Új közszolgálati életpályák – új képesítési előírások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Választások és döntések A közszolgálati életpályamodell
A felsőoktatási szakképzési programok
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Szervezetfejlesztési Program
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Szakemberek – Szakértők melyikből – mennyit ? XII. FOE Szakmai Napok Balatonalmádi 2012.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Dr. Szöllősi Gábor PhD. egyetemi docens
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Munkavédelmi előírások rendszere
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
AZ RTF MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TAPASZTALATAI Készítette: Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
Pedagógus oklevelek elismerése
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Ágazati szakképzés változásai
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
„Civil szervezetek működési környezetének javítása” kiemelt projekt
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
Geográfusok a tájvédelmi-, természetvédelmi államigazgatásban Faggyas Szabolcs tájvédelmi referens Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság MTA X. Osztály Természetföldrajzi.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL „A évi közszolgálati ellenőrzések tapasztalatai.” Jegyzői értekezlet – Heves Megyei Kormányhivatal december 3.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Minisztériumok, központi közigazgatás
Lejtmenetből lendület
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Új közszolgálati életpályák – új képesítési előírások Budapest, 2013. november 14.

STRATÉGIAI CÉLRENDSZER Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program Kormányzati Személyzeti Stratégia Képesítési rendszer felülvizsgálata A 2010. évi parlamenti választásokat követően, a Jó Állam megteremtése érdekében a Kormány három jelentős igazgatási programot indított, ezek egyike a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program, amely a közigazgatás megújítását négy területre kiterjedően irányozza elő: a feladatok meghatározására, a feladatok ellátásához szükséges szervezetrendszerre, a működés során alkalmazott eljárásokra, valamint a szervezetrendszert és az eljárásokat működtető személyi állományra. A Programban meghatározott stratégiai cél a kiszámítható, vonzó életpálya és a személyzeti igazgatás fejlesztése.

STRATÉGIAI CÉLRENDSZER Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program Kormányzati Személyzeti Stratégia Képesítési rendszer felülvizsgálata Magyary Program Kiszámítható, vonzó életpálya Személyzeti igazgatás fejlesztése Elkötelezett munkatársak Felkészültség javítása Átjárhatóság Munkáltatói képességek kialakítása Vezetői képességek fejlesztése Érdekegyeztetés továbbfejlesztése Közigazgatási Személyzeti Stratégia Értékelvű, hivatásalapú közszolgálat megteremtése Hatékony kiválasztás Tartalékállomány továbbfejlesztése Központi koordinációs szint kialakítása Vezetőképzés megújítása Magyar Kormánytisztviselői Kar létrehozása, kormánytisztviselői kamarai törvény Az előmenetel munkaköri rendszerének kialakítása Új továbbképzési rendszer Egységesebb törvényi szabályozás Munkáltatói joggyakorlás egységesítése Karrier-menedzsment rendszer kialakítása Új közigazgatási vizsgarendszer Tapasztalatok hasznosítása a külföldi szakértői tevékenység keretében A képesítési rendszer felülvizsgálata Munkáltatói gondoskodás elősegítése

Kiszámítható, vonzó életpálya STRATÉGIAI CÉLRENDSZER Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program Kormányzati Személyzeti Stratégia Képesítési rendszer felülvizsgálata Magyary Program Kiszámítható, vonzó életpálya Felkészültség javítása A képesítési rendszer felülvizsgálata Közigazgatási személyzeti stratégia Cél: A közigazgatás és a felsőoktatás igényeinek harmonizálása érdekében a köztisztviselők képesítési előírásairól szóló jogszabály felülvizsgálata. Elvárt eredmények: - a közigazgatás igényeinek megfelelő alapképzettséggel rendelkező kormánytisztviselői kar kerül a közigazgatásba, ezáltal hatékonyabbá válik a munkavégzés. Beavatkozások: - a képesítési előírásokra vonatkozó hatályos szabályozás felülvizsgálata, az adott munkakörökhöz kapcsolódó képesítési előírások meghatározásában az ágazati miniszterek felelősségének érvényesítése; - közigazgatási munkaerő-piaci igények vizsgálata.

KÉPESÍTÉSI RENDSZER FELÜLVIZSGÁLATA A szabályozásban eredetileg meglévő ellentmondások A bolognai felsőoktatási rendszer A besorolási szintek problémája A Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzéseinek továbbfejlesztése A szabályozásban eredetileg meglévő ellentmondások Ellentmondásos képesítési előírások  a feladatkörök tartalma nem tisztázott Az előírások a munkáltatói igényeket, szakmai követelményeket nem tükrözik Eltérő fogalomhasználat

KÉPESÍTÉSI RENDSZER FELÜLVIZSGÁLATA A szabályozásban eredetileg meglévő ellentmondások A bolognai felsőoktatási rendszer A besorolási szintek problémája A Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzéseinek továbbfejlesztése A bolognai felsőoktatási rendszer Háttér A képesítési előírások megfeleltetése 2 eszköz: a) megfeleltetési tábla - 289/2005. (XII. 22.) Korm. rend, egyetemi, főiskolai szakok megfeleltetése alapképzések szerint b) képzési területek közötti egyenértékűség rögzítése jogszabályi szinten (Kkr.) A felülvizsgálat elvárt eredménye beazonosítja a bologna szerinti szakképzettségeket, OKJ-s szakképesítéseket (workshop) prioritási sorrend szakmai tapasztalat, gyakorlat

KÉPESÍTÉSI RENDSZER FELÜLVIZSGÁLATA A szabályozásban eredetileg meglévő ellentmondások A bolognai felsőoktatási rendszer A besorolási szintek problémája A Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzéseinek továbbfejlesztése A besorolási szintek problémája jelenleg: I. és II. besorolási osztályban a legtöbb feladatkör ellátható oka: nem tisztázott, mely feladatkörhöz kapcsolódnak jellemzően az I. besorolási osztályhoz és melyekhez jellemzően a II. besorolási osztályhoz tartozó hatáskörök megoldás: a feladatkörök besorolási osztályhoz rendeltségének felülvizsgálata

KÉPESÍTÉSI RENDSZER FELÜLVIZSGÁLATA A szabályozásban eredetileg meglévő ellentmondások A bolognai felsőoktatási rendszer A besorolási szintek problémája A Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzéseinek továbbfejlesztése A Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzéseinek továbbfejlesztése a képzési struktúra igazodjon a munkáltatói igényekhez graduális képzés: új szakok akkreditációja folyamatban van (BA: közigazgatás- szervező, nemzetközi közigazgatási szakirány, általános igazgatási szakirány – MA: közigazgatási, közigazgatás-tudományi, közigazgatási vezető, európai és nemzetközi közigazgatási szakirány) posztgraduális képzés - 3 szakirányú továbbképzési szak közszolgálati humán-szervező informatikai-biztonsági Kormányablak ügyintéző

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Hazafi Zoltán Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Közszolgálati Főosztály Budapest, 2013. november 14.

3. melléket 3. Adóeljárási feladatkör Az I. besorolási osztályban: jogász szakképzettség; egyetemi vagy főiskolai szintű informatikatanár (számítástechnika-tanár), mérnökinformatikus vagy műszaki menedzser (szervező és informatikai szakon szerzett) szakképzettség; egyetemi vagy főiskolai szintű közgazdasági felsőoktatásban szerzett szakképzettség; államigazgatási és szociális igazgatási felsőoktatásban szerzett szakképzettség; egyetemi vagy főiskolai szintű végzettség és felsőfokú pénzügyi, számviteli szakképesítés. 3. melléklet 23. Belföldi és nemzetközi piacvédelmi jogi és hatósági feladatkör egyetemi szintű jogász, okleveles közigazgatási szakértő, általános orvos szakképzettség, közgazdasági, műszaki, vagy természettudományi felsőoktatásban szerzett szakképzettség; főiskolai szintű igazgatásszervező szakképzettség.

sorszám Kérdés   t_id kérdőív-azonosító 1 t2 szerv típusa lista 2 t2_a szerv székhely szerinti települése szabadszavas 3 t3 1. személy munkaköre 4 t5 1. feladatkört betöltő személy besorolási osztálya 5 t4_1mell 1. feladatkör (ha több is van, a fő feladatkör) t4_2mell t4_3mell 6 t44_1mell 1. feladatkör betöltőjének végzettsége (szakképzettség vagy szakképesítés) t44_2mell t44_3mell 7 t6 szakképzettség, szakképesítés megnevezése 8 t7 1. feladatkört betöltő feladatai 9 t8 1. feladatkört betöltő hatásköre lista, több válasz lehet 10 t9 Rögzít újabb munkavállalót? igen/nem v_id 2.1 v0 2.2 v0a 2.3 v1 munkakör megnevezése 2.4 v2_1mell feladatkör megnevezése v2_2mell v2_3mell 2.5 v3 feladatkörhöz javasolt végzettség szintje 2.6 v4mas feladatkörhöz javasolt végzettség képzési területe v4bach 2.7 v4amas feladatkörhöz javasolt végzettség szak ill. képesítés szerint v4abach v4a1 2.8 v4a2 feladatkörhöz javasolt szakirányú továbbképzési szakon szerzett szakképzetség 2.9 v5 feladatkör betöltéséhez szükséges-e korábbi szakmai tapasztalat 2.10 v5a ha szükséges szakmai tapasztalat, akkor milyen területen 2.11 v5b szükséges szakmai tapasztalat időtartama 2.12 v6a munkakör betöltéséhez szükséges nem szakmai kompetenciák (min. hármat kell választani) lista, több válasz lehet 2.13 v6b munkakör betöltéséhez szükséges szakmai kompetenciák 2.14 v7 Rögzít újabb munkakört?

„Kkr. 2. § (7) bekezdése Az 1-3. melléklet alkalmazásában azoknál a feladatköröknél, ahol az I. besorolási osztályba soroláshoz képesítési követelményként egyes felsőoktatási képzési területeken szerezhető szakképzettségek is meghatározásra kerültek, a felsőoktatási alap- és mesterképzésről, valamint a szakindítás eljárási rendjéről szóló 289/2005. (XII. 22.) Korm. rendelet 1. és 2. számú melléklete szerinti megfelelő képzési területeken szerezhető szakképzettséggel rendelkezőket is képesítettnek kell tekinteni.” Pl.1: a régi képzési rendszer szerinti agrár-felsőoktatás területén szerezett szakképzettséggel a képesítettség szempontjából egyenértékű a bolognai rendszer szerinti agrár képzési területen szerzett szakképzettség, ez alapján betölthető a feladatkör az I. besorolási osztályban.

sorszám Kérdés   t_id kérdőív-azonosító 1 t2 szerv típusa lista 2 t2_a szerv székhely szerinti települése szabadszavas 3 t3 1. személy munkaköre 4 t5 1. feladatkört betöltő személy besorolási osztálya 5 t4_1mell 1. feladatkör (ha több is van, a fő feladatkör) t4_2mell t4_3mell 6 t44_1mell 1. feladatkör betöltőjének végzettsége (szakképzettség vagy szakképesítés) t44_2mell t44_3mell 7 t6 szakképzettség, szakképesítés megnevezése 8 t7 1. feladatkört betöltő feladatai 9 t8 1. feladatkört betöltő hatásköre lista, több válasz lehet 10 t9 Rögzít újabb munkavállalót? igen/nem v_id 2.1 v0 2.2 v0a 2.3 v1 munkakör megnevezése 2.4 v2_1mell feladatkör megnevezése v2_2mell v2_3mell 2.5 v3 feladatkörhöz javasolt végzettség szintje 2.6 v4mas feladatkörhöz javasolt végzettség képzési területe v4bach 2.7 v4amas feladatkörhöz javasolt végzettség szak ill. képesítés szerint v4abach v4a1 2.8 v4a2 feladatkörhöz javasolt szakirányú továbbképzési szakon szerzett szakképzetség 2.9 v5 feladatkör betöltéséhez szükséges-e korábbi szakmai tapasztalat 2.10 v5a ha szükséges szakmai tapasztalat, akkor milyen területen 2.11 v5b szükséges szakmai tapasztalat időtartama 2.12 v6a munkakör betöltéséhez szükséges nem szakmai kompetenciák (min. hármat kell választani) lista, több válasz lehet 2.13 v6b munkakör betöltéséhez szükséges szakmai kompetenciák 2.14 v7 Rögzít újabb munkakört?

sorszám Kérdés   t_id kérdőív-azonosító 1 t2 szerv típusa lista 2 t2_a szerv székhely szerinti települése szabadszavas 3 t3 1. személy munkaköre 4 t5 1. feladatkört betöltő személy besorolási osztálya 5 t4_1mell 1. feladatkör (ha több is van, a fő feladatkör) t4_2mell t4_3mell 6 t44_1mell 1. feladatkör betöltőjének végzettsége (szakképzettség vagy szakképesítés) t44_2mell t44_3mell 7 t6 szakképzettség, szakképesítés megnevezése 8 t7 1. feladatkört betöltő feladatai 9 t8 1. feladatkört betöltő hatásköre lista, több válasz lehet 10 t9 Rögzít újabb munkavállalót? igen/nem v_id 2.1 v0 2.2 v0a 2.3 v1 munkakör megnevezése 2.4 v2_1mell feladatkör megnevezése v2_2mell v2_3mell 2.5 v3 feladatkörhöz javasolt végzettség szintje 2.6 v4mas feladatkörhöz javasolt végzettség képzési területe v4bach 2.7 v4amas feladatkörhöz javasolt végzettség szak ill. képesítés szerint v4abach v4a1 2.8 v4a2 feladatkörhöz javasolt szakirányú továbbképzési szakon szerzett szakképzetség 2.9 v5 feladatkör betöltéséhez szükséges-e korábbi szakmai tapasztalat 2.10 v5a ha szükséges szakmai tapasztalat, akkor milyen területen 2.11 v5b szükséges szakmai tapasztalat időtartama 2.12 v6a munkakör betöltéséhez szükséges nem szakmai kompetenciák (min. hármat kell választani) lista, több válasz lehet 2.13 v6b munkakör betöltéséhez szükséges szakmai kompetenciák 2.14 v7 Rögzít újabb munkakört?