A programtervező informatikus, a tanár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Advertisements

SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR KUTATÓK ÉJSZAKÁJA SZEPTEMBER 24. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS, OFFLINE.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
Programozási alapismeretek
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
Anyagmérnöki Alapszak
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Mesterséges intelligencia
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Biomérnök alapszak (BSc)
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
IKT struktúra.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Programtervező informatikus
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Készítette: Derecskei Nikolett
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Kommunikáció-technológia specializáció
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
ELTE informatikus vegyész szak
Környezetmérnöki szak
Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
1 Informatika - 1. alkalom Jogi informatika - alapok szeptember 10. E1 előadó PPKE JÁK Informatikai Oktatási Csoport.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Informatika - 1. alkalom szeptember 14. E1 előadó
Informatika - 1. alkalom szeptember 22. E1 előadó
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

A programtervező informatikus, a tanár Öt év? Nem lesz az egy kicsit sok?

A végzők iránti igény prognosztizálása A végzős hallgatók elhelyezkedési lehetőségei a közeli jövőben igen jónak látszanak. A hazai vállalatok és intézmények mellett a külföldi cégek részéről is nagy az érdeklődés hallgatóink iránt A Programtervező informatikus szak beindítása Joggal feltételezhető, hogy a közeljövőben az egyetemi végzettségű informatikus szakemberek elhelyezkedése nem okozhat gondot Az informatikus szakemberek iránt az igény kisebb ingadozásoktól eltekintve 2010-ig növekedni fog az egész világon, de különösen Európában.

Az informatikai képzések múltja I. 1960-as évek 1972 Programozó matematikus képzés 1976 Programtervező matematikus szak Elsősorban a szoftverek és rendszerek készítésének matematikai jellegű módszertanára, továbbá a természettudományos alkalmazásokra irányult A műszaki informatikai képzések a hardver felől közelítettek a számítástechnika felé

Az informatikai képzések múltja II. Az utóbbi évtizedben beindultak specializált képzések is (informatikus könyvtáros, gazdasági informatikus) Különböző számítástechnikai és informatikai tanári képzések Az ELTE-n Számítástechnika tanár, illetve Informatika tanár néven folyik főiskolai, illetve egyetemi szintű képzés

A szakirányok Az „A” szakirány: Az átlagosnál jobb matematikai készségekkel rendelkező hallgatók számára, akik érdeklődnek olyan informatikai rendszerek tervezése és megvalósítása iránt, amelyekhez mélyebb matematikai ismeretekre van szükség A „B” szakirány: Jó fogalomalkotási készségekkel rendelkező hallgatók számára, akik az összetett szoftverrendszerek tervezése iránt érdeklődnek A „C” szakirány: Az informatika alkalmazásának gyakorlati vonatkozásai iránt érdeklődő hallgatók számára, akik széles körű technológiai ismeretek megszerzése után kívánnak elhelyezkedni az informatika alkalmazásának legkülönbözőbb területein A „D” szakirány: Az előző három szakirány tárgyaiból válogatott szakirány kifejezetten tanári pályához

Minden út Rómába vezet Egyszerű út D szakirány 50 kredit valamely másik szakból 10 kredit pedagógiai vonatkozású tárgy elvégzése Bsc, nem jogosít fel tanításra BSC + 5 szemeszter két szakkal Msc, feljogosít tanításra Rögös út A,B vagy C szakirány Teljes Msc, de nem tanári jellegű képzésben 3 szemeszter, egyszakos tanári diploma Nagyon rögös út felfedező hajlamúaknak Gyakorlati alkalmazás során kiderül

Érdekes tárgyak A,B és C szakirányokból válogatva Valószínűleg megegyeznek vagy nagyon hasonlítanak a majd oktatottakkal Nem teljes és nem szakmai a válogatás Figyelemfelkeltő, érdekes, látványos

Számítógépes grafika Célja: Bevezetés a számítógépes grafikába, amely napjainkban egyre fontosabb szerepet kap az informatikán belül Megvizsgáljuk azokat az elveket, technikákat és eszközöket,amelyek lehetővé tették ezt a fejlődést Tematikai összefoglalás: A számítógépes grafika alapjai Grafikus rendszerek Geometriai modellek A grafikus megjelenítés alapjai Fénysugárkövetés, textúrák Számítógépes animáció

Fénysugárkövetéses (ray-tracing) kép

Grafikus felületű alkalmazások Célja: Adatbázis szerverre épülő és korszerű grafikus felhasználói felülettel rendelkező, nagyobb méretű alkalmazás elkészítésére Mélyebb programozási ismeretek elsajátítása Tematikai összefoglalás: Egymásra épülő, egyre összetettebb feladatok teljes körű megoldása programozási nyelv, integrált fejlesztő eszköz, adatbázis szerver Windows-os és Linux-os környezetben, önálló, gyakorlati munka Lehetőség van a különböző fejlesztői technikák elsajátítására

Kliensalkalmazás Oracle alá informatika tanár szakon

Mesterséges intelligencia alapjai Célja: Alapozó kurzus a mesterséges intelligencia fogalmának,megismeréséhez Tematikai összefoglalás: A tárgy feladata a mesterséges intelligencia probléma és az azokhoz illeszkedő keresési technikáknak a bemutatása Pl. játékok stratégiái, automatikus tételbizonyítás, logikai problémák algoritmikus megoldása Sakk, malom, amőba, kártyajátékok

Számítógépes hálózatok és Internet eszközök Célja: A számítógépes hálózatok, gyakorlati hálózati szoftver megismerése, valamint a hálózati kommunikációs eszközrendszereinek gyakorlati alkalmazása Tematikai összefoglalás: Számítógépes hálózatok és Internet hatékony megvalósítása és alkalmazásának módszertana

Multimédia-alkalmazások Célja: A multimédia-alkalmazások tervezéséhez és írásához szükséges alapismeretek bemutatása Ember-gép párbeszéd és a grafikus felhasználói felület tervezésének kérdései A programozásának eszközei Tematikai összefoglalás: Hypertext és hypermédia Multimédia-rendszerek Az ember-gép párbeszéd (HCI) alapjai Grafikus felhasználói felület (GUI) tervezése és programozása A multimédia-rendszerek HCI-szempontjai

Számítógépes szövegszedés Célja: Számítógép alapú dokumentumkészítés, a szerkesztés, szedésinformatikai alapok, nyelvi és felhasználói eszközök. Tematikai összefoglalás: Dokumentumok szerkezete, tipográfiai alapfogalmak, szerkesztési elvek Dokumentumleíró nyelvek (LaTeX, DocBook, Postscript,stb.) LaTeX fordítása, ábrák készítése, matematikai képletek szedése, lebegő objektumok, nagy dokumentumok szerkesztése, hivatkozások, prezentáció. XML alapú dokumentumkészítés, feldolgozás Dokumentumformátumok átalakítása

Közgazdasági alapismeretek (mikro- és makroökonómia) Célja: Korszerű általános műveltség megszerzése „Értelmiségivé” válás Értelmiségi munka eredményes végzésének nélkülözhetetlen feltétele Legalapvetőbb közgazdasági összefüggések megismerése Tematikai összefoglalás: Bevezetés a közgazdaságtan tanulmányozásába Egy kis mikroökonómia Egy kis makroökonómia Betekintés a nemzetközi gazdaságba

Jogi ismeretek, az információs társadalom joga Célja: Bevezeti a hallgatókat a jogi ismeretek alapjaiba Általános képet nyújt az információs technológiák forradalmi fejlődése nyomán a jogrendszerben bekövetkezett változásokról Audiovizuális jog, médiajog, hírközlési jog, „cyber law”, adatvédelmi jog, valamint az üzleti kommunikáció joga Tematikai összefoglalás: A jog fogalma, funkciója, rendszere Az üzleti kommunikáció joga Az adatvédelem joga A szerzői jogok A felelősség jogi alakjai a világhálón A hírközlési jog alapjai A jogi informatika alapjai

Köszönetnyilvánítás A türelmes közönségnek Zsakó László Tanár Úrnak Az Informatika Szakmódszertani Csoportnak Az ELTE Informatikai Karának Sarbó Gergely 2006