„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapesti Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda –
Advertisements

„Ha bejön, akkor bejössz
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
DPR kommunikáció alapelvei
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Várakozások az eredmények tükrében,
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
Szegedi Rendőrkapitányság
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
„Veled is megtörténhet” Színházi nevelés a Kolibri Színházban.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
Kompetensek lettünk? június 27..
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
SZMM Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon és az SZMM Intézményeinek Oktatási Munkaközösségének közös pályázata Együtt tanulás – közös.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Magyar nyelvű forrásanyagok
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
főosztályvezető-helyettes
„Együtt, eredményesen”
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Legyen más a szenvedélyed! 2.
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.

Kolibri Gyermek-és Ifjúsági Színház alakulás éve: 1992 három játszóhelyszínház: 212 férőhely Fészek: 50 férőhely Pince: 50 férőhely évente kb néző előadások minden korosztálynak 0-18 éves korig alternatív színházi előadások, koncertek felnőtteknek Speciális terület: színházi nevelés a mindennapi élet problémáival, tabu- témákkal foglalkozó előadások létrehozása (pl. válás, halál, alkoholizmus, hajléktalanság, bűnözés, erőszak) feldolgozást segítő programok: előadás feldolgozása drámapedagógiai eszközökkel az előadásokat követően pedagógiai segédanyagok, munkafüzetek az előadásokhoz 30 órás akkreditált tanártovábbképzési program kapcsolatok, együttműködések létrehozása – konkrét társadalmi célok érdekében

Megvalósítandó tevékenységek a Kócsag c. előadás, és a hozzá kapcsolódó színházi nevelési program négy kamerás rögzítése a dvd mellé oktató kiadványt készítünk, mely az előadás feldolgozási lehetőségein keresztül mutatja be módszerünket A dvd a bűnmegelőzési munkában való hasznosításához 10 órás tréninget szervezünk pedagógusok és a területen dolgozó szakemberek részére

A tréning módszerei drámapedagógia módszertana együttműködés csoportmunka hatékony kommunikáció (kérdezéstechnika) saját élményű játékok, gyakorlatok élményközpontúság

Célcsoportok Elsődleges célcsoport: Ifjúsági területen dolgozó szakemberek: pedagógusok, ifjúságvédelmi szakemberek, prevencióval foglalkozó szakemberek, rendőrök stb. Másodlagos célcsoport: A programmal elérhető fiatalok (14-18 év) köre

Esetleges buktatók Szervezési nehézségek – célcsoport, szakemberek elérése, egyeztetése Hatékony terjesztés problémája Hatás mérésének nehézségei – visszajelzések motiválása

Elvárt eredmények 300 db komplett oktatási anyag (dvd és nyomtatott segédanyag) készül el Kb. 25 szakember sikeresen részt vesz a tréningen A módszer és az oktatási anyag szélesebb körben, országosan is ismertté válik A módszer hatékonysága az eddigieknél pontosabban mérhető