H ELYI TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK ELISMERTSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE A S ZUHAVÖLGYI B ÁNYÁSZLAKTA T ELEPÜLÉSEK TERÜLETÉN Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Leader célterületek 2011 Szinergia Egyesület. Leader célterületek.
Élelmiszer-önrendelkezés a közétkeztetésben
LEADER  LEADER (francia betűszó: Liaison Entre Actions pour le Developpement de l’Economie Rurale) = Közösségi kezdeményezés a vidéki gazdaság fejlesztéséért.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. tengely: A minőség és a hozzáadott érték növelése a mező- és erdőgazdaságban, valamint az élelmiszer-feldolgozásban.
1.A gazdaság és az infrastruktúra fejlesztése, a foglalkoztatottság növelése 1.1 Mezőgazdasági és élelmiszeripari tevékenység fejlesztése •Biotermékek.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
Dr.G.Fekete Éva Csereháti Településszövetség
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Címoldal Helyi Termék Akadémia Zalaszentgrót,
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
A program továbbfejlesztésének lehetőségei HEFOP Daróczi Lajos.
BÉKÉS ÉS KÖRNYÉKE BIOKULTÚRA EGYESÜLET TEVÉKENYSÉGE Csarnai Erzsébet Biotermelők együttműködési lehetőségeinek szélesítése a magyar román határ mentén.
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
Önellátás megteremtése Szemere községben
K ÖZÖSSÉGI AGRÁRPOLITIKA, FEJLESZTÉSEK ÉS TÁMOGATÁSOK K ÉSZÍTETTE : PALÁDI P ÉTER.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
I. Falusi Vendégasztal Konferencia MUOSZ Székház 1064 Budapest, Vörösmarty u. 47. Szabadkai Andrea Kistermelői termékértékesítés, magán háznál, termelői.
Termékcsoportok tárolása
Hűtőház, gyümölcsfeldolgozó, és a levédett végtermék minősítési rendszerének kidolgozása, Gönc Város Önkormányzata Komplex felzárkóztató programok készítése.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Világ és Regionális Gazdaságtan Intézet Helyi termék klaszterek a vidékfejlesztésben G.Fekete Éva CSc, egyetemi.
PIACI INFORMÁCIÓS RENDSZER
A vágósertés felvásárlási ára ( ) Ft/kg élősúly.
A marketing piac tartalma
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
HÍR gyűjteményből Íz-régiók a Kárpát- medencében Szegedyné Fricz Ágnes elnök HÍR Bíráló Bizottság.
Alsó-Tisza Menti PritavitCa Akciócsoport Előadó: Forgó Henrik polgármester polgármester.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Pályázati feltételek LEADER felkészítő fórum „vállalkozási alapú fejlesztés" jogcímre pályázók részére.
B örzsöny- D una- I poly V idékfejlesztési E gyesület Nemzetközi együttműködés Miért jó vidéken élni?
Hálózati együttműködés a vidéki térségek fejlesztéséért – Pannon Helyi Termék Klaszter Zalamerenye, szeptember 10.
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
1169/2011/EU jelölési rendelet
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
A Rábaköz agrárgazdaságának fejlesztési lehetőségei Hutflesz Mihály ügyvezető Régiófókusz Nonprofit Kft Csorna, december 17.
„Ajak a jövő települése” a munka tükrében
Szabó Márton MACEDÓNIA MEZŐGAZDASÁGA – KIS TIGRIS VAGY CSAK MACSKA? BALKÁN: EGYÜTTMŰKÖDÉS VAGY VERSENY A MEZŐGAZDASÁGBAN KONFERENCIA ÁPRILIS 25.
Helyi márka kialakítása a Bakonyban  Mi a projekt célja ?  Kik vehetnek részt a projektben?  Mi a projekt haszna ? Miért éri meg, hogy a projektben.
Az értékkategóriák.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Győr-Moson-Sopron megye növénytermesztése
A magyar mezőgazdaság szerkezete
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
„ MEGYÜNK ÉS LESZÜNK EGY CÉL EGY AKARAT” VAJDASÁGI TERMELTETÉSI, BESZERZÉSI ÉS ÉRTÉKESÍTÉSI TÁRSASÁG VA-TE-BE-T.
Helyi termékek, azaz a kistermelői élelmiszer- előállítás Dr. Orbán Péter Igazgatóhelyettes főállatorvos.
Hatósági díjak változása. BORÁSZATI DÍJTÉTELEK 1.1. A forgalomba hozatali engedély kiadásának és az ahhoz kapcsolódó analitikai vizsgálatok díja az alábbi.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések szabályozása Magyarországon és az EU-ban Osgyáni Anikó.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
A kisvejkei gyakorlat előadó: Dr. Tóth György elnök Völgység Kincse Gyümölcsfeldolgozó Szociális Szövetkezet Földhasználat gazdasági és szociális célok.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
A BÁCSALMÁSI ÖNKORMÁNYZATI KÖZSZOLGÁLTATÁSI KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

H ELYI TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK ELISMERTSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE A S ZUHAVÖLGYI B ÁNYÁSZLAKTA T ELEPÜLÉSEK TERÜLETÉN Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

F ÓRUMOK : szeptember 04. Vadna: A helyi termékek szerepe a térség fejlődésében A helyi Önkormányzatok szerepe a helyi termékek előállításában és értékesítésében Önkormányzati keresletfelmérés Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

M IT TEHET A HELYI ÖNKORMÁNYZAT ? föld és eszközök - földprogram ügyintézés, adminisztrációban segítség közfoglalkoztatás a mezőgazdaságban és kézművességben közkonyhák beszerzési taktikája helyi piacok kialakítása bemutatók, fesztiválok szervezése ajándék és repi tárgyak beszerzése Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

Helyi termékek szerepe a térség fejlődésében A vidékfejlesztés és identitásteremtés Közösségi hálózat kiépítésének eszköze A helyi termékek marketingje Konkrét földrajzi területhez kötődik, vagyis területi identitás tartozik hozzá Egy helyi közösség hozza létre és tartja fenn, alulról építkezik, és benne résztvevőknek és az egész szervezetnek morális kötődése van a termékhez, vagyis közösségi identitás tartozik hozzá Európai és helyi szintű egyszerre, vagyis gyakorlatban megvalósítja a „ gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan” elvet, a helyi és európai szintű vidékfejlesztési közösséget, hálózatot indukál és a jövőben komoly marketing eszközzé is válhat Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

2012. október 13. Trizs: A helyi termék fogalma, szerepe a helyi jövedelmek növelésében A helyi termékek (térségi) felvevőpiaca, a kereslet jellemzői A helyi termékek előállításának és értékesítésének jogszabályi feltételei Kínálatfelmérés indítása KÍNÁLAT – Milyen terméket? 1. Élelmiszerek 1.1. Feldolgozás nélkül árusított élelmiszerek Növényi eredetű termékek: (gyümölcs, zöldség, erdei termékek, gyógy- és fűszernövények Állati eredetű termékek (tojás, tej, tőkehús, baromfihús) 1.2. feldolgozott élelmiszerek Növényi eredetű termékek (gabona őrlemény, tésztafélék, pékáruk, sütemények, sajtolt vagy préselt olajak, savanyúság, konzervált zöldség, gyümölcs, aszalt gyümölcs, fűszerek, tinktúrák Állati eredetű termékek (húskészítmények, tejtermékek, méz, méztermékek) Készétel különlegességek (dödölle, kenyérlángos, mézeskalács, gombóc) ásványvíz, szikvíz alkoholos italok (borok, pálinkák) 2. Nem élelmiszerként hasznosított mezőgazdasági termékek virág, kertészeti termékek (virágpalánta, szőlő oltvány, facsemete) tűzifa Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

3. kézműves termékek 3.1. Fából készült termékek kádár termék (boros hordó, díszhordó) asztalos termék (kisbútor, faintarzia faműves termék (faragás, faedények) 3.2. Kőből készült és kőműves termékek (kemence, kőedény, kőfaragás 3.3. Vasból készült termékek (öntött- és kovácsoltvas) 3.4. Kerámia és üvegműves termékek fazekas termékek cserépkályha üvegfestés 3.5. Textilipari termékek fonás, csomózás szövés kézimunka (csipke, hímzés, horgolás, gobelin) selyemfestés viseletkészítés 3.6. Fonott termékek (szalmafonat, csuhé, vesszőfonat) 3.7. Virágkötészeti termékek (koszorú, virágkompozíció, ikebana) 3.8. Viaszból, faggyúból készült termékek (viaszfigura, viaszgyertya, szappan) 3.9. Egyéb dísztárgyak (festett tojás, szaru tárg Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

M I A HELYI TERMÉK ? 1. a termék helyhez kötöttségét és tájjellegét hangsúlyozva –a helyben megtermelt vagy összegyűjtött alapanyagokból, helyben kialakult eljárások (receptek) alkalmazásával, többnyire kisüzemi keretek között előállított, esetleg csomagolásukban is helyi anyagokat, helyi kulturális elemeket felhasználó - ily módon a hely sajátosságait megjelenítő – termékek (egyediség) 2. helyi munkaerővel a helyi – kb. 50 km sugarú körön belüli – lakossági igényeket kielégítő termék (külső behozatal kiváltása) a helyi termelés és értékesítés felértékelődése a globalizációval szemben 3. két megközelítés egyesítése 50 km-es körön belüli lokalizáltság (előállítás helye szerinti és a szomszédos megyék) helyben hozzáadott érték (alapanyag, illetve emberi munka) 50%-nál magasabb részesedése Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

M IÉRT JÓ A HELYI TERMÉK ? hozzájárul a térségben élők, a termékek előállításába és értékesítésébe bekapcsolódó lakosok megélhetésének, a helyi foglalkoztatás és a térségi jövedelemtermelő képesség növeléséhez, az egészséges, környezetbarát termékek fogyasztásán keresztül javítja a lakosság életminőségét, programot, ajándéktárgyakat biztosít a térségbe látogató turisták számára, ezzel javítja a térség turisztikai kínálatát és növeli a turisztikai jövedelmeket hozzájárul a térség arculatát formáló, a térséggel azonosítható szimbólumrendszer formálásához, a térség önazonosságának erősítéséhez. Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

M ILYEN MEGOLDÁSOK ALKALMAZHATÓK A HELYI TERMÉKEK ÉRTÉKESÍTÉSÉBEN ? Direkt értékesítésIndirekt értékesítés  háznál értékesítés  parasztpiacok  alkalmi vásárok  falusi termékek boltja  falusi vendéglátás  csomagküldés, házhoz szállítás  általános helyi kiskereskedelmi boltok  szakosodott kiskereskedelmi boltok  mozgóboltok  nagykereskedelmi üzletláncok Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

2012. november 15. Ormosbánya: Helyi termékek a turizmusban Helyi termékskála kialakítása Termékcsoportonkénti példák, esettanulmányok bemutatása Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

T URIZMUS Vendégéjszakák száma a térségben ( ) Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

T URIZMUS Éves vendégforgalom kb. 45 ezer éjszaka Ha minden turistának tudnánk étkezést biztosítani legalább 1000 Ft értékben, akkor ez éves szinten 45 M Ft, levonva belőle a költségeket: elkészítést, felszolgálást, a helyben be nem szerezhető dolgokat) ez kb M Ft-ot képezhet Mindez megduplázható a tervezett fejlesztésekkel (Kastély, História – völgy projekt) Összességében a turisták által hozott jövedelem kb. 20 M Ft lehet Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

H ELYI TERMÉKCSOPORTOK – EDDIG FELTÁRT TERMELŐK Élelmiszerek: Méz18 Lekvár, szörp3 Aszalvány1 Hús3 Gyógy-, fűszernövény5 Sajt9 Tészta, mézeskalács4 Pálinka5 Kézműves termékek: Hímzés9 Kerámia3 fonott kosár, csuhé6 Fafaragvány4 Bőrdíszmű1 Festett üveg1 Kovácsolt vas1 Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

2012. December 01. Rudabánya : o Kereslet-kínálat elemzés eredménye o Felkészülés a Karácsonyi termékmustrára Kereslet- kínálat elemzése Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

G AZDASÁGI FELTÉTELEK Kínálat: valós fogyasztói igényeket elégítsen ki, kifogástalan minőséget képviseljen, beazonosítható legyen a helyi sajátosság, elérhető áron, a lakóhely / turisztikai desztináció közelében lehessen beszerezni. Kereslet: Lakosság fogyasztói szokásai Turisták száma, igényei Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

K ÖZKONYHA ADATOK VásároltSaját Burgonya11800 kg6400 kg Hagyma2020 kg800 kg Uborka670 kg280 kg Leveszöldség2390 kg1020 kg Bab920 kg625 kg Alma3640 kg20 kg Zöldpaprika375 kg520 kg Paradicsom515 kg2580 kg Száraztészta7600 kg0 kg Tojás27470 kg0 kg Sajt347 kg0 kg Méz121 üveg0 üveg Savanyúság2320 kg1540 kg Lekvár674 üveg15 üveg Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

2013. Január 15. Ormosbánya: ○Termékcsoportonkénti minőségi követelmények, előírások ○Termékcsoportonkénti szövetségek, hálózatok A helyi adottságoknak megfelelő termékek körére, minőségi specifikációjára és fizikai megjelenésére kiterjedő termékfejlesztési javaslat Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

F OTÓK A FÓRUMOKRÓL : Fórumokon résztvevők száma általában 20 és 30 fő között volt. Megosztásuk kb. 50 % helyi termelők, 50 % Önkormányzatok, civil szervezetek. Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

V ADNA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

T RIZS : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

O RMOSBÁNYA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

R UDABÁNYA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

O RMOSNÁNYA : Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

T ERMÉK BEMUTATÓ ÉS VÁSÁR Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége

Köszönöm a figyelmet! Szuhavölgyi Bányászlakta Települések Szövetsége