A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
Vélemények a tehetségről
Tehetségazonosítás gyakorlata
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Mi leszek, ha nagy leszek?
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Pedagógiai szakszolgálat
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Tehetségkonferencia Tehetségkutatás a Magyar Táncművészeti Főiskolán és Partnerintézményeiben október 3. 1.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Biztos Kezdet Gyerekházak
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Iskolai közösségi szolgálat
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Hozzáférés és esélyek a tehetséggondozásban Kállai Gabriella, PhD.
Pedagógiai tehetségszűrés A tehetség-azonosítás egy lehetséges pedagógiai módszere Tehetségsegítő Tanács november 17.-i ülése Dr. Dávid Mária, EKF.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Közös útkeresés: Óvodavezetők Országos Konferenciája Hétköznapok kihívásai a paragrafusok útvesztőjében – Szakmai segítség a változásokhoz és a vezetői.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
A pszichológiai mérés alapjai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
főosztályvezető-helyettes
Izsóné Szecsődi Ildikó november 27. Budapest
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita

A 2011. évi CXC. törvény „A nemzeti köznevelésről” a pedagógiai szakszolgálati feladatok között felsorolja a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozását. A törvényhez kapcsolódó 15/2013 (II.26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről leírja a szakszolgálati tehetséggondozással kapcsolatos intézményi feladatokat és a tagintézményekben dolgozó tehetséggondozó koordinátorok teendőit. Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló Hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló Különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló SNI BTM Kiemelten tehetséges gyermek, tanuló

Tehetségfogalmak Renzulli féle alapmodell: Átlagon felüli képességek: - általános képességek szintjén - speciális képességek Motiváció Kreativitás A szakszolgálati rendszernek ajánlott tehetség definíció: Tehetségesnek azok tekinthetők, akik átlagon felüli általános és valamely területen megjelenő speciális képességgel, a feladat iránti tartós és stabil motivációval, valamint magas szintű kreativitással rendelkeznek. Ezek eredőjeként magas szintű teljesítményre képesek az élet valamely tevékenységi területén.

A speciális képességek adják a tehetség jellegzetességét, a tehetség-területeket: Nyelvi Zenei Matematikai-logikai Vizuális-téri Testi-mozgásos Szociális-interperszonális Intraperszonális

Tehetségtípusok Sikeres Ellenszegülő Rejtőzködő Lemorzsolódó Kettős különlegességgel rendelkező tehetség (SNI/BTM + tehetség) Önálló

Tehetséggondozás feladata A tehetség felismerése A tehetség azonosítása A tehetség gondozása

A tehetség felismerése szülők pedagógusok szakemberek óvoda/iskola pszichológusok pedagógiai szakszolgálati szakemberek segítségével.

A tehetség azonosítása pedagógiai szakszolgálati feladat Jelzés biztosítása és vétele Interjúk: - szülővel - pedagógussal - szakemberrel - gyerekkel Tehetségazonosítás (tesztek, vizsgálatok) A tehetség megállapítása Tehetségfejlesztő programok ajánlása A tehetséges gyermek személyiségének fejlesztése, támogatása Szülők támogatása, segítése Konzultáció a pedagógussal Kapcsolattartás a tehetséggondozó program vezetőjével, az óvoda/iskolapszichológussal Nyomonkövetés, kimeneti mérések végzése Mindezen feladatok koordinálása a tehetséggondozó koordinátor által

Tehetség megállapítása 4-6 éves korban: - a tehetség már néhány területen megnyilvánulhat (vizuális ábrázolás, muzikalitás, matematikai képességek, verbális képességek) - a tehetség valószínűsíthető (nem azonosítható) - feladat: a hatékony környezet „elmélyítése”, kitágítása, kibővítése 7-9 éves korban: - a mutatkozó tehetség intenzíven megjelenik - valószínűsíthető, még nincs azonosítás, szűrés lehetséges - feladat: a tehetség célzott és intenzív fejlesztése, egyéb területek hatékony továbbfejlesztése, kibővítése, elmélyítése 10-16 éves korban: - a tehetségterület specializálódott - a tehetség azonosítható, megállapítható - feladat: speciális tehetségfejlesztő programban való részvétel, egyéb területek szinten tartása

Tehetséggondozást végezhet nevelési, oktatási intézmény szakterületi tehetséggondozó programokat meghirdető szervezet Tehetség Pontok egyéb helyek, ahol tehetséggondozó program létezik