1 PLAY ELLENJÁTÉK Döntési szempontok szlemliciteknél.
2 PLAY Menjünk-e szlemre? Az első feladat a legjobb (8+) fit megtalálása, és a laperők limitálása. Miután partnerünk rögzítette az aduszín dönthetünk arról, hogy menjünk-e a szlem felé. - Értékeljük újra a lapunkat, és ha az összerő elérheti a 33 pontot (elosztás+ figura), a szlem lehetséges. - Ha kevésnek találjuk az erőt, mondjunk gémet, aduban, vagy szanban (ha minor az adu és szanra alkalmas a lap). Ez leállási kísérlet. - Ha a szlem lehetséges, licitáljunk egy új színt 3NT felett (vagy 3 -et, ha kőr az adu). Ez kontrol licit, ami kényszerítő.
3 PLAY Kontrol licitek. A kontrol licit a jó szlem licit alapja. Tudatja, a szlem érdekeltséget a megállapodott aduszínben, és egyben jelzi, hogy a színben nincs két kiadó. A partner viselkedése: - Ha lapunk minimális vagy nem tetszik, térjünk vissza az aduszínre. Ez lebeszéli a partnert. - Ha lapunk nem minimális vagy tetszik, adjunk mi is kontrol licitet. Ez bátorítja a partnert.
4 PLAY Kontrol licitek. A 2NT Jacoby 12+ HCP 4+ . Nyugat 3 licitje rövidség. Kelet átértékeli a lapját, a KJ8 elvesző érték, a lap értéke nem éri el a 12 pontot. A 4 minimumot jelez, lebeszél.
5 PLAY Kontrol licitek. Kelet átértékeli a lapját, a lap értéke eléri a 12 pontot, ezért együttműködik. A 3NT egyenletes lap kis plusszal. A 4 tagadja a treff kontrolt. A 4 is tagadja a treff kontrolt, passzt kér.
6 PLAY Kontrol licitek. Kelet lapjának értéke jó indulóerő, a 3 egyenletes lap jó 14+. A 4 tagadja a treff kontrolt. A 4 ígéri a TREFF kontrolt. A 4 felkínálja a leállást. Az 5 kontrol licit, (ha erre 5 jön K és K hiányzik, leállunk.
7 PLAY Kontrol licitek. Ezzel a 16+ BAL lappal nem a Jacoby, hanem a 2 jó licit. A 3 5143, a 3NT enyhe +, a 4NT RKCB, a 6 K és nem áll ki ász és adu, a 6 K.
8 PLAY Kontrol licitek. A 2/1 rendszerben Nyugat lapja a 3 licithez éppen elég (mondhatna 4 -t is), ha FrivolusNS-t (Next Step) játszunk. A 3NT FrivolousNS, enyhe + (a 3 azt jelentené, hogy az adu pikk), a 4 leállás (az enyhe + kevés a szlemhez).
9 PLAY FrivolousNS. Ha GF helyzetben 3M licit hangzik el, (a 4M ilyen helyzetben olyan lap, amivel minden szleminvitet elutasítanánk) az partnernek limitálni kell a lapját az alábbiak szerint: –– 4Mminimális lap –– 3M+1enyhe +. Erre: 4M ez kevés a szlemhez Cue van remény –– CUEjelentős plussz. Erre: CUE 4M alatt kötelező. Megjegyzés: A 3 után, ha a adu kizárt, pl 1 -2 / FrivolousNS 3NT CUE.
10 PLAY Kontrol licitek. Ha az enyhe+ elég lehet, CUE. Itt a 4NT CUE (ha a 4 RKCB ),ami tagadja a minor CUE-t. Kelet ezért leáll. Ha lapja 3 KQ9654 K3 A752 lenne a szlemet mondana.
11 PLAY Kontrol licitek. A 4 Splinter után a 4 RKCB mindent eldönt.
12 PLAY Sejthető színtalálkozás. A kontrol licitet általában megelőzi az aduszín rögzítése, de számos logikus kivétel létezik. Ha egy egyenletes lapot jelző játékos a négyes magasságon egy új színt mond, az kontrol licit és találkozást mutat a utolsóként licitált színben. Ha egy játékos a négyes magasságon felüllicitálja az ellenfél színét, az kontrol licit és találkozást mutat a utolsóként licitált színben, többnyire rövidség vagy ász.
13 PLAY Sejthető színtalálkozás. A 4 CUE szlemre invitál, és tagadja a treff kontrolt (ha a 2 GF volt).
14 PLAY Sejthető színtalálkozás.
15 PLAY Sejthető színtalálkozás. Nyugat 4 licitje CUE, káró fit jó lap. Kelet látja, hogy a K értéktelen, 4 leállást javasol.
16 PLAY Roman Key Card Blackwood. Kulcslap BW, 5 kulcslap van a 4 ász és az adu király. A szlemhez ebből négy elengedhetetlen. A válaszok: 1. lépcső0 vagy 3 2. lépcső1 vagy 4 3. lépcső2 vagy 5 4. lépcső2 vagy 5 + adu Q 5. lépcsőpáros kulcslap + színhiány 6. lépcsőpáratlan kulcslap + színhiány Ha a színhiány színe bizonytalan, akkor a 6. lépcső helyett a színét mondjuk vagy 6 adut, ha fölötte van.
17 PLAY Roman Key Card Blackwood. Ha ADU Q nem tisztázott 1STEP ASK: ADU=NO CUE=YES+ KING(Q) a színben. Ha a kérdező nem érdeklődik az adu Q felöl: CUE=KING(Q) + ADU Q Ha a kérdező 5 ADU felett CUE-t vagy 5NT-t mond: jelzi, hogy nem áll ki kulcslap, de nem ígér + értéket.
18 PLAY Roman Key Card Blackwood. Mi az aduszín? Ha egy színt emeltünk, akkor az. Ha két színt emeltünk, akkor a magasabb rangú. Ha nem volt színemelés, akkor az utoljára bemondott szín. Az ellenfél zavarása esetén: DOPIDBL 03 PASS I4 ROPIRDBL 03PASS I4 DEPODBL EVEN PASS ODD
19 PLAY Roman Key Card Blackwood. Az adu a magasabb rangú szín.
20 PLAY Roman Key Card Blackwood. Kelet egy ásszal és színhiánnyal az ellenfél színében vállalja a szlemet.
21 PLAY Roman Key Card Blackwood. 3 =FIT + GF, 4 =CUE, 4 =ORKC, 5NT=ODD + VOID (az 5 ODD+VOID lenne).
22 PLAY