Teljesítményrepülés Versenyzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Magyar Női Vitorlázórepülő Válogatott
Advertisements

VÁLTOZÓ MOZGÁS.
Helios: augusztus 14-én Athén mellett lezuhant, és 115 utasával valamint hatfőnyi személyzetével együtt elpusztult a ciprusi Helios légitársaság.
TÁJÉKOZTATÓ A ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
A Magyar Női Vitorlázórepülő Válogatott
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
REPÜLÉSBIZTONSÁG ÉV ÉRTÉKELÉSE Siklóernyős és ejtőernyős szakágak KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
LK8000 Bemutató Mateusz Pusz, Rózsahegyi Kálmán
A repülés kultúra A tudatos gyakorlás vezet mesterfokra.
Vitorlázórepülő és MOVIT
Játékjogosultság A) Európai Unió-beli és azzal azonos elbírálású labdarúgók: A bajnoki mérkőzéseken a sportszervezet számbeli korlátozás nélkül jogosult.
SÁRKÁNYREPÜLÉS, VITORLÁZÓREPÜLÉS, ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS ESETTANULMÁNYOK - Az emberi tényező és a biztonság KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
KINEMATIKAI FELADATOK
Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
Vitorlázórepülő tanfolyam 2009
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS
Repülés alapjai.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS SIÓFOK, OKTÓBER 25. JANOVICS FERENC BALESETVIZSGÁLÓ EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK 2006 JANUÁR-SZEPTEMBER.
VITORLÁZÓREPÜLÉS, ULTRAKÖNNYŰ-REPÜLÉS, SÁRKÁNYREPÜLÉS
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelete a hajózó személyzet képzésérõl és szakszolgálati engedélyérõl.
EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK – KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
Győri Gyula Légügyi elnökhelyettes Hivatalvezető
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
Repüléseink jogi szabályozásának zavarai
KINEMATIKAI FELADATOK
Dr. Spissák Lajos A PIRAMISOK.
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Népesége,mezőgazdasága,ipara
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Pilóta nélküli repülőeszközök (PNR)
Az Apollo-program A program célja Az első – és máig egyetlen – emberekkel végrehajtott űrkutatási program. Az Egyesült Államok 12 űrhajóst.
A repülés kultúra ÁRAMLÁS.
Közgazdaság szakmacsoport
MRSZ Szakmai nap Vass Tímea Dr.Koller József
TELJESÍTMÉNYREPÜLÉS PASZTERNÁK LÁSZLÓ.
A meteorológiai ballon
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt.
KUTATÁS-MENTÉS.
TÉMAZÁRÓ ÖSSZEFOGLALÁS
2014. év szakmai beszámolója Előadó: Ficsor László MESZ szövetségi kapitány.
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
Kézilabda.
Indítási módok Indítási módok, iskolakör felépítése:
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A távlovaglás története, verseny – és szabályrendszere.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
A kapacitás fenntartási program a nukleáris biztonsági hatóság szemszögéből Hullán Szabolcs GTTSZ konferencia „atomenergia=ellátásbiztonság” november.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
A testek mozgása. 1)Milyen mozgást végez az a jármű, amelyik egyenlő idők alatt egyenlő utakat tesz meg? egyenlő idők alatt egyre nagyobb utakat tesz.
A legrégebbi magyar sajtótermék jövője Akadémiai Kiadó 178 év STM (Scientific, Technical, Medical) 55 folyóirat 300 füzet / év oldal / év Papp Zoltán.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
Műszertan előadás Nógrádi József február 27.
Atlétika versenyszervezés
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
Készítette: Szabó Tamás
Napelem diagnosztika Drónnal
A polgári légiközlekedés általános repülésbiztonsági helyzete 2016-ban
Szeptemberi versenyeredmények
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
Közgazdászpalánta verseny
TÁMOP / „Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
A lineáris függvény NULLAHELYE GYAKORLÁS
Előadás másolata:

Teljesítményrepülés Versenyzés

Elméleti kezdő kiképzés Repüléselmélet Szerkezettan Aerodinamika Műszertan, kommunikáció Meteorológia Navigáció Légi jog, Egészségügy, emberi teljesítőképesség Hogyan is lesz pilóta valakiből? Téli elméleti felkészítés ami magában foglalja a fenti tananyagokat. Vizsgával záródó elméleti képzés. Tavasszal megkezdődik a kiképzés.

Gyakorlati kezdő kiképzés A feladatok csörlőrendszerű szerinti kiképzésben: I/1 Szoktató repülés 2 felszállás I/2 Egyenesvonalú repülés 3 felszállás I/3 Iskolakör végrehajtása oktatóval, fordulók 8 felszállás I/4 Teljes iskolakör csörléssel, leszállással 14 felszállás I/5 Változó állásszöggel való repülés 2 felszállás I/6 Kötélszakadás gyakorlása 5 felszállás I/7 Csúsztatás 4 felszállás I/8 Letakart műszerfallal való repülés 2 felszállás I/9 Dugóhúzó gyakorlat 3 felszállás I/10 Iskolakör repülés 4 felszállás I/11 Egyedül repülés előtti ellenőrző repülés 2 felszállás I/12 Egyedül repülés – „B” vizsga 5 felszállás Tavasszal megkezdődik a gyakorlati kiképzés. Elsőnek megtanulja a növendék, hogy hogyan kell vezetni a vitorlázórepülőt. Ha ezek mennek akkor jönnek a vészhelyzetek. Majd mindennek a leellenőrzése, majd a vizsga.

Középfokos kiképzés II/1 Iskolakör gyakorlása 10 felszállás II/2 360°os fordulók 10 felszállás II/3 Orrcsörlés 2 felszállás II/4 Termikbemutató minimum 30 perc II/5 Ellenőrző repülés 1 felszállás II/6 „C” vizsga minimum 15 perc

Középfokos kiképzés VII/1 Fél óra 1+2 VII/2 Egy óra 1+1 VII/3 Három óra 1 VII/4 Terepreszállási gyakorlat 1 VII/5 Öt óra 1 VII/6 50-100km távrepülés 1 Hatósági vizsga → Szakszolgálati engedély

További kiképzések Oktatói Műszerrepülő Műrepülő Vontathatói

FAI teljesítményjelvények „A” vizsga: 50 méter egyenesrepülés „B” vizsga: Egyedüli iskolakör „C” vizsga: 15 perc repülés

FAI teljesítményjelvények Ezüst koszorú (3650 fő) 5 óra repülés 1000 m magasságnyerés 50 km szabad távrepülés Arany Koszorú (580 fő) 3000 m magasságnyerés 300 km szabad távrepülés Gyémánt Koszorú (217 fő) 5000 m magasságnyerés 300 km kiírt távrepülés 500 km szabad távrepülés

Versenyek Magyarországon Magyar Vitorlázórepülő Kupa (MVK) Április 1 - Szeptember 30-ig Ranglista versenyek Területi Versenyek Nemzeti bajnokság FAI Cat2-es versenyek (más országok nemzetije) FAI Cat1 → Világ és Kontinens bajnokság

MVK Egész éves verseny Az összes Magyarországról indított repülést lehet rá nevezni. Lerepült távolság és átlagsebesség alapján pontozzák. Négy legjobb repülés pontszáma számít az év végén Szabad repülések,a pilóta dönti el merre szeretne menni.

Ranglista, Területi, Nemzeti bajnokság 8-14 napos versenyek Egy reptérről, egy feladatra induló pilóták A verseny végére ki ér el jobb eredményt EB/VB Nemzetközi felügyelőbizottság

Vitorlázórepülés teljesítmények Időtartam (56 óra 16 perc Charles Atger) Távolság (2256 km Klaus Ohlmann) Magasság (15.460m Steve Fossett)

Termikrepülés

Siklás a termikek között

Hullám repülés