LEGO Dacta program.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Borsod-Abaúj Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács június 04.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
VI. Interaktív Tábla Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Angol nyelvi kompetencia
Ihász Gábor Általános Iskola
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Fedezzük fel a geometria szépségeit
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
A kompetencia alapú oktatás implementációja
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Szarka Zsuzsi
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Kompetensek lettünk? június 27..
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Marketing és innováció. A Lego történelme 1932, Dánia, Ole Kirk Christiansen „leg godt” - „játssz jól” 1947 – műanyag játékok Kezdeti sikertelenség 1958.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Így tanítom… tavasz- tanári konferencia PROFILKÉPEK A „FAKEBOOKON” Filep Otília Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
A pszichológiai mérés alapjai
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Videójátékok veszélyei
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

LEGO Dacta program

1. A LEGO Dacta A/s program története, jellemzője 1929-30: Christiansen dán asztalosmester építő játékokat készít Kezdetben fából készült a játék Elnevezés a dán „Leg godt” (Játssz jól) szavakból 1949-től fia műanyagot használt (Gyártáspontosság és az anyag ugyanaz mint ma) 1952: kialakult a mai forma 1968. június 7-én megnyílik a LEGOLAND 1980 körül: az óvodák és iskolák számára speciális anyag készült 1990-től: a LEGO Dacta különvált a játékgyártól

2. Hol és miért próbáltuk ki a LEGO Dacta programot? 1990-ben kapcsolódtunk be a programba Bemutató dobozokat kaptunk

3. Program elve Beszédhez hasonlít Az elemek a szavak, melyeket mondattá lehet összeilleszteni A modul elemek variálhatók, a szerkezet összeállítása változtatható

A program elve, összegzés Kiscsoportos munka elősegíti a kreatív munkát A gyerekeknek fejlődik a tanulás során a megértés és alkalmazás képessége Lányok, fiúk ugyanolyan mértékben vegyenek részt a munkafolyamatban Vezetési elvek Első kézből tapasztalat Beszéd/ verbalizmus fejlődik a tapasztalatok elmesélésével Kérdéseknek fontos a szerepe a tanulásban

Fontos megállapítások Játszva tanulni Tanulás a kutatás és felfedezés segítségével Problémamegoldás elengedhetetlen Szórakozva párba vagy csoportba tanulni Tanító indirekt irányítással segíti a tevékenységet, ellenőriz, és ha kell segít A tanulók kreativitására kell a hangsúlyt helyezni Érdekes problémákat kell felvetni

4. A program felépítése Készletek – kézikönyvek – munkalapok A felhasználás szempontjából: Gyerek Lehetőség a „kezek és fejek” együttes használatára Tanár Alacsony természettudományos képzettséget segítik: jegyzetek, gyakorlati tanácsok, megoldások, információk  kézikönyvek

a.) Óvodásoknak Dupló LEGO Munkalapok (virágok, állatok)

b.) 1-5. osztályosoknak Ömlesztett láda + 12 feladatlap + kézikönyv Az elemek összekapcsolásának technikáját fejleszti Modellező képességet CSOPORTBAN segíti Feladatlapok témái: Az iskola A gyár A park A jövő otthona A világűr Várak Egészség és táplálkozás Környezetvédelem Kommunikáció A várostervező Tengerkutatás Közlekedés

Téma: Az iskola

c.) 3-8. osztály Doboz + 120 db feladatlap + kézikönyvek Minden munkalapon: Egy színjelzés: a négy lépcsőfok valamelyikét jelenti Egy ábra: a feldolgozandó anyagot jelöli Pl.: erők és szerkezetek erőkarok csigák, fogaskerekek kerekek és tengelyek energia Egy illusztráció: ajánlott tematikusan felépített téma (problémafelvetés) Indexkártya: segít a kiválasztott témák összerendezésében

d.) 5-8. osztály Doboz képe + 20 db feladatlap + kézikönyv 278 elem Motorral működtethető működő modellek építése

e.) Számítógéppel irányítható modellek 5. osztálytól

5. Módszertani bemutatás Kártyák egy témához (erők és szerkezetek) Zöld színű: kutatómunka – képzelőerő Kék színű: irányított vizsgálódás – egyszerű mechanikai elv Sárga színű: tudás átalakítása és alkalmazása – megfigyelő erő Piros színű: tervezés és kivitelezés – problémamegoldás