Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Női Vitorlázórepülő Válogatott

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Női Vitorlázórepülő Válogatott"— Előadás másolata:

1 A Magyar Női Vitorlázórepülő Válogatott
Bemutatkozunk

2 2009-ben Magyarország ad otthont az 5
2009-ben Magyarország ad otthont az 5. Női Vitorlázórepülő Világbajnokságnak, amely Szegeden kerül megrendezésre július 25. és augusztus 8-a között. A rendszerváltás után a sportrepülés állami finanszíro-zása megszűnt, ezért a nemzetközi női versenyrepülésre technikai és anyagi okok miatt a lehetőségek drasztiku-san lecsökkentek. Most a rendező jogán kötelességünk és ugyanakkor lehetőségünk is nyílik a tehetséges női pilóták versenyeztetésére. A Magyar Vitorlázórepülő Szövetség célja, hogy több felkészült versenyző képvi-selje sikeresen hazánkat a 2009-es Magyarországon rendezendő női világbajnokságon, ezért erkölcsi támogatásával megalakult a 15 fős Női Vitorlázórepülő Válogatott Keret.

3

4 Barna Andrea Saját gép áll a rendelkezésemre, mely a felkészülés és a verseny ideje alatt egyaránt biztosítja a világbajnokságon való sikerhez szükséges távrepüléseket és a repült órák számának növelését. Idén nyáron részt vettem Törökországban a Török Nyílt Vitorlázórepülő Bajnokságon, ahol az 5. helyezést értem el, majd a Magyar Nemzeti Vitorlázórepülő Bajnokságon Szegeden as évi tervem, hogy ismét indulok a Török Nyílt Vitorlázórepülő Bajnokságon illetve részt veszek a Szegeden tartandó Elő-Világbajnokságon. Célom, hogy a évi Magyarországon megrendezésre kerülő 5. Női Vitorlázórepülő Világbajnokságon versenyezhessek.

5 Dembitz Gabriella 1999-óta vitorlázórepülök Dunakeszin, 2001-óta rendelkezem vitorlázórepülő szakszolgálati engedéllyel. Az első távrepülésem óta tudom, hogy nekem a repülés szépsége ebben rejlik, ebben találom meg azt a szépséget, és kihívást, amiért érdemes minden hétvégét a reptéren tölteni, még akkor is, ha nem minden hétvégén van távrepülésre alkalmas időjárás. 2007-ben lettem a női válogatott keret tagja, és ebben az évben kezdtem el versenyezni is. Az idei versenyek minden nehézségük és a kihívások ellenére is csodálatos és felejthetetlen élményt nyújtottak a számomra, és remélem, hogy a jövőben még számos ilyen eseményen részt vehetek itthon és külföldön egyaránt. Tudom, hogy a versenyrepülés komoly fizikai-szellemi felkészülést jelent, a jövő évben mindent szeretnék megtenni annak érdekében, hogy én is részt vehessek a 2009-ben Szegeden megrendezendő női vitorlázórepülő világbajnokságon.

6 Diófási Orsolya 1985 decemberében születtem. Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem negyedéves Műszaki Menedzser szakos hallgatója vagyok. A családomban hagyomány a repülés, ennek ellenére engem sokáig nem érdekelt ez a sport, életforma. Sokkal inkább vonzott a tánc, a színpad. Most is szabadidőm nagy részét tánctanítással töltöm. 2001-ben és 2002-ben tolmácsként segítettem a magyar csapatot az Ifjúsági Vitorlázórepülő Világbajnokságon Franciaországban és a Klubosztályú Világbajnokságon Németországban. Ekkor ismerkedtem meg az igazi versenyrepüléssel és nagyon megtetszett ez a „műfaj”. Ezért 2002-ben elkezdtem a kiképzést Farkas-hegyen, a Horizont Repülő Iskolánál. Közben részt vettem a kiskunfélegyházi Ifjúsági és Országos Bajnokságok szervezésében és lebonyolításában is. 2003-ban szakszót szereztem és 2006-ban repültem először versenyen. Ez a verseny az V. Horizont Kupa volt, ahol összesítettben 3. ,női kategóriában, pedig 1. helyezést értem el. A 2007-ben a Horizont Kupán hatodik, a Nemzeti Bajnokságon, pedig 17. lettem. Nagy lehetőségnek tartom, hogy a 2009-es Női Világbajnokságot Szegeden rendezik, ezért célom, hogy ezen a nemzetközi versenyen elindulhassak, és ott legjobb tudásom szerint képviselhessem hazánkat.

7 Filemon Edina Az én sportrepülő pályafutásom kissé szokatlan módon alakult, ugyanis eleinte a motoros repülés érdekelt ban meg is szereztem a szakszolgálati engedélyemet. Két évvel később azonban elkezdtem vitorlázórepülni, és végzetesen beleszerettem ebbe a sportágba. A versenyrepülés sokáig nem vonzott, kizárólag a motor nélküli repülés csodáját akartam élvezni ban azonban sporttársaim rábeszéltek, hogy induljak el életem első vitorlázórepülő versenyén. Azóta három versenyen vettem részt, és örömmel mondhatom, hogy a versenyrepüléssel járó nehézségek – néha kudarcok – nem riasztottak el. Nagy lelkesedéssel készülök minden újabb megmérettetésre. Civilben jogtanácsosként dolgozom, emellett a sportrepülés érdekében tevékenykedő társadalmi szervezetek munkáját is segítem. Túlzás nélkül mondhatom, hogy vitorlázó sportrepülés az életem értelmét jelenti. Remélem, nagyon sokáig művelhetem még, és számos versenyen részt tudok majd venni.

8 Kádár Andrea Hajdúszoboszlón repülök az Aero Klub Debrecen tagja-ként. Hajdúszoboszlón is lakom,ha nem repülök, akkor a virágboltomban tevékenykedem. 3-4 éves koromban vittek ki a szüleim a repülőtérre, egy repülőnapra. Azóta él bennem a repülés utáni vágy! 12 éves koromban már rendszeresen jártam a repülőtérre ahol utasként repültem, vagy az estei utolsó felszállá-sokban vettem részt. 14 éves koromban kezdődhetett a kiképzésem a hajdúszoboszlói klub keretein belül. A szak-szolgálati engedély megszerzése után Pirát típuson repültem az első távjaimat ben már a saját Cobra -15 típusú gépemmel indultam a II. Thermál kupán, az Aero Klub Debrecen tagja-ként. Ez volt az első versenyem. A következő évben, 2003-ban a szegedi területi versenyen indultam ben szintén a szegedi területi verseny volt a megmérettetés színhelye. Majd 2006 következett az, I. Flatland Cup Szegeden, ahol a kategóriámban a 3. helyezést értem el! Ez már az a verseny volt ahol az előző versenyeken szerzett tapasztalatokat tudtam kamatoz-tatni. Még ebben az évben a Magyar Vitorlázórepülő Kupán én értem el klub osztályban a legnagyobb átlagsebességet, és a női kategóriában a 2. helyezést szereztem meg! Az eredményes év után 2007-ben már a Nemzeti Bajnokságon indultam Szegeden. Ekkor már a korszerűbb műanyag építésű ASW 19 bw típuson. Még ebben az évben megrendezett két terü-leti versenyen Gyúrón, és Őcsényben is a Női Kategória 1. helyezettje lettem. Ebben az évben a 2. helyezést értem el Magyar Vitorlázórepülő Kupán a női kategóriában. A sok szegedi versenyen szerzett tapasztalatot szeretném majd kamatoztatni a Szegeden rendezendő 2009-es Női világbajnokságon!

9 Márkus Tímea Én egyáltalán nem előre megfontolt szándékkal keveredtem repülős társaságba. Mindig is kíváncsi voltam mindenre, amit ki lehet próbálni és meg lehet tanulni, ezért rengeteg sokféle szakkörre meg tanfolyamra jártam suli mellett. Ez is csak egy ilyennek indult, mint a többi, lássuk, mi is ez alapon. És odaragad-tam a reptérre. Lehet, hogy egy életre ben szereztem szakszolgálati enge-délyt, azóta a repülés meghatározza minden szabadidőmet, és a körülöttem élő-két is, aminek sokszor persze nem örülnek. A szürke hétköznapokban vasutat tervezek munkahelyemen, még egyetemre is járok, de hétvégeken minden idő-met igyekszem repülőtéren, repüléssel eltölteni. Most már nem csak egyszerűen egy hobbi köt oda, hanem oktatóként köte-lezettségek is, de örömmel csinálom, és megpróbálom minél több odaadás-sal a versenyekre való felkészüléseket is folytatni. Szerencsésnek mondha-tom magam, hogy párom ( sárkány-repülő pilóta lévén) mindenben segít-ségemre van, támogat és sokat bíztat.

10 Sarkadi-Marton Renáta
Még Sarkadi Renáta névre hallgattam, mikor 15 évesen kipróbál-tam a repülést - persze csak utasként - és a téli elméleti tanfolyam után meg is kezdtem a kiképzésemet és 16. születépsnapomat már egyedül repülő növendékként ünnepelhettem. További egy évet töltöttem el a maklári reptéren, aztán érettségi és egyéb elfoglaltságok miatt az időhiány szüneteltette, majd teljesen be is szüntette a reptérre járásomat. Elkerültem Szegedre tanulni, ott végképp nem volt lehetőségem folytatni ezt a csodálatos hobbit, így csupán mikor felköltöztem a fővárosba és a saját lábamra álltam végre, akkor tudtam körülnézni repülőklubok után. Sok áttétellel jutottam el a MÁV Repülőklub egy üzemnapjára és ott is ragadtam. A csaknem 7 éves kihagyás után szinte újra kellett kezdenem mind a gyakorlati, mind az elméleti ismeretek megszerzését. A visszaképzés végén szinte ugyanakkora élmény volt az egyedülrepülés, mint anno 16 évesen! Innentől nem lehetett megállítani, következtek az időtartam feladatok, a koszorútáv, a vontatás és a szakszóvizsga. Aztán pedig kitágult a világ, kezdetben a fagépes "egy falu - egy termik" távrepülési elmélet birtoká-ban, majd átülve a műanyag kategóriába immár a nagyobb sebességtartományokban "száguldozva" ismerem meg az országot felülről, repülök távokat, barátkozom a boly-repüléssel, a terepreszállással, a segéd technikai eszközökkel és tökéletesítem a tudásomat. Ugyanis ezt a csodát soha nem lehet elég jól csinálni, mindig van mit javítani, az ember az élete végéig tanulja és alázattal kell, hogy viseltessen a vitorlázórepülés iránt.

11 Szilágyi Márta 1988 óta töltöm szinte minden szabadidőmet vitorlázórepüléssel az esztergomi repülőtéren óta vagyok oktató. „Civilben” építészmérnökként dolgozom, házakat tervezek, kivitelezéseket irányítok. A férjemet is a repülőtéren ismertem meg, segítjük egymást a repülésben is. Neki a hivatása is a repülés, MALÉV pilótaként nagy gépe-ket vezet. Három éves kisfiunk, Ricsi már a hasamban megis-merkedett a repüléssel, azóta is minden versenyre elkísér bennünket, második otthona a reptér. Természetesen a „mi leszel, ha nagy leszel?” kérdésre a vála-sza: PILÓTA!!! És ankettest fog vezetni, meg moránt, meg cesznát, meg boingot. Remélem, mindannyi-unknak sikerül minél jobb eredményeket elérnünk a repülésben.

12 Vadászi Viktória Repülés? Szerelem….. mégpedig kölyökkori. Már a családter-vezés is úgy kezdődött az esetemben, hogy Édesanyámat az „átkosban” letiltották egy évre a repülésről…Gyermekkorom így természetesen az ország repülőterein telt, túlnyomó része Dunaújvárosban Ehhez képest későn, majd’ 20 évesen kezdtem csak el repülni, de akkoriban még a versenyszerű kézilabdával több időt töltöttem. Néhány évvel ezelőtt felköltöztem a fővárosba és onnantól már a Malév Repülőklub tagja vagyok, azóta pedig már lakást is Dunakeszin választottam, a reptér közelében Igazi, első komoly cél a 2009-es, hazai rendezésű VB Szegeden. Mindenképp szeretném teljesíteni az indulás feltételeit, addig is és azon a versenyen is nagyon sok tapasztalatot szerezni. Az idei év igazi mérföldkő volt, sikerült nagyon sok időt eltölteni a levegőben, valamint részt vettem első versenyemen is. Nálunk ez is családi hagyomány – Apu is, Anyu is Őcsényben volt „első versenyes”, akárcsak én.

13 Zákányi Eszter Apukámnak köszönhetően már karonülő babaként megismerhettem a repülést. 15 évesen kezdhettem el a kiképzést. 17. szülinapomon sikerült teljesítenem a koszorútávot (örökre emlékezetes marad ) 2007ben részt vehettem az első versenyemen, ahol a harmadik napon már összeszedetten tudtam repülni, és a napi számot meg is nyertem. Jövőre is szeretnék indulni vitorlázórepülő versenyen. De talán a legnagyobb cél a 300 km-es FAI háromszög megrepülése lesz. Ősztől van arra időm, hogy utolérjem magam. Minél többet próbálok a barátaimmal, családommal lenni, akik nyáron csak a repülés után következhettek. Idén kezdtem a felsőfokú tanulmányai-mat a Szent István Egyetemen andragó-gia szakon, és mellette grafológiát is tanulok. Így az év vége kavarodik a beadandók írásával, vizsgákra készüléssel, és a karácsonyi meglepetések beszerzésével. Bár azt hiszem amikor nincs repülés mindig elcsúszok az időbeosztással, majd nem alvással kicsit fáradt mosollyal az arcomon gyorsan megcsinálok mindent!

14 Célunk a nemzetközi szinten is elismert és sikeres versenyző-nők szakmai felkészítése, segítése, és a versenyzéshez szükséges technikai és anyagi háttér biztosítása. A női keret eredményes és sikeres működéséhez technikai és anyagi támogatására van szükségünk, ehhez kérjük az Önök segítségét.

15 Támogatásukat viszonozni tudjuk a Női Válogatott hazai és külföldi média-, és sajtómegjelenései alkalmával, európai versenyeken és edzőtáborokban, csapatzászlón, repülőgépeken, pólókon és a szállítókocsikon 4 nm felületen elhelyezett reklámfelirattal vagy az Önök által igényelt egyéb reklámhordozókon. Amennyiben Önöknél felmerül az igény, és találnak a Női Válogatott Keret tagjai közül erre megfelelő személyt, biztosítunk az Önök hirdetéseihez reklámarcot is. Továbbá rendezhetünk Önöknek sétarepüléssel és vendégfogadással egybekötött céges napot a Női Válogatott Keret valamelyik bázis repülőterén Gyúrón vagy Dunakeszin. Más repülőtér esetében is fel tudjuk ajánlani közvetítésünket, a szervezést és lebonyolítást az Önök igényei szerint.

16 Kérdéseikkel fordulhatnak: Zámbóné Pollerman Judithoz,
a Magyar Női Vitorlázórepülő Válogatott Keret edzőjéhez: Támogatását a következő számlaszámra várjuk: Malév Légisport Alapítvány Adószáma: Bankszámlaszáma: Köszönjük figyelmét! A bemutatót készítette: Márkus Tímea


Letölteni ppt "A Magyar Női Vitorlázórepülő Válogatott"

Hasonló előadás


Google Hirdetések