1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András Miniszteri Biztos Az MNVH főtitkára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
1 A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat működése - az MNVH célja és szerepe – Tisza Gabriella igazgató MNVH Állandó Titkárság augusztus 5. Mezőszentgyörgy.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Baranya Megyei Önkormányzat
Az ETT tagi jóváhagyási eljárás magyar sajátosságai és a tagállami jóváhagyó hatóságok gyakorlatai Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
A Stratégiai Monitoring Jelentés ÚMVP Monitoring Bizottság június 28., Budapest Dr. Maácz Miklós Főosztályvezető-helyettes Vidékfejlesztési Minisztérium.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András, miniszteri biztos az MNVH főtitkára Monitoring Bizottság ülése Szarvas, 2008.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az ÚMVP intézményrendszere
1 A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat szerepe a magyar vidékpolitikában Pásztohy András miniszteri biztos, az MNVH főtitkára január 29.
A NAKVI és az MNVH feladata és lehetőségei
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Genfi Egyetem, Európai Tanulmányok Intézete A vidékfejlesztés területi és közigazgatási aspektusai a magyar és a.
Régiók alulnézetből: merre tartanak a hálózatok? Dr. Kaiser Tamás Egyetemi docens Pannon Egyetem, Veszprém.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
1 Partnerség a vidékfejlesztésben, a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat koordináló szerepe Pásztohy András miniszteri biztos, az MNVH főtitkára Budapest 2009.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A HVI hálózat működése Dr.Tóth Ferenc 2040 Budaörs Templom tér
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
„New Hungary” Rural Development Programme „A nemzetközi gazdasági válság hatásainak a vidéki térségekben történő kommunikációja” című Komárom-Esztergom.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az EU Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek Klubja Egyesület Nyilvántartásba.
Az adatvédelem szabályozása
Mezőgazdasági szaktanácsadás uniós és hazai rendszere VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma:
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Mihályi Mónika Jászberényi kistérség HVI irodavezető.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Minisztériumok, központi közigazgatás
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Előadás másolata:

1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András Miniszteri Biztos Az MNVH főtitkára

2 Európai Uniós jogszabályok A létrehozásáról rendelkező Európai Uniós jogszabályok az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó vidékfejlesztési támogatásról szóló 1698/2005/EK Tanácsi rendelet (2005. szeptember 20.); 67. cikke rendelkezik arról, hogy „Európai Vidékfejlesztési Hálózatot kell létrehozni a közösségi szintű vidékfejlesztés területén tevékenykedő nemzeti hálózatok, szervezetek és közigazgatási szervek hálózatba szervezése céljából.” 68. cikk (1) szakasza rögzíti, hogy „Minden tagállam nemzeti vidéki hálózatot hoz létre, amely összefogja a vidékfejlesztéssel foglalkozó szervezeteket és közigazgatási szerveket.” Meghatározza, hogy december 31- ig létre kell hozni a hálózatokat. A 1974/2006/EK és a 1975/2006/EK Tanácsi rendeletek.

3 Hazai jogszabályok Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégia és Program (ÚMVP); évi XVII. törvény A Mezőgazdasági, Agrár- Vidékfejlesztési, valamint Halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről („EMVA törvény”); 1060/2008. (IX.19.) Korm. határozat a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról; A 131/2008. (X. 1.) FVM rendelet a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról részletesen szabályozza a létrehozásának célját, folyamatát, az MNVH szerveit és azok feladatait. Az FVM rendeletben rögzítetteket részletezzük a következő diákon.

4 Az MNVH célja A vidékfejlesztésben érintett kormányzati és önkormányzati intézmények, társadalmi szervezetek, szakmai testületek, gazdálkodó szervezetek: információs és együttműködési hálózatba szervezése, tevékenységük összehangolása a vidék társadalmi-gazdasági fejlődése, a felzárkóztatás, valamint a támogatási források hatékony felhasználása érdekében, az MNVH szolgáltatásainak széles körben történő hozzáférhetővé tétele

5 Az MNVH feladatai és azok formái, eszközei I. a) Szolgáltató és információs feladatok: megszervezi a szakmai tapasztalatok és know-how cseréjét, segíti a módszertani tapasztalatcserét, terjeszti a legjobb gyakorlatokat, igényfelmérést végez az ÚMVP III-IV. tengelyének intézkedéseivel kapcsolatosan, szakmai képzési és továbbképzési programokat szervez b) Kommunikációs feladatok: kapcsolatot tart az ÚMVP végrehajtásához kötődő szervezetekkel és elősegíti a közöttük lévő kapcsolattartást, általános tájékoztatást nyújt az ÚMVP III.-IV. tengelyének intézkedéseivel kapcsolatban, kiépíti és kezeli a legjobb gyakorlatok felsorolását tartalmazó projektadatbázist, kiépíti és kezeli a nemzetközi joggyakorlatot tartalmazó adatbázist

6 c) Feladatok a nemzetközi és térségközi kapcsolatok gondozásában segítséget nyújt a térségközi és nemzetek közötti kooperációhoz, tanulmányutakat, képzéseket szervez, elősegíti a többszereplős fejlesztéseket, együttműködési hálózatok kialakítását, tájékoztatást nyújt a vidéki szervezetek és szereplők számára a hazai és nemzetközi fejlesztési források által nyújtott fejlesztési lehetőségekről, biztosítja az Európai Vidékfejlesztési Hálózattal (EVH) való együttműködést. Az MNVH-nak a miniszter, mint az IH vezetője által jóváhagyott éves cselekvési terve tartalmazza a tárgyévi konkrét feladatokat amelynek költségvetését az ÚMVP Technikai segítségnyújtás (TS) pénzügyi kerete biztosítja. Az MNVH feladatai és azok formái, eszközei II.

7 Az MNVH szolgáltatásait regisztrálás után lehet igénybe venni, amelyre jogosult: a 18. életévét betöltött, hazánkban állandó lakhellyel rendelkező természetes személy, a évi XXXIV. törvény hatálya alá tartozó mikro-, kis- és középvállalkozás, önkormányzat, valamint önkormányzatok többcélú kistérségi társulása, hazánkban nyilvántartásban vett egyesület, társadalmi szervezet, felsőoktatási intézmény, érdekképviseleti szervezet, szakmai és gazdasági kamara, az egyházakról szóló törvény alapján nyilvántartásba vett egyház, vidékfejlesztéssel foglalkozó országos hatáskörű közigazgatási szerv, az ÚMVP Monitoring Bizottságának tagja, a LEADER Helyi Akciócsoport, valamint a helyi Vidékfejlesztési Közösség (HVK), a Regionális Fejlesztési Ügynökség (RFÜ), egyéb vidékfejlesztésben érintett szereplő. Nincs tagság! Regisztrálni lehet a honlapon és a területileg illetékes Helyi Vidékfejlesztési Irodában (HVI). A regisztrációs adatlap papír alapon és aláírva postán, vagy személyesen juttatható el az illetékes HVI vezetőnek. A regisztrálásról az ügyfelet az MNVH Állandó Titkársága írásban értesíti.

8 Az MNVH szerkezete A Tanács: az MNVH érdekegyeztető, javaslattevő szerve: a) véleményt alkot a nemzeti-, a nemzetközi és az EU-s vidékpolitikáról, b) nemzeti szinten közvetíti a vidékpolitikában érintettek érdekeit, c) javaslatot tehet a Cselekvési Terv végrehajtására. Összetételét az FVM rendelet 6. §-a előírja, munkájában részt vesz öt minisztérium delegáltja is, legfeljebb 200 tagból áll. Az Elnökség: (31 fő) az MNVH feladatainak részben végrehajtója, részben gondoskodik a Cselekvési Terv végrehajtásáról, képviseli a kormányzati és tárcaközi, valamint a nemzetközi hálózati kapcsolatokban az MNVH-t. Az Elnök: személye jeleníti meg az MNVH szakmai és civil szervezeteinek egységét. Az Elnökség az alakuló ülésén választja meg a földművelési és vidékfejlesztési miniszter javaslatára, akit ezt követően a miniszterelnöki megbízottként látja el. A Főtitkár: a miniszter által öt évre kinevezett személy (Pásztohy András miniszteri biztos), irányítja az MNVH Cselekvési Tervének végrehajtását, a hálózat működését és az Állandó Titkárságot. Évente beszámol a miniszternek és javaslatot tesz az éves költségvetésre. Ellátja az Elnök általános helyettesítését. Feladatait részletesebben az FVM rendelet §-a szabályozza.

9 Az MNVH szerepe az Európai Vidékfejlesztési Hálózatban Az 1698/2005/EK Tanácsi rendelet 67. Cikke rendelkezik az Európai Vidékfejlesztési Hálózatról, melyet a tagországok Hálózatai alkotnak. Legfőbb feladata a tagállamok hálózatainak összehangolása, a közös elvek továbbítása az Európai Bizottság felé és a Leader Akciócsoportok közötti nemzetközi együttműködések támogatása. Szervezeti struktúrájának létrehozásáról a 2008/168/EK Bizottsági Határozat szól. Legfőbb irányító egysége, a Koordinációs Bizottság Október 1-én kezdte meg munkáját. Operatív szerve a Megfigyelési Központpont (Contact Point), mely megvalósítja a Hálózat célkitűzéseit. Munkájában részt vesz minden tagország Irányító Hatósága és a Nemzeti Vidéki Hálózatok delegáltjai.

10 Milyen szolgáltatásokat nyújt az MNVH? Interaktív, online szolgáltatások ( mely által a regisztráltak naprakész információkat kaphatnak nemzeti és nemzetközi ügyekről, hasznos hivatkozásokkal és dokumentumokkal; Képzési- és szaktanácsadási rendszer (animáció, szemináriumok); Véleményalkotás lehetőségei; Proaktív szakértelem biztosítása; Tapasztalatcserét megvalósító események szervezése; Legjobb Gyakorlatok Hálózatának kiépítése; Igényfelmérések végzése; Publikációk, hírlevelek készítése; Tudás- és kutatás- tár; Helyi Vidékfejlesztési Irodák

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Pásztohy András A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat főtitkára Budapest, Kossuth tér 11.