Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia 2006. szept. 27-28. ELTE BTK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztató a kötelezően választható szakirányokról és specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Advertisements

ME BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Ismertető a magyar szakról.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapszakon belüli 50 kredites képzések választása
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Az irodalomtudomány alapjai
Alapszakon belüli 50 kredites képzések választása DE Bölcsészettudományi Kar március 10. Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető.
MŰVÉSZETTÖRTÉNET Előadó: dr. Újvári Edit főisk.docens
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Bölcsészettudományi Kar
alapszakos tájékoztatója
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Mesterképzés az EKF-en
Informatika.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Bevezető előadás Történelemdidaktika Dr. habil. Dárdai Ágnes /I.szem.
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Dráma Irodalmi mű.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Kompetensek lettünk? június 27..
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Az irodalomtudomány alapjai
Az irodalomtudomány alapjai
BA Szakirány-választás Határidő (hétfő) 8 órától (vasárnap) 24 óráig!
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Alapszakon belüli 50 kredites modulok választása
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Tájékoztató specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
1 Übersetzungswerkstatt. Ein praxisorientiertes Übungsbuch Szerzők: Csatár Péter, Farkas Orsolya, Iványi Zsuzsanna, Molnár Anna, Barna János (Debreceni.
DE Bölcsészettudományi Kar március 10. Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Bevezetés a filozófiába
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tájékoztató a fordító és tolmács mesterszakról
Hatékony és pontos munkavégzés
Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető
Előadás másolata:

Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK

Az alapszakos bölcsészképzés szerkezete Alapszakos bölcsész stúdiumok 180 kredit Szakirányú stúdiumok 120 kredit Szabadon választható differenciált szakmai ismeretek 60 kredit A képzési terület és képzési ág közös stúdiumai 10 kredit (ált. bölcsészképzés + modern filológiai stúdium) A szakirány stúdiumai 110 kredit (az alapszak közös stúdiumai + differenciált szakmai stúdiumok) Szabadon választható differenciált szakmai ism. I. 50 kredit (szakirányon/másik szakirányon/másik szakon) Szabadon választható differenciált szakmai ism. II. 10 kredit (tanári felkészítés/ szabadon választott tárgyak)

BA-stúdiumok alapozó tárgyak Alapozó tárgyak Bölcsészettudományi ismeretekModern filológiai ismeretek Filozófia- történet Kommuniká- ció - retorika Könyvtárhasz- nálat vagy informatika A nyelv- tudomány alapjai Az irodalom- tudomány alapjai

Irodalom, irodalomtudomány, irodalmi szövegelemzés Digitális tananyag: Szerzők: Bernáth Árpád (SZTE), Orosz Magdolna (ELTE) Radek Tünde (ELTE) Rácz Gabriella (VE) Tőkei Éva (ELTE)

A tananyag koncepciója Cél: a későbbi irodalmi tanulmányok megalapozása; irodalmi kompetencia kialakítása, fejlesztése; az irodalmi szövegek elemzéséhez, értelmezéséhez szükséges elméleti és fogalmi apparátus közvetítése Tárgyalt témakörök: áttekintés az irodalomtudomány tárgyáról, részterületeiről, diszciplínáiról, irodalomtudományi „iskolákról”, irányzatokról irodalomtudományi alapfogalmakról, az irodalmi szöveg viszonyrendszereiről, az irodalmi szövegelemzésről, irodalmi szövegfajtákról, műfajokról

A tananyag felépítése 1. fejezet Tudományelméleti bevezetés: ‘irodalom’, ‘irodalomtudomány’ – fogalmak Az irodalom fogalmának viszonylagossága Az irodalomtudomány tudományágai Irodalomtudományi koncepciók / irányzatok /szövegelemzési eljárások

A tananyag felépítése 2. fejezet: Jel, nyelv, irodalom A jel fogalma A jeltudomány Nyelvi jel, természetes nyelv és irodalom Nyelv, irodalom, kommunikáció

A tananyag felépítése 3. fejezet: Szöveg és irodalmi szöveg a) Az irodalmi szöveg szintaktikai aspektusai - retorika b) Az irodalmi szöveg szemantikai aspektusai belső szemantikai viszonyok szövegkülső szemantikai viszonyok: fikció és irodalom c) Az irodalmi szöveg pragmatikai aspektusai az irodalmi kommunikáció a ‘kulturális tudás’ az irodalmi kommunikációban (irodalom és kultúra) szövegek összefüggései - intertextualitás

A tananyag felépítése 4. fejezet: Szövegfajták, szövegtípusok, irodalmi műnemek, műfajok a) műfajelméleti bevezető b) narratív struktúrák - narráció, elbeszélés - az elbeszélés vizsgálatának irányai - narratológia - a narratív szöveg elemzési kategóriái - elbeszélő műfajok c) drámai szövegek és műfajok - drámai szövegek elemzési kategóriái, osztályozásuk - drámai szövegek struktúrája, történeti változásaik - dráma és színház d) lírai szövegek és műfajok - lírai szövegek pragmatikai, szemantikai, szintaktikai sajátosságai - lírai műfajok

A tananyag felépítése Irodalomjegyzék: felhasznált és további felhasználásra ajánlott irodalom (további bővítés lehetőségei) Keresőfunkció Későbbi lehetőség: „postafiók” – konzultációs forma