Vezetőknek, akiknek számít önmaguk hatékonysága

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MUNKAHELYI MENTÁLHIGIÉNÉ BIZTOSITÁSA PSZICHOLÓGIAI ESZKÖZÖKKEL A SZOCIÁLIS ELLÁTÁSBAN DOLGOZÓK SZÁMÁRA Krekó Kata klinikai szakpszichológus Fővárosi Önkormányzat.
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
V. Országos Tanácsadói Konferencia Budapest, BKIK Tanoszt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az edzői hatékonyság pszichológiája
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
A tudatos élet alapelvei
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
…a változások csak akkor következnek be, amikor valami olyat teszünk, ami abszolút nem illik bele az általunk megszokott világba.” (Coelho)
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Sodrásban vagy flow-ban? vezetők újratöltve
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Világomban minden rendben van
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A lehetséges énképek.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Magyar Coachövetség Közhasznú Alapítvány szakmai irányításával ontological LIFE COACH képzés Képzés:
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
REIKI Gyógyító kezek.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Készítette: Dömötöri Melinda
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
2020: HR a virtuális térben A humán erőforrás menedzsment jövője.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Az autentikus motiváció feltételei a munkahelyen
Pszichológiai módszerek a szenvedélybetegek kezelésében
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Vezetőknek, akiknek számít önmaguk hatékonysága Tudatos jelenlét Intenzív ‘Mindfulness’ tréning Dr. Szondy Mátéval a pozitív pszichológia elismert hazai szakértőjével 2015. Október 9-11. Fotó: Iswanto Arif Vezetőknek, akiknek számít önmaguk hatékonysága Vitathatatlan tapasztalat, hogy azon szervezetek, ahol a vezetők tudatos jelenléte megvalósul, a munkatársak hatékonysága is nő.

Tudatos jelenlét Önnel is előfordult már, hogy nem tudta átadni magát egy kellemes élménynek, mert gondolatban a múlt eseményein tépelődött, vagy a jövő miatt szorongott? Hogy képtelen volt egy adott feladatra koncentrálni, mert folyton más dolgok jutottak eszébe? Kutatások szerint az átlagember ébren töltött idejének 47%-ban gondolatai elkalandoznak attól, amit tesz. Ennek azonban ára van: amikor elménk csapong, lényegesen kevésbé érezzük magunkat elégedettnek, mint amikor jelen vagyunk a pillanatban.    A tudatos jelenlét nem más, mint figyelmünk irányításának különleges módja az "itt és most"-ra. Negatív, fenyegető gondolatainkat hajlamosak vagyunk elhinni és készpénznek venni, gyakran szövünk sötét forgatókönyveket saját (és szeretteink) jövőjéről, vagy épp a múlt eseményein rágódunk. Elménk működésének ezeket a szenvedést okozó jellegzetességeit segíthet kezelni a tudatos jelenlét tréning. Ebben a működésmódban figyelmünket tudatosan az "itt és most" élményeire irányítjuk, az élményeket kíváncsi nyitottsággal és érdeklődéssel fogadjuk be. Az utóbbi években számos hatékonyságvizsgálatot végeztek a tudatos jelenlét gyakorlásával kapcsolatban. Vitathatatlan tapasztalat, hogy azon szervezetek, ahol a vezetők tudatos jelenléte megvalósul, a munkatársak hatékonysága is nő. Az eredmények szerint ez a technika hatékonyan javítja: a probléma- és konfliktuskezelési képességeket, növeli az élettel való elégedettséget, csökkenti a depresszív és szorongásos tüneteket, csökkenti a stresszhez kapcsolódó pszichoszomatikus panaszokat. A tréning során a résztvevők egyszerű gyakorlatokon keresztül megtapasztalhatják a tudatos jelenlét "munkamódját". www.positiveattitudeconsulting.com

GONDOLATI, ÉRZÉKSZERVI, AKTIVITÁSOS tudatosság. A résztvevők a három nap során elméleti ismeretek, gyakorlati tapasztalások mentén elsajátítják a tudatos vezetői jelenlét alapjait: GONDOLATI, ÉRZÉKSZERVI, AKTIVITÁSOS tudatosság. Egyéni és kiscsoportos technikákkal elsajátítják a tudatosság eszköztárát, melyet egyéni akciótervük mentén a programot követően tovább gyakorolnak és beépítik a mindennapjaikba. A programon való részvétel eredményeként a résztvevők megismerik a tudatos vezetői jelenlét (mindfulness) elméleti hátterét. Alkalmazható technikákkal térnek vissza a munka világába. Kiválasztják azon technikákat, gyakorlatokat, melyek számukra hatékonyan elősegítik a tudatos jelenlét megélését a mindennapokban a munkában és a magánéletben. Egyéni akciótervük mentén két hétig gyakorolnak és beépítik a mindennapjaikba a tudatos jelenlétet. Program célja Kiknek ajánlott a tréning? akik szeretnének hatékonyabban működni stresszhelyzetekben akik szeretnék megérteni a stresszhelyzetekre adott reakcióikat akik szeretnének megismerkedni egy olyan módszerrel, amely bizonyítottan javítja a testi és a lelki egészséget, és jobb életminőséget eredményez akik szeretnének hatékonyabb vezetővé válni www.positiveattitudeconsulting.com

Program felépítése A programon való részvétel előfeltétele Dr. Szondy Máté: Megélni a pillanatot c. könyvének elolvasása (a tréning csomag része) Tudatos jelenlét kérdőív kitöltése 3 napos program nap szeptember 25. péntek (délután) Általánosságban a mindfulness-ről Érzékszervi mindfulness Aktivitásos mindfulness 2. nap szeptember 26. (egész nap) Interperszonális mindfulness Konfliktusos, időnyomásos és versenyhelyzetek kezelése 3. nap szeptember 27. (délelőtt) Mindfulness technikák gyakorlása Egyéni akcióterv – mentorral A három napos programot Dr. Szondy Máté és Kisszőlősi Sz. Beáta tartja, vendég trénerek Dr. Tóth Kriszta coach, személyi tanácsadó, edző és Siffer Erika parfüm szakértő. A résztvevők különböző élethelyzetekben – úgy, mint: borkóstolás, parfümök elemzése, testedzés és kulináris élmények során tapasztalhatják meg tudatos jelenlétet, annak hatását. Utánkövetés Egyéni akciótervek megvalósítása – mentori- és tanácsadói támogatással Mindfulness kérdőív – Hogy épül be a mindennapjaimba? kitöltése Program felépítése www.positiveattitudeconsulting.com

Dr. Szondy Máté Több, a témát érintő könyv szerzője klinikai szakpszichológus, egyetemi adjunktus 1979-ben született Budapesten. 2002-ben pszichológus és pszichológia szakos tanár végzettséget szerezett az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen. Itt kezdte el doktori képzését 2003-ban. Pszichológusként dolgozott börtönben illetve gyermekotthonban. Tanított az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen és a Pannon Egyetemen. Jelenleg a Károli Gáspár Egyetemen oktat.  Kutatási és érdeklődési területeit a pozitív pszichológia témái adják: az élettel való elégedettség, a boldogság, az optimizmus és a megbocsátás. Célja, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az akadémiai tudást. Oktatói tevékenysége mellet praktizál és vezetői tréningeket tart. Több, a témát érintő könyv szerzője Megélni a pillanatot Mindfulness, a tudatos jelenlét pszichológiája; A boldogság tudománya fejezetek a pozitív pszichológiából, Hogyan tudnék továbblépni? A bosszú és a megbocsátás pszichológiája.   www.positiveattitudeconsulting.com