Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK 2011. november.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakképzés jelene és jövője
Advertisements

Egy innováció nyomában
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A koragyermekkori nevelésről
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A munka világával kapcsolatos tudás
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság XI. Vándorgyűlése
Minőségbiztosítás a gyógyszerészetben Zelkó Romána Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Szeretet, türelem, tolerancia
Minőségügy a gyógyszerészetben Zelkó Romána Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet.
Társadalmi háttér és mobilitás Educatio – DPR Február 8. Budapest.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Kutatás-történet : Magyar Háztartás Panel vizsgálat (TÁRKI, Budapesti Corvinus Egyetem elődje, KSH) 2007, NKTH Jedlik-pályázat: Háztartások Életút.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Esélyek egyenlősége a felsőoktatásban
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Gábor Kálmán A fer hatása a felsőoktatásra Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006 Felsőoktatási Kutatóintézet Institute for Higher.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
Ifjúsági munkanélküliség Magyarországon
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Mennyire elégedett azzal, ahogy az országban mennek a dolgok?
Amilyen korán csak lehet
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Munkavállalás az Európai Unióban
Kinek hogyan segíthet? Motivációs üzenetek a társadalom különböző szegmensei számára.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
mint ami mások szerint szükséges!
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Egyenlőbb esélyek – nők a munkaerőpiacon Fórum Szentgotthárd, február 15. OFA/2007/SZFK/7242/195 számú projekt „A program megvalósulását az Országos.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
A szakiskola jelene és jövője
Új skála – új lehetőségek
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
Esély a szülőknek, lehetőség
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet2 A téma  BA- és FSZ-hallgatók további tervei (tanulás és munka világa)  BA- és FSZ-hallgatók munkapiaci elvárásai, elhelyezkedési esélyei  BA- és FSZ-hallgatók külföldi munkavállalással kapcsolatos tervei

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet3 Mennyire tartja valószínűnek, hogy elvégzi a képzést?

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet4 Mennyire tartja valószínűnek, hogy el tud helyezkedni? (%)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet5 Mit fog csinálni, ha befejezte a képzést? (%)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet6 Melyik az a legmagasabb iskolai végzettség, melyet élete során el szeretne érni? (%)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet7 Iskolázottsági terv az apa végzettsége szerint, FSZ

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet8 Tervezi-e, hogy külföldön vállal munkát? (%)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet9 Az alábbi szempontoknak mekkora a szerepe az álláskeresésben? (átlag)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet10 Az alábbi szempontoknak mekkora a szerepe a munkahelyválasztásában? (átlag)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet11 Az alábbi szempontok mennyire fontosak a munkavégzéshez? (átlag, ötfokú skálán)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet12 Mennyire készíti fel a jelenlegi képzés a felsorolt jellemzőkre? (átlag ötfokú skálán)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet13 Mennyire könnyen találnak munkát a szakterületükön? (átlag négyfokú skálán) FSZ-hallgatókBA-hallgatók

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet14 Összegezve  Ugyan az egyes csoportok között eltérő stratégiákat vehettünk számba, de ez mit sem változat azon a tényen, hogy a fiatalok jövőjüket úgy képzelik el, hogy egyaránt tanulnak és dolgoznak.  A tanulás nagyon erős kapcsolatot mutat a családi háttér, a szülők iskolázottságával. A magasabban kvalifikált családok gyermekeiben a legerősebb a motiváció arra, hogy maguk is egyetemi vagy PhD-végzettséget szerezzenek.  Munkapiaci szempontból mindkét csoport borúlátó, magas a külföldi munkavállalási szándék.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet15 Köszönöm a figyelmet!