MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Szervezeti szintű folyamatszemlélet OPF. Célja: Az OPF célja, megtervezni és végrehajtani a szervezeti folyamatok fejlesztését, mindezt arra alapozva,
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Emberierőforrás-ellátás
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Benchmarking.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Operációkutatás eredete
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Minőségdíjak.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Tanuló szervezet.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
BPR – Business Process Reengeneering
Javaslat a konszenzust igénylő alapkérdésekre
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A marketinginformációs rendszer
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás PTE PMMIK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2014

A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás Mit kell szabályozni az üzleti sikerességhez? Milyen legyen a szabályozás? Érzékenyen kövesse a változó vállalati célokat, a célok prioritását, támaszkodjon objektív tényekre, a vezetők és munkatársak széles körére terjedjen ki (motiválás!), a megvalósítás költségkímélő módon és hatékonyan menjen végbe. A minőségügyi rendszer továbbfejlesztéséhez a rendszerben összegyűjtött adatok adják az alapot.

A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás (folytatás_1) A gyűjtött adatokból képezzük a minőségmutatókat! Használatuk során lényeges, hogy az adatok rendszeresen és egyszerűen elérhetők legyenek, a mutatók meghatározása egyértelmű legyen, a mutatók támogassák a beavatkozást, legyenek alkalmasak a szabályozás sikerességének visszamérésére. A minőségmutatók számszerűsítve tükrözik a kitűzött minőségcélok teljesülését.

Milyen mutatókra van szükség? Vigyázat! Ezek nem gazdasági, hatékonysági mutatók, még ha szorosan kapcsolódnak is néha ezen fogalmakhoz. Összvállalati minőségmutatók (kulcsmutatók) A vállalati működés egészét mérik. Elsősorban a felső vezetés igényeit elégítik ki. A beavatkozásokat támogató mutatók (akciócentrikus mutatók) A vállalat belső tevékenységét mérik.

Minőségmutatók használata A minőségmutatók használata akkor hatékony, ha célértékekhez lehet őket hasonlítani! Célértékek származhatnak: folyamatképességből (lásd később), vevői igényekből, minőségtervek kiértékeléséből, vevői elégedettség vizsgálatokból, stb. A minőségmutatókhoz sokszor segédmutatók kapcsolódnak! Céljuk a folyamat működésének figyelemmel kísérése (a szükséges beavatkozás miatt!)

Benchmarking A benchmarking fogalma Önértékelési technika, melynek során a piaci szereplőkkel páronkénti összehasonlításban alakul ki a sorrend és mutatkoznak meg a tennivalók. Benchmark = szintvonal (Lásd: hajók oldalán a vízvonalat)

Benchmarking helyzetek A benchmarking egy állandó és szisztematikus folyamat a legjobb nemzetközi gyakorlat felkutatására és annak a saját szervezetünkbe való beépítésére olyan módon, hogy szervezetünk egésze megértse és elérje képességének végső határait. A benchmarking egy szervezetnek a világon bárhol található, üzleti vezető pozíciót betöltő cégekkel való állandó összehasonlításának és értékelésének folyamata, melynek során az adott szervezet információkhoz jut, ezekre alapozva lépéseket tud tenni teljesítményének javítására.

Benchmarking helyzetek (folytatás_1) A benchmarking egy vezetői segédeszköz, ami a vállalatok számára lehetővé teszi, hogy teljesítményüket a legjobb gyakorlattal hasonlítsák össze, majd folyamatos fejlődési programokat és áttörési stratégiákat fejlesszenek ki. A benchmarking a legmagasabb szintű teljesítmény eléréséhez vezető legjobb üzleti gyakorlatok kutatása. A benchmarking azt vizsgálja, hogy az Ön cége hogyan csinálja azt, amit mások is csinálnak. Ha elég széles körben végez összehasonlítást, megtudja, ki mit csinál a legjobban.

A benchmarking típusai Belső benchmarking Ez alapjában véve a házon belüli tevékenységek benchmarkként való felhasználását jelenti. A belső benchmarking célja egy adott szervezet belső teljesítménynormáinak azonosítása. Konkurencia (versenytárs) benchmarking Ez a versenytechnika a piacon közvetlen versenytársak benchmarkolását jelenti. Hátránya az, hogy igen nehéz megszerezni a szükséges részletes információkat anélkül, hogy ipari kémkedést vagy más megkérdőjelezhető tevékenységet folytatna, esetleg a kereskedelmi gyakorlatot szabályozó törvényeket ne szegné meg.

A benchmarking típusai (folytatás_1) Területi vagy funkcionális benchmarking Ez egy adott területen vagy egy adott funkcióban vezető pozícióban lévők benchmarkolását jelenti. Benchmarkolhatja a saját területén működő más cégeket, akiknek esetleg azonos termékei vannak, de nem versenytársak. A területi benchmarking nagy előnye, hogy sokkal könnyebb együttműködésre hajlandó partnereket találni, mivel a tőlük szerzett információ nem a közvetlen versenytárs birtokába fog kerülni. Hátrány, hogy az ezzel járó költségek nagyobbak, mint más esetben, valamint az, hogy a legjobban benchmarkolható vállalatok hozzáférhetősége mára már korlátozottá vált.

A benchmarking típusai (folytatás_2) Folyamat- vagy általános benchmarking Ez a saját vállalatnak vagy funkcióinak folyamatokra való lebontást és ezek benchmarkolását jelenti. Előnye, hogy gyakran erről a területről erednek a robbanásszerű változások ötletei. Hátránya, hogy a felső vezetés részéről körültekintő előkészítést, nyitottságot, kreatív alkalmazást és elkötelezettséget igényel. Benchlearning Korszerűbb változatainál elterjedt, hogy nem a versenytársakat, hanem a sikeres cégek azon jellemzőit vizsgálják, hogy azok hogyan sajátították el a helyes gyakorlatot.

Köszönöm a figyelmet!