Jegyzetkészítés 5/17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

Egy kreatív tanulási eszköz
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Korunk paradoxona Kattints a követezô dia megjelenítéséhez 
Digitális technika, digitális áramkörök
Interaktív óvodai és iskolai fogmo-show
Képességszintek.
8.C OSZTÁLY KÉSZÍTETTE: KUTTOR CSABA. TALÁLKOZÁSUNK M ár óvodában is összetalálkoztunk, de más-más csoportokban voltunk. Az 1. osztályban találkoztunk,
Készítette: a Dalai Láma
E-learning és a multimédia
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
A számítógép előnyei (Ma és régen).
Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida
A ősmagyar életmód és hitvilág
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A felnőttkori tanulás az informatika korában Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia – Dr.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
A GONDOLATTÉRKÉP.
1.ÓRA HOGYAN KÍSÉRLETEZZÜNK?
Bekezdésformázás Nevem: Berkes András Speciális kategória
Egyéni animáció készítése
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
Gabriel García Márquez
Különbözőek vagyunk!.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Bemutatókészítés Takács Béla
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
Személyiségteszt.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Figyelem irányító ábrák
DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Módszerek 5/5.
A felnőttkori tanulás motivációja és jellemzői Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia –
A nélkülözhetetlen kellékek 5/11. Előkészület – tanár Beszédművelés papírt kinyomtatni Az érdeklődési tesztet kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Hogyan tanulok? 5/8.
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Agykontrollos továbbképző éveseknek
Tanulási nehézségek 5/3.
Tantra Indiából
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Gyakorló óra 5/12.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
Tanórai szokásaim 5/14.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Chrome Készítette: Szimku Kornél Felkészítette: Ravasz Imréné
Szegedi Tudományegyetem
Azt mondom, amit tudok bizonytalan vagyok nem tudom, nem fogom nem tudom, elkerülöm.
Egyenletek.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

Jegyzetkészítés 5/17

Készítette: Sági Lajos Előkészület – tanár A munkalapot kinyomtatni Készítette: Sági Lajos

Ismétlés Csoportokban fogtok dolgozni, figyeljetek a szerepkörökre és a feladatokra is! A cetlin látható kérdésekre kell választ adnotok! Mondj tippeket a gyors tanulásra egy barátodnak! Miért fontos, hogy jól tudjuk az anyagot felosztani? Miért fontos, hogy ügyesen és jól olvassunk? Hogyan lehet ezt elérni? Miért fontos, hogy jó környezetben tanuljunk? Miért soroltuk a tanulási eszközök közé az órát? Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos A jegyzetkészítés A tankönyvi szöveg kijegyzetelése a legjobb módszer arra, hogy szilárd ismeretekre tégy szert. Amíg ugyanis a szöveg vázát fürkészed, a leírásra méltó gondolatokat keresed, majd ezeket le is írod, szinte bizonyos, hogy meg is tanulod a tananyagot. Aktív munka ez, mely nagy figyelmet, igazi szellemi munkát jelent. A jegyzetelés alkotás is, hiszen ítélőképességedet igényli: neked kell döntened, mi lényeges, mi nem, mi érdemli meg, hogy leírd, mely szövegrészek szolgálják csupán a hangulatteremtést és az izgalmas megfogalmazást. Aki megtanul jegyzetelni, szinte a legfontosabbat tanulja meg, amire a későbbi éveiben is támaszkodhat: képessé válik eldönteni, hogy mi fontos, mi nem, beszéde is lényegretörővé válik, és jó lesz hallgatni értelmes gondolatfűzését. Készítette: Sági Lajos

Néhány ötlet a jegyzetelésre Vázlatírás Gondolattérkép Öntapadós cetlik Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Mit kell tudni róla Vázlatírás: az, amiről az előző szöveg szólt. Egy-egy anyagrész megtanulására jó, nagyobb összefoglalásnál, túl sokat kellene írnod. Cetlizés: hosszabb anyagrésznél, például témazáróra való felkészülésnél jó. Az anyagrész ott van a cetli alatt, ha akarod elolvashatod, de a cetli már jelzi a kulcsszavakat, tételmondatokat. Gondolattérkép: a központi dologtól távolodva írjuk fel a kevésbé fontos dolgokat, mindig ahhoz kötve, amihez tartozik. A vizuális típusúaknak nagyon jó, bármikor használhatod, egy anyagrésznél és témazárónál egyaránt! Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Gyakorlás Készíts gondolattérképet a mai óra szövegéhez! A tételmondat középre kerüljön! A következmények a nyilak végére! A felső három alakzat a jegyzetelés tulajdonságait tartalmazza! Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Megoldás Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Modulzárás A mai órával ezt a modult befejezzük. Osztályfőnöki órán még fogunk ilyen anyagokkal találkozni. Személy szerint én… Köszönöm… Remélem… Kérem… Idézzük fel, mik voltak a kedvenceitek! Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Akkor ugye… Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Értékelés Értékelés Elvárt tudás Kiváló Megismert szöveghez önállóan kérdéseket tud alkotni. Önállóan tud címet adni. (kép, szöveg bekezdései) Alkalmazza a hatékony tanulást segítő módszereket. Ismeri a jegyzetelés fajtáit és a saját tanulási stílusához illőt. Jól megfelelt Megismert szöveghez tud önállóan kérdéseket alkotni. Tud képeknek, bekezdéseknek címet adni. Ismeri a hatékony tanulás módszereit. Ismeri saját tanulási stílusának jellegzetességeit. Megfelelt Megismert szöveghez tud kérdéseket alkotni. Segítséggel képes címet adni képeknek, szövegrészeknek. Ismeri saját tanulási stílusát. Nem felelt meg Megismert szöveghez nem tud kérdéseket alkotni. Nem tud címet adni képnek, szövegrészletnek. Nem tud példát mondani hatékony tanulási módszerre. Nem ismeri saját tanulási stílusát. Készítette: Sági Lajos