TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE AZ IKSZT-KUTATÁS ELSŐ EREDMÉNYEI II. SZAKMAI MŰHELY KŐVÁGÓSZŐLŐS, 2015 MÁJUS 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Zalai Falvakért Egyesület Zala Megyei Önkéntes Centrum.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Civil szervezetek Magyarországon
A Gencsapáti Integrált Közösségi Szolgáltatói Tér megvalósítása A Kezdőkör Egyesület pályázata IKSZT/2008/2.
A TELEPÜLÉSI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS MINIMUM KÖVETELMÉNYEI
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
„A BAKONYÉRT” Egyesület fejlesztése a TÁMOP projekt keretében.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
MTA Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet „Határ mentiségtől az integrált határrégióig” Győr, 2005 október 5. Települések,
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
CIVIL KEZDEMÉNYEZÉSEK PROGRAMJA március 20. CSAPAT BRÓDY IMRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA AJKA.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Mennyire elégedett azzal, ahogy az országban mennek a dolgok?
A projekt általános szakmai célkitűzései
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Szórvány és nemzetépítés – Nemzetközi konferencia – Civil szerepek és önépítkezés szórványban Kovács Katalin – Szórvány Alapítvány Temesvár, május.
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
Hátrányból előnyt! - a gazdaságfejlesztés lehetséges útjai a kistelepüléseken Murakeresztúr IKSZT november 24.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
A Dél-borsodi Akciócsoport LEADER programja Értékelési szempontok Tiszaújváros szeptember 30.
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Többcélú közösségi terek fejlesztése Agora és térsége 1 TÁMOP /B-12/1C
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Az Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér program bemutatása Rózsa Judit IKSZT programkoordinátor
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Veszprém Megyei Irodája A közösségi művelődés segítése, értékőrző folyamatok generálása, támogatása, beágyazottság erősítése.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
„Mocsolád-Civilház” Közhasznú Nonprofit Kft
Kárpát-medencei Magyar Könyvtárosok Konferenciája Csongrád, május 30. A magyar kultúra szerepe a Kárpát-medencében 1 Dr. Nagy Mihály Emberi Erőforrások.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
Közösségszervezés BA.
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Lorem ipsum.
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014
Előadás másolata:

TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE AZ IKSZT-KUTATÁS ELSŐ EREDMÉNYEI II. SZAKMAI MŰHELY KŐVÁGÓSZŐLŐS, 2015 MÁJUS 21.

II., Kővágószőlősi szakmai műhely A TELEPÜLÉS ERŐSSÉGEI IKSZT-vezetők –Élénk kulturális élet: 64 % –Összetartó közösségek, egymást segítése, sok civil szervezet, együtt : 42% –A táj, a természet szépsége: 31 % Lakossági lekérdezés –Élénk kulturális élet: 43% –A jó hangulat a település élhetősége: 19% –Összetartó közösségek, egymást segítése, sok civil szervezet, együtt : 15 %

II., Kővágószőlősi szakmai műhely Fejleszteni kívánt szolgáltatások Ifjúságfejlesztés: 72% Könyvtári szolgáltatások, olvasásfejlesztés, információszolgáltatás, civil együttműködések, egészségfejlesztés: 50% felett Új szolgáltattásokat az IKSZT-k 44% szeretne bevezetni Értékőrzés, helytörténet: 17% Közösségfejlesztés: 16% Önkéntesség 14% A felnőttkori tanulás segítése: 11%

II., Kővágószőlősi szakmai műhely Az IKSZT-munkatársak által jelzett problémák Túl sok adminisztráció: 45% Forráshiány: 41% Az érdeklődés hiánya: 37% Az épület nem elég nagy: 31% A humán erőforrás hiánya: 28% Minél képzettebb tapasztaltabb a munkatárs, annál többféle hiányt jelez

II., Kővágószőlősi szakmai műhely A kisebb településeken az átlagosnál nagyobb problémát jelent a forrás- és munkaerőhiány a nagyobb településeken az épület túl kicsi mérete és a nem megfelelő/hiányos eszközállomány jelent inkább gondot. A külterületi IKSZT-knél az épület elhelyezkedése és felszereltsége mutatkozott különösen problémásnak. Az önkormányzati fenntartású IKSZT-k az átlagosnál nagyobb arányban panaszkodtak a fogadókészség, az együttműködő partnerek hiányára A nem önkormányzati fenntartásúak pedig a forráshiányra.

II., Kővágószőlősi szakmai műhely Különösen sikeres programot említett: 99 % -Közművelődési program: 81% -Ifjúsági program: 32% -Gyermekprogram: 24% A többi programtípust hasonló arányban említették: testi-lelki egészségmegőrző programok, (17%), képzések-tanfolyamok (14%), könyvtár, olvasás (14%), informálás-tanácsadás (11%)

II., Kővágószőlősi szakmai műhely Különösen sikertelent említett: 81% - Informálás, tanácsadás: 46% (leggyakrabban a vállalkozások számára és az MNVH tájékoztatási pont esetében) - Közművelődési programok: 25% - Ifjúsági programok 14%

II., Kővágószőlősi szakmai műhely Az IKSZT-k látogatói a lakossági megkérdezés alapján -A 18 éven felüliek 93%-a hallott már róla -A 18 éven felüliek 84%-a járt már ott, a nők között 88%, a férfiak között 83% az arány -A 8 általánossal nem rendelkezők 70 %-a -A diplomások 88%-a járt már az IKSZT-ben Azok közül, akik jártak már az IKSZT-ben 10% naponta, 16% hetente többször, 17% hetente egyszer (legalább hetente: 33%). Legalább havonta egyszer: 25%, 2-3 havonta: 18%, ennél ritkábban: 14%

II., Kővágószőlősi szakmai műhely Elégedettség 1.: -40 % teljesen elégedett -52% elégedett -5% nem elégedett -1% egyáltalán nem elégedett -A programokkal kapcsolatban változtatást javasolók aránya 17% -Több programot szeretne a válaszadók 5%-a -Több programot szeretne meghatározott célcsoport számára a válaszadók 3%-a Új programokat igényel az önkitöltős kérdőíveken 30%, a lakosságinál 52% (közművelődés, sport) Viszonylag nagy arányban említették a különböző sportprogramokat, sportolási lehetőségeket (9%, ill. 7%), a képzéseket-tanfolyamokat (8%, ill. 3%), A testi-lelki egészségfejlesztő programokat (4%, ill. 1).

II., Kővágószőlősi szakmai műhely Elégedettség 2.: -Az intézmény külleme, gondozottsága 4,6 -a dolgozók kedvessége, illetve szakértelme 4,5 pont, ill. 4,4 pont -jó érzés bejönni 4,3 -jól felszerelt 4,2 -színvonalasak a programok és jók a gyerekprogramok 4,1 Magyarországon a hasonló kérdések esetében a négyes alatti osztályzatok jeleznek problémát -az IKSZT a település igazi központja lett 3,9 -sok program van 3,8 -változatos a kínálat 3,8 -itt mindig történik valami érdekes 3,3 -előfordul, hogy bejövök konkrét program nélkül is 2,8

II., Kővágószőlősi szakmai műhely A kapott eredmények alapján az átlagos IKSZT olyan intézmény, ahová jó bejönni, kedves és hozzáértő munkatársakkal rendelkezik, jók a programjai, de nem elég színes a kínálata, pezsgő benne az élet, s az ember nem igazán ugrik be csak úgy, a társaság kedvéért.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! KOVÁCS GÁBOR KULTURÁLIS KOORDINÁTOR 30/