"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Baross Gábor Általános Iskola
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy tanulás során fejleszt ki magában.”

A pályázat céljai : A kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése. A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése. A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése. A rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklése, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítése.

Részcélok: újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetése szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása digitális kompetencia fejlesztése

Pályázatban résztvevő pedagógusok: Projekt asszisztens: Szilágyi János Szakmai vezető: Benczéné Mátyási Katalin Pedagógusok:Benczéné Mátyási Katalin, Debreczeniné Hegedüs Ildikó,Gurbán Enikő, Kiss Ferencné, Maginé Sorosi Éva, Nyustiné Nagy Marianna, Oscsendáné Váradi Mária, Petrusné Simicskó Júlianna, Rékasi Edina, Ujj István Mérés, értékelés képzésben részt vesz: Kissné Dalanics Ildikó, Petrusné Simicskó Júlianna

A pályázatba bevont tanulócsoportok: 1.a 17 fő 1.b 23 fő 5.o. 31 fő évf. német 24 fő Összesen: 95 fő

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás bevezetése: Szövegértés-szövegalkotás 1. és 5. osztályban Matematika 1. és 5. osztályban Idegen nyelv: Angol nyelv 5. osztályban Német nyelv osztályban

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: Tantárgy- tömbösítés: 5. osztályban a magyar, matematika és angol tantárgyak órái műveltségterület tantárgyi bontás nélkül: magyar nyelv és irodalom 5. osztályban (integrált oktatás)

Mindezt új tanulásszervezési eljárásokkal: kooperatív technikák, projektmódszer, témahét stb. A következő kötelező elemeket valósítottuk még meg: Két 3 hetet meghaladó projekt:

Karácsonyi ünnepkör nov. 27 dec.18.

Tavaszváró márc. 8 ápr. 1.

Két témahét: Farsang febr

Egészséghét ápr

Legalább egy moduláris oktatási csomag megvalósítása: „Édesanyám rózsafája…” Család és otthon – 5. osztály Életpálya-építés témakörben

- egyéni tanulási utak felfedezésével - integrációt elősegítő célzott fejlesztési programokkal (differenciált óraszervezés, kooperatív technikák az órák 40 % - ban)

Új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése: Jó gyakorlat átvétele: Tantárgyi integrációs lehetőségek a művészeti nevelés eszközeivel. /Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola Berettyóújfalu

Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése.: a programba bevont tanulócsoportok implementációban érintett tanóráinak 40%-a IKT- eszközzel támogatott tanóraként valósult meg. egy tanulócsoportnak a tanulói laptop- programba történő bevonása.

Intézményi innováció: Oscsendáné Váradi Mária, Petrusné Simicskó Julianna Egészséges életmódra nevelés

Innováció: átfogó intézményfejlesztés - Helyi tanterv, Pedagógiai program átdolgozása: Urgyánné Molnár Anna Kissné Dalanics Ildikó Gurbán Enikő Rékasi Edina

Beszerzések: tíz darab tanári laptop és pendrive interaktív tananyagok négy diktafon egyéb taneszközök A nyilvánosságot a Hajdúdorogi Újság és az iskola honlapja révén biztosítottuk.

Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: új tanulásszervezési eljárások alkalmazása. / 10 fő Kooperatív tanulásszervezés / 10 fő A kompetencia alapú oktatást támogató módszertani képzés / 10 fő Az infokommunikációs technológia (IKT)oktatásban történő alkalmazását segítő képzés / 12 fő

Továbbképzések: Menedzsment képzés: Változásmenedzsment, projektmenedzsment / 2 fő Menedzsment képzés: Új oktatásszervezés az intézményben /2 fő Mérés, értékelés képzés / 2 fő IPR alkalmazására felkészítő tantestületi képzés: Hatékony együttnevelés az iskolában /26 fő IPR alkalmazását támogató tantestületi módszertani képzés: Tanórai differenciálás a gyakorlatban /26 fő

Összes megszerzett tanúsítványok száma: 102

Egyéb tanulást segítő módszerek: tanulmányi kirándulások: 1.a és 1.b osztályok Harangod 39 fő 5. osztályosok Debrecen 26 fő 5-8. osztályos bevont tanulók Ópusztaszer 40 fő

Sikeres volt a munkánk, mert tanár és diák élvezte a tanórai munkát a gyerekek megtanultak a közös cél érdekében együttműködni az értő olvasás szintje 5. évfolyamon átlagban 9,5 %-kal nőtt az év elejéhez képest a tanórán kívüli programok teret adtak a tehetség kibontakoztatásának, a kreativitásnak ösztönöztük diákjainkat az önálló információszerzésre, - feldolgozásra

A pedagógusok szerint ebben az évben az volt a jó: rossz: Módszertanilag megújultunk. Nyitott volt a tantestület a változásra. Erősítette ez az év az összetartásunkat. Bebizonyosodott, hogy a pedagógusok energiája kimeríthetetlen. Túlterheltek voltunk. Nem volt jól előkészítve a pályázat bevezetése. Hiányoztak egyes taneszközök, amelyek et megpróbáltunk pótolni.

A gyerekek szerint ebben az évben az volt a jó: rossz: Csoportban dolgozhattunk. Sokat „ játszottunk”. Érdekes feladatok voltak. A közös plakátkészítés. Könnyen lehetett jó jegyet, piros pontot szerezni. Jobban megismerhettük egymást. Tetszettek a kivetítős feladatok. Amikor mindenki együtt nevetett. Sok szabály volt. Amikor 3 ugyanolyan óránk volt egymás után. Nehéz volt visszaállni más órákon az „ iskolai stílusra”.

A fenntarthatóság biztosítása: A bevont csoportokban továbbvisszük a módszert a következő tanévben. A kollégáknak hospitálással és munkaközösségi megbeszéléseken adjuk át tapasztalatainkat. A saját innovációt felhasználjuk osztályfőnöki és egészségtan órákon. A jó gyakorlat tapasztalatait beépítjük munkánkba.

Köszönjük munkátokat és kitartásotokat. Jó pihenést kívánunk! Urgyánné Molnár Anna Benczéné Mátyási Katalin tagintézmény-vezető szakmai vezető