hosszban és időben biztosítva legyen.

Veszélyeztetett pontnak minősül: Rétlaki Győző: Emelt sebesség Veszélyeztetett pontnak minősül: Bejárati jelző utáni első váltó csúcsa, vagy biztonsági határjele. Kijárati (vagy második bejárati) jelzők mögött a megcsúszó menettel menettervileg egyidőben beállítható menet űrszelvényét jelző határjelző.

Szigeteltsín hosszok: Rétlaki Győző: Emelt sebesség Szigeteltsín hosszok: Minimális foglaltságérzékelési hossz: lmin ≥ 3,5 * (Vmax / 3,6) [m] Minimális jelfeladási hossz 160 km/ó-nál 1 ütem: 148 m; 4 ütem: 330 m Rövid 13 kHz sínáramkör csak: állomási indítású sorompó pótindítására, és sorompók egyik oldó elemeként alkalmazhatók.