Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola és Óvoda felső tagozatos osztályai Földes Ferenc Gimnázium 7. és 8. évfolyam
2014. június 16. – december 15.
Kutatás Informatikai tudásbővítés diákoknak/szülőknek Pszichológiai csoportmunka diákoknak Pszichológia előadás szülőknek (Tari Annamária) Szabadidős programok diákoknak és szülőknek Online – Offline Témanap Verseny hirdetése a részvevő diákok között Mobildoktor szolgáltatás
o A kérdőívet 101 diák töltötte ki, 48 fiú és 53 lány o Életkoruk között o Általános iskola felső tagozatán és 6 osztályos gimnázium első két évfolyamán tanulnak
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról 10 gyerekből 8-nak van saját számítógépe, laptopja, tablete.
10 gyerekből 9-nek van saját okos telefonja! Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról
Saját bevallásuk szerint a diákok 2/3-a legalább napi 2 órát tölt a gép előtt!
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról Szinte minden gyerek regisztrált valamilyen közösségi oldalon ! (pedig 12 éves kor alatt nem lehet!!)
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról A felmérésben részt vett diákok szerint szüleik 75-nak van FB profilja, viszont 25%-uk nem jelölte vissza saját szüleit !!!
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról A diákok 1/3-a ismerkedett már a neten!!
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról A gyerekek felénél semmilyen módon nem szabályozzák az internetezési szokásokat!
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról A diákok 1/3-nál nincs feltételhez kötve a netezés!
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves korosztályról Ellentét!! Mit gondol a gyerek és mit a szülő!!!
Mindkét iskolában tanórán és önkéntes órán is rész vettek a diákok. Jókai: 9 osztály - Földes: 3 osztály Elérni kívánt cél: figyelemfelkeltés, biztonságos internethasználatra való ösztönzés Elért eredmény: érdeklődést sikerült felkelteni a témakör iránt, aktív részvétel, gyakorlati tanácsok FPS Webügynökség
Mindkét iskolában pszichológiai foglalkozásokat tartottunk tanórai kereten belül és önkéntes órán is. A diákok az Internet személyiségre gyakorolt hatásaival foglalkoztak csoportmunka keretében. A résztvevők nagytöbbsége úgy érzi a felnőttek „túlaggódják” a témával kapcsolatos problémákat. 90%-uk biztos abban, hogy meg tudja magát védeni az internetezés rossz hatásaitól. Görcsös Tamás - iskolapszichológus
Tari Annamária pszichológus szakmai előadása mindkét iskolában Online gyerekek – Offline szülők címmel Érintett témák: Az információs kor hatásai a gyermekek személyiség fejlődésére Szülői minták szerepe Tiltás vagy jó használatra tanítás
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves gyerekek szüleitől A szülők fele nem érzi magát felkészültnek a témakörben, DE majd 2/3 részük aggódik a gyermekéért. TANÁCSTALAN!!
Az adatok 2014-ben Miskolcon éves gyerekek szüleitől
A szabadidős programok előkészítését és azokra jelentkezést a neten készítettük elő ( tudatos és jó használatra tanítás !). A három program (lézerharc, kalandpark, korcsolyázás) alatt a részvevők online és offline módon is bekapcsolódhattak a szabadidős programba. Laptopokon majd élőben is megtapasztalhatták a közösségi élményt.
Adatvédelmi irányelvek! Böngésző beállítások! SKYPE biztonsági beállítások! FACEBOOK biztonsági beállítások! Szülői felügyelet! Szűrőprogramok!
Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány Magyar Hírközlési és Média Hatóság Nemzetközi Gyerekmentő Szolgálat