A kamara szerepe a duális szakképzésben 2011. január 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
Versenyképes gazdaság Versenyképes szakképzés
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott szakképesítések bevezetése, az OKJ rendszerének továbbfejlesztése.
Aktualitások a szakképzésben
Versenyképes gazdaság versenyképes szakképzés A szakképzés mint a jövőbe történő befektetés A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megnövekedett szerepvállalása.
Szakképzés jelene és jövője
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.
A gazdasági kamarák feladata, célja a szakképzésben 2013.
Pális Ferenc szakképzési vezető. Tanácsadói hálózat Pális Ferenc szakképzési vezető 2000-ben indult a hálózat Jelenleg több.
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
A kereskedelmi és iparkamarák gazdaságszervező szerepének változása Pekó László.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Szakmai vizsgaelnök delegálás szervezési és adminisztrációs feladatai Szabó Bálint szakképzési tanácsadó program koordinátor Magyar Kereskedelmi és.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Bihall Tamás Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnök Budapest, június 8.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Gödöllő,
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
2007. október 3. Szakképzési Tanévnyitó Konferencia „A évi szintvizsgák tapasztalatai” október 3. Szakképzési Tanévnyitó Konferencia „A 2007.
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott kamarai szakképesítések bevezetése 1.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Gazdasági kamarák szerepe a duális szakképzésben Szabó Bálint.
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A kamarai garanciavállalás bevezetésének és a tanulószerződés megkötésének informatikai háttere FEBRUÁR 26. BUDAPEST.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
 2014-ben 7. alkalommal kerül megrendezésre a Szakma Sztár fesztivál  Elődöntő (írásbeli), előválogató, döntő  Írásbelik 2013-ban országosan közel.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A szakmai vizsgák jogszabályi háttere, változások a vizsgabizottsági feladatokban Tájékoztató a szakmai vizsgákon a vizsgabizottság munkájában részt vevő.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Gazdasági kamarák új szerepe a duális szakképzésben Szakképzés jelene és jövője Dr. Szilágyi János MKIK képzési igazgató.
Az előrehozott szakmunkásképzés kiszélesítésének perspektívái Dr. Szilágyi János.
Versenyképes Gazdaság – Versenyképes Szakképzés A korszerűsített OKJ és az átdolgozott szakképesítések bevezetése.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
Gyakorlati szintvizsgák & SZKTV 2009/2010. tanév Felkészítés
Szakképzés a régióban Dr. Medvegy Tilda igazgató Oktatási Hivatal Nyugat- dunántúli Regionális Igazgatóság 9024 Győr, Bem t. 15.  (96) fax: (96)
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Mihálka Nóra Vizsgadokumentációs irodavezető augusztus.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
az oktatásban, képzésben és az új partnerségi projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Kompetencia Végzettség
Kompetencia Végzettség
Gazdasági kamarák új szerepe a duális szakképzésben
Az SZKTV aktuális kérdései március
Az Intern Kft 1994-ben alakult fő tevékenységek: fémszerkezet gyártás
Előadás másolata:

A kamara szerepe a duális szakképzésben január 27.

Az új kormányprogram alapján, mely a szakképzés tekintetében a duális képzést támogatja, újjá kell építeni a hazai szakképzést:  1214/2010. (X.12.) kormányhatározat  Együttműködési megállapodás a Kormány és az MKIK között

A megállapodáshoz foglalt intézkedések a következők a 125 szakképesítés vonatkozásában:  Szakmai és vizsgakövetelmények gondozása  Központi programok felülvizsgálata  Szakmai vizsgák vizsgatételeinek, azok értékelési útmutatójának kidolgozása  Szakmai záróvizsgára vizsgaelnöki delegálás, a tagi delegálás átadása az érdekképviseleteknek  Szintvizsgák szervezése, koordinálása  SZKTV, Wordskill, Euroskill szakmai versenyek szervezése  Az átadott szakmákban a kamara közreműködik a pályaválasztási ás tanácsadási rendszer feladataiban

1. Gyakorlati ó rasz á mok n ö vel é se, a gazd á lkod ó kn á l foly ó gyakorlati k é pz é s szerep é nek jelentős n ö vel é se, a magyar szakk é pz é s gyakorlatorient á lts á g á nak fokoz á sa 2. A szakmai z á r ó vizsg á ztat á sban a szakma elsaj á t í t á s á hoz tartoz ó kulcskompetenci á k é rt é kel é s é nek é s m é r é s é nek előt é rbe helyez é se, szakmai z á r ó vizsga idej é nek cs ö kkent é se, hozz á tartoz ó b ü rokr á cia visszaszor í t á sa 3. Az OKJ rendszer egyszerűs í t é se, é sszerűs í t é se olyan form á ban, hogy a felhaszn á l ó i szf é ra sz á m á ra á tl á that ó, haszn á latra alkalmas legyen. A szakmai tartalmak moderniz á l á sa, ú j technik á k, elj á r á sok be é p í t é se a k ö vetelm é nyrendszerbe 4. A gazd á lkod ó szervezetek é rdekelts é g é nek é s k é pz é si hajland ó s á g á nak n ö vel é se a tanul ó k gyakorlati k é pz é s é ben. Tanulók számának növelése Fő aktivitási területek :

Gyakorlati óraszámok növelése, a vállalati gyakorlati képzés szerepének növelése  Óraszámok arányainak felülvizsgálata  Vállalati gyakorlati képzés szerepének növelése

jelenleg

Az új

Szakmai záróvizsga idejének csökkentése, hozzá tartozó bürokrácia csökkentése:  Modulok átrendezése szakmai tudás méréséhez  Szintvizsga záróvizsgába való beszámítása  Vizsgaelnökök pályáztatása, felkészítése, bővítése, nyilvántartása, ellenőrzése  Átalakított vizsgaszerkezet bevezetése

Szakmai tartalmak modernizálása, új technikák, eljárások beépítése a követelmény-rendszerbe: - OKJ vizsgálat - Szakmai dokumentációk fejlesztése:  Szakmai és vizsgakövetelmények fejlesztése  Központi programok fejlesztése  Szintvizsga feladatbank kidolgozása  Vizsgatételek kidolgozása

A megvalósítást segítő további intézkedések:  A gyakorlati képzés feltétele: mestervégzettség  Gyakorlati képzés ösztönzése a gazdálkodó szervezetek körében (jogszabályi változás)  Szakmai fejlesztőmunka nyilvánosságának biztosítása  Partnerség kialakítása

Ebben az évben az alábbi építőipari szakmák kerülnek korszerűsítésre:  kőműves  festő, mázoló és tapétázó  burkoló  ács, állványozó  kályhás  belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő  épület- és építménybádogos  mélyépítő technikus  magasépítő technikus  tetőfedő

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Szatmáryné Jähl Angéla Építőipari TISZK projekt záró konferenciáján elhangzott előadása január 27. Elek Csaba