Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”"— Előadás másolata:

1 „Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
Előadó neve: Gyovainé Ancsin Katalin

2 A tanácsadás célja A tanácskérő: Érdeklődésének meghatározása
Érdeklődésének realizálása Képességstruktúrájának meghatározása Képességstruktúrához pálya illetve munka megtalálása Szakmákról információk felmérése, illetve bővítése A tanácskérő aktivitása mellet, a személyiség igényeinek megfelelő pálya kiválasztása.

3 Explorációban nyert adatok
18 éves, jelenleg 12. osztályos gimnáziumi tanuló Orosházán él édesanyjával, szülei elváltak testvére nincs versenyszerűen pingpongozik NB/1-ben jó tanuló, de nem kiemelkedő a teljesítménye kedvenc tantárgyak: biológia, angol és testnevelés Sport = szenvedély+jövedelem hobbik: bármilyen sporttevékenység, barátokkal lenni, „kreatívkodás” halvány elképzelés a jövőről foglalkozás tekintetében: fogtechnikus esetleg edző anyagi megbecsülés érték számára tisztában van pályadöntése súlyával

4 A tanácsadás típusa, problémadefiníció
A tanácsadás típusa szerint pályaválasztási tanácsadás, amelyben a tanácskérő igényeinek megfelelő pályát keresünk. Problémadefiníciók: Érdeklődés+pályakeresés: A kialakult érdeklődési profilhoz a megfelelő pálya, illetve munka megtalálása Érdeklődés: Az érdeklődési profil meghatározása képzés és pálya szempontjából Képességek: A képességstruktúra meghatározása képzés és pálya szempontjából Képesség+pályakeresés: A kialakult képességstruktúrához megfelelő pálya, illetve munka megtalálása Pályaismeret: A szakmákról való információk felmérése, illetve bővítése

5 A tanácsadási folyamat lépései általánosságban
Megismerés: objektív-szubjektív adatok gyűjtése A problémadefiníció meghatározása Tisztázás: a problémadefinícióban megfogalmazott kérdéskör részletes körüljárása tervezett témák, valamint a tanácskérő által „hozott” új területek által. Elemzés: realitáselemek összekapcsolása a szubjektív elemekkel, majd ezek megszilárdítása Hipotézis felállítása: realitásesélyek elemzése, a választott hipotézis előnyeinek és hátrányainak csoportosítása, tanácskérőre gyakorolt pozitív és negatív hatások átbeszélése Megállapodás: a tanácsadó tevékenység megszakítása feladat kijelölése által

6 A tanácsadás konkrét lépései
Adatgyűjtés: objektív-szubjektív adatok Önismeret fejlesztése (érdeklődés, képességek, értékek): Pályaorientációs Érdeklődésvizsgáló Kérdőív kitöltése e-pálya portálon Képességstruktúra Kérdőív kitöltése Munkaérték Kérdőív 3. Kedvenc szakmák lista felállítása 4. Pályainformációk gyűjtése, pályaismeret fejlesztése 5. Kimenetek számbavétele 6. Megállapodás, cselekvési terv elkészítése 7. Utánkövetés

7 Eredmények a tanácsadás folyamatában
A tanácskérő kiemelt képességeinek megismerése: Térelképzelés Nyelvi kifejezőképesség A tanácskérő érdeklődési területeinek megismerése (pálya szempontjából): Művészetek-Szórakozás-Sport Egészség-Életmód-Tanácsadás A tanácskérő munkavégzéshez köthető értékeinek megismerése: Anyagiak Esztétikum Munkateljesítmény Pályaismeret fejlődése: Adekvát információk a kiválasztott szakmákról, mely hozzásegíti a tudatos pályadöntés meghozatalához

8 A megállapodásban foglaltak és az utánkövetés
A tanácskérő jelentkezik fogtechnikus szakképzésre, Hódmezővásárhelyre a Kalmár Zsigmond Szakközépiskola és Szakiskolába. A szak elvégzése 3 évet vesz igénybe. Ezalatt az idő alatt sportolói karrierjéről sem mond le, iskolai elfoglaltságaival azt összeegyezteti. Ha anyagi lehetőségei adottak lesznek sportoktatói képzésre jelentkezik Békéscsabán a Sportszövetségnél, ahol OKJ-s bizonyítványt szerezhet. A tanácskérő jelentkezésének elbírálása után utánkövetés céljából felkeres. Jelenleg 3. éves szakiskolai tanuló, 2011-ben megszerzi fogtechnikusi képesítését Továbbra is első osztályú asztaliteniszező Sportoktatói képzést elkezdte, hétvégi elfoglaltságot jelent számára

9 Gyovainé Ancsin Katalin Pályaorientációs tanácsadó - Orosháza
Köszönöm a figyelmet! Gyovainé Ancsin Katalin Pályaorientációs tanácsadó - Orosháza TÁMOP Budapest, szeptember 14. előadó neve elérhetősége


Letölteni ppt "„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések