Országos kompetenciamérés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Képességszintek.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
TIMSS 2007.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
A pszichológiai mérés alapjai
Kompetenciamérés – Salgótarján
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Regionális konferencia
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Országos kompetenciamérés 2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola

A mérés területei A matematikai eszköztudásra és a szövegértésre irányul. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a matematika és a magyar tantárgy tanításának eredményessége lenne a vizsgálat tárgya. A matematikai eszköztudás, valamint a szövegértés fejlesztése az iskola, a tantestület kollektív feladata és felelőssége. A mért eredmények sem kizárólagosan a matematikát, valamint a magyar nyelvet tanító pedagógusok sikere vagy éppen kudarca. http://pszk.nyme.hu/tamop412b/kompetencia_alapu_pedagogia/orszgos_kompetenciamrs.html

Matematikai eszköztudás mérése A mindennapi életben előforduló, matematikai problémákra visszavezethető feladatokból áll. A felmérés figyelembe veszi a kerettanterveket, de nem azoknak az egyes évfolyamokra vonatkozó követelményeit kéri számon. A tesztek olyan, többnyire életszerű szituációban megjelenített feladatokat tartalmaznak, amelyek megoldásához szükséges ismeretekkel már rendelkezhetnek a diákok. 4 tartalmi területet különböztethető meg: •– mennyiségek és műveletek, •– hozzárendelések és összefüggések, •– alakzatok síkban és térben, •– események statisztikai jellemzői és valószínűsége. 3. melléklet a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelethez

Matematikai logika

A különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a tanulóktól minden évben. https://www.kir.hu/okmfit/ Szövegértés

Szövegértés

Mitől függ egy tanuló teljesítménye? Iskola hatékonysága, tanárok felkészültsége, iskolai attitűd, intelligencia, tanulási képesség, otthoni körülmények, anyagi és kulturális háttér, szülők iskolai végzettsége, értékrendje, olvasási szokások, otthoni tanulást segítő eszközök, továbbtanulási ambíciók stb.

A tanulást támogató pszichológiai tényezők Ki kell alakítani a tanulás igényét, fejleszteni a tudáshoz kapcsolódó értékeket, megtanítani a gyerekeket tanulni, elérni, hogy magukra hagyva, belső késztetéseiktől vezérelve tanuljanak.

Átlageredmények Telephelyi összefoglaló A 6. évfolyamosok esetében eredményeink az országos eredményekhez képest matematikából jobbak, szövegértésből, a 8. évfolyam esetében mindkét kompetenciaterületen elmondható, hogy szignifikáns változás sem pozitív, sem negatív irányban nem történt. Átlageredmények

A telephely eredménye az eddigi kompetenciaméréseken Saját osztályainkhoz képest az elmúlt 4 évi eredményhez képest hatodikosaink a 2010. évi matematikaeredményhez, nyolcadikosaink a 2011. és 2012. évi eredményekhez viszonyítva mindkét kompetenciaterületen gyengébben teljesítettek.

Az alapszintet el nem érő tanulók aránya

Tanulási nehézségekkel küzdő tanulók aránya

A különböző képzési formákban továbbtanulók aránya

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika Képességeloszlás

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika Családi háttér index – a család által kitöltött kérdőívek alapján

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / matematika

Saját hatodikosaink teljesítményéhez képest matematika 6. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1627 1539 1497 1562 1552

6. évfolyam, matematika

6.a Matematikából 6. szinten: 2 fő 5. szinten: 8 fő 4. szinten: 7 fő 3. (alap)szinten: 10 fő 2. szinten: 3 fő Az osztály átlaga: 4. szint 57% alapszint fölött 33% alapszinten 10% alapszint alatt

6.b Matematikából 5. szinten: 3 fő 4. szinten: 5 fő 3. (alap)szinten: 5 fő 2. szinten: 3 fő 1. szinten: 6 fő Az osztály átlaga: 3. szint 36% alapszint fölött 23% alapszinten 41% alapszint alatt

6. évfolyam, matematika

A kerület hatodikosainak matematikai logikai eredménye

Hibás, az országos átlagnál gyengébben megoldott feladatok % országos MK06701 21 5 9% mozaik MK07802 30% robot MK23701 12% mocsár MK07601   20 9 23% kiegészítés MK12901 19% színház MK24102 17% építkezés MK15401 19 14 32% asztal MK17701 63% Badacsony MK19501 26% mézeskalács MK25301 41% baktérium szaporodása MJ01402, 18 37% díszkert MK06201 gyermektábor MK11301 35% vacsora MK21201  25% szavazás MJ05901  20% parkolóóra MK22101 33% édesítőszer MK21001 17 23 27% kerékpártúra MK26101 utazás MK08501 16 27 csatlakozás MK23301 hurrikán MK97801 38% nappalok hossza MK00201 15 32 39% medicinlabda MK15101 36 44% zedországi főutak MK08001 13 41 43% térfogat MH25601 12 45 65% napnyugta MH24302 11 50 51% riadólánc MG22701 10 55 59% makett MK23401 67% könyvvásárlás MK22801 59 66% rajt MG08901 8 64 szakkörök MG43101 6 73 80% foltvarrás MH07202 74% papírhópehely MG21601 77 88% a büfében MH42601 85% iparipark Hibás, az országos átlagnál gyengébben megoldott feladatok 6.a fő % országos MK06701 28 7 9% mozaik MK10101  27 10 12% világítótorony MK23701 mocsár MK21201  24 20 25% szavazás MK08001 19 37 43% térfogat

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 6. évfolyam / szövegértés

Saját hatodikosaink teljesítményéhez képest szövegértés 6. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1610 1531 1500 1588 1545

6. évfolyam, szövegértés

6. évfolyam, matematika és szövegértés

6.a 77% alapszint fölött 13% alapszinten 10% alapszint alatt Szövegértésből 7. szinten: 2 fő 6. szinten: 2 fő 5. szinten: 6 fő 4. szinten: 13 fő 3. (alap)szinten: 4 fő 2. szinten: 3 fő Az osztály átlaga: 4. szint 77% alapszint fölött  13% alapszinten 10% alapszint alatt

6.b 45% alapszint fölött 27% alapszinten 28% alapszint alatt Szövegértésből 5. szinten: 6 fő 4. szinten: 4 fő 3. (alap)szinten: 6 fő 2. szinten: 2 fő 1. szinten: 4 fő Az osztály átlaga: 3. szint 45% alapszint fölött 27% alapszinten 28% alapszint alatt

6. évfolyam, szövegértés

A kerület hatodikosainak szövegértési eredménye

Hibás, az országosnál gyengébben megoldott feladatok % országos OK01513 22 9% öreg ember, öreg fa OK01517 14% OK03711 21 5 21% Ferenc József OK09506 17% könyvtár OK01510 19 14 33% OK03704 17 23 53% OK01911 16 27 26% hajózási ajánlat OK03204 48% szeptember OK09514 31% a pénz kialakulása OK01908 36 37% OK03709 13 41 51% OK01505 12 45 54% OK01518 56% OK03701 50% OK03716 59% OK03201 11 50 OK03708 55% OK01519 10 55 63% OK01912 44% OK09517 8 64 67% OK01904  7 68 79% OK01507 6 73 82% OK01501 77 80% OK08608  78% OK08611 83% Ok01915 3 86 88% 6.a fő % országos OK01513 29 3 9% öreg ember, öreg fa OK03709 17 43 51% Ferenc József OK03704 16 47 53% OK09504 15 50 62% könyvtár OK09502 13 57 58% OK01504 12 60 64% OK01501 8 73 80% OK01904  7 77 79% hajózási ajánlat

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika Nem érkezett vissza annyi kitöltött kérdőív, amiből biztonsággal lehetne következtetni a megfelelő fejlődésre

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / matematika

Telephelyi jelentés 8. a-b / matematika

Saját nyolcadikosaink teljesítményéhez képest matematika 8. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1646 1711 1701 1666 1627

8. évfolyam, matematika

6. és 8.-os képességszintek 8.a matematika 2 fő 6. szint 1 fő 5. szint 3 fő 4. szint 4 fő 9 fő 3. szint 13 fő 5 fő 2. szint 7 fő 0 fő 1. szint 1. szint alatt 6. 8. 25% 29% (4)-5-6-7. 46% 43% alapszinten 28% alapszint alatt

Hozzáadott érték a 8.a-ban matematikából

6. és 8.-os képességszintek 8.b matematika 1 fő 6. szint 5. szint 0 fő 4. szint 2 fő 7 fő 3. szint 8 fő 6 fő 2. szint 3 fő 1. szint 4 fő 1. szint alatt 6. 8. 17% 11% (4)-5-6-7. 33% 39% alapszinten 50% alapszint alatt

Hozzáadott érték a 8.b-ban matematikából

A 8-a és b eredményei matematikából

8.a-b matematika matematika 2014. országos átlag 1617 4. községek átlaga 1570 városok átlaga 1593 megyeszékhelyek átlaga 1636 Budapest átlaga 1649 Általános iskolák 1602 8 évf. gimn. 1760 5. 6 évf. gimn. 1749 Újpest átlaga 1688 Bajza 1627 8.a 1673 8.b 1576

A kerület nyolcadikosainak matematikai logikai eredménye

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. a / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. b / szövegértés

Telephelyi jelentés 8. évfolyam / szövegértés

Saját nyolcadikosaink teljesítményéhez képest szövegértés 8. Bajza 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1624 1682 1653 1626 1568

8. évfolyam, szövegértés

8. évfolyam matematika és szövegértés

6. és 8.-os képességszintek 8.a szövegértés 1 fő 2 fő 5. szint 3 fő 8 fő 4. szint 14 fő 3. szint 9 fő 2. szint 0 fő 1. szint 1. szint alatt 6. 8. 64% 48% (4)-5-6-7. 32% 38% alapszinten 4% 14% alapszint alatt

Hozzáadott érték a 8.a-ban szövegértésből

6. és 8.-os képességszintek 8.b szövegértés 1 fő 6. szint 2 fő 5. szint 0 fő 4. szint 5 fő 8 fő 3. szint 3 fő 2. szint 4 fő 1. szint 1. szint alatt 6. 8. 37% 17% (4)-5-6-7. 33% 44% alapszinten 30% 39% alapszint alatt

Hozzáadott érték a 8.b-ben szövegértésből

A 8-a és b eredményei szövegértésből

8.a-b szövegértés szövegértés 2014. országos átlag 1557 4. községek átl. 1497 városok átlaga 1531 Megyesz.h. á. 1587 Budapest átl. 1596 Ált. iskolák 1540 8 évf. gimn. 1714 5. 6 évf. gimn. 1696 Újpest átlaga 1632 Bajza 1568 8.a 1622 8.b 1503

A kerület nyolcadikosainak szövegértési eredménye

A jó tanár Elfogadta saját magát Szeret Egész életével tanít és nevel Szemléletet ad, az ismeretek összefüggéseit, az ismerethálózat felépítését mutatja meg Koherens, integráns és hiteles értékmintát jelent Nyitott, együttműködő és a diákkal együtt tanul Mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi Egyszerre az állandóság és a változás egysége http://csermelyblog.tehetsegpont.hu/node/28 A jó tanár

Mindenki megtekintheti saját eredményeit: http://www.oktatas.hu/hivatali_ugyek Országos mérések Tanulói jelentés Írják be a méréskor kapott mérési azonosítót. Ezzel az azonosítóval a 6., 8. és 10. évfolyamos mérési eredmények nyomonkövethetők