CALDERONI PROGRAM HEFOP-3.1.1-K-2004-08-0001/1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA 2008. március.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Társadalmi Megújulás Operatív Program
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A META és a Calderoni- program filozófiája, jelentősége az NFT 1. disszeminációjában HEFOP K /1.0 A META és a Calderoni- program filozófiája,
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER ACalderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
Országos Oktatási Konferencia Uniós pályázati források oktatási intézmények részére január 17. Budapest.
EU IST PRO EU IST Promóciós Csoport 6. keretprogram Projekttípusok (INSTRUMENTS)
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
1 A Calderoni Program és a FEMIP kapcsolódási pontjai - felsőoktatási és minőségfejlesztői szemmel Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
1 Calderoni forráskezelő rendszer és adatbázis jellemzői, szerepe és lehetőségei a HEFOP és projekteredmények disszeminációjában Zellei László.
Kié a projekt? Calderoni kerekasztal-beszélgetés március 12. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) 235.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
1 Calderoni Project DIGITÁLIS TUDÁSTÁRAK ÉPÜLÉSE A Calderoni Project Zárókonferenciája Budapest, március 27. A CALDERONI PROGRAM EREDMÉNYEK.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
CALDERONI ELEKTRONIKUS FORRÁSKEZELŐ ÉS PUBLIKÁCIÓS RENDSZER CALDERONI REFERENSKÉPZÉS
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Barcsák Marianna KPSZTI
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március 7. Budapest

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Calderoni Program Előzmények: a felsőoktatás szerkezeti-tartalmi fejlesztése (HEFOP 3.3.1) projekt, a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus-képzésben (HEFOP 3.3.2) projekt, a Magyar Elektronikus Taneszköz Adat-bázis és Etalontár ( tapasztalatai és fejlesztési terve Fő célok: a Calderoni integrált tartalomszolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform kifejlesztése, a Calderoni kompetencia-fejlesztő,képzési program, módszer és taneszköz adatbázis, e- tanulási forrásközpont, a Calderoni hagyományos, audiovizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató, valamint a Calderoni médiadidaktikai kutató és gyakorlólaboratórium-hálózat létrehozása. A program vezetői: Projektigazgató: Dr. Farkas Katalin Szakmai vezető: Dr. Nádasi András Informatikai vezető: Németh Balázs

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Calderoni Program A program főbb fázisai: – A Calderoni Programiroda létrehozása – A projekt bemutatása – Kompetencia Kerekasztal beszélgetések szervezése – A projekt bemutatása – InformatikaiKerekasztal beszélgetések szervezése – Irodalomkutatás és értékelés – state of the art: A szakirodalom feldolgozása, EU projektek, fórumok és internetes adatbázisok tanulmányozása – Terepkutatás, helyzetfelmérés és értékelés: Kapcsolatépítés, a kutatók, programok, fejlesztések, kap – Rendszerspecifikálás, struktúra létrehozása, SOA: Funkcionális követelmények, szakterületek, dokumentum és objektum típusok, tematika, tartalmi keresők, e- learning jogok – Workshopok, konzultációk, fórumok: projekt bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e-Learning rendszerek, webdesign, értékelés – Rendszerfejlesztés, programozás: Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, Hozzáférési szabályok pontos definiálása, kapacitások, produktumok felmérése, dokumentálás – Adatbázis-építés, dokumentum archiválás: az 50 projekt produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ÚMFT felsőoktatási konstrukciói (TÁMOP 4.) KódKonstrukció Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Tananyagfejlesztés Képzők képzése, a pedagógusképzést támogató hálózatok korszerűsítése Korszerű matematikai és természettudományos végzettséggel rendelkezők számarányának növeléséhez szükséges tartalmi és képzési kapacitások kialakítása A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése (új kódszám: TÁMOP 4.1.3) Minőségfejlesztés a felsőoktatásban A tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja Nemzeti Kiválóság Program

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az EKOF koncepciója TÁMOP EKOF (Egységes Elektronikus Oktatási és Kulturális Szolgáltató Felület) 1. Az élethosszig tartó tanulás stratégiájának a kultúra eszközeivel történő megvalósítása. 2. A kulturális értékekhez való egyenlő hozzáférés megteremtése, az elektronikus szolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése révén. Ennek keretében kiemelt cél: Az adott térség fejlettségétől és a településtípustól függetlenül azonos szolgáltatások és tartalmak legyenek elérhetők az ország leghátrányosabb helyzetű térségében és legkisebb településén is.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az EKOF koncepciója Kiemelten kezelendőek: - oktatási tananyagok - kulturális tartalmak - tudományos információk A cél: - A tartalmak közös felületen történő kezelése és megjelenítése

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A Calderoni koncepció Híd az NFT és az ÚMFT között: -speciális HEFOP tartalmak disszeminációjának segítése -szélesebb társadalmi rétegek hozzáférésének biztosítása az NFT eredményeihez, elsősorban a HEFOP és projektekben érintettek körében -az EKOF koncepció megvalósítása a felsőoktatásban: központi ellenőrzés, egységes szolgáltatási platform, illeszthetőség

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az informatikai rendszer felépítése SCORM mintájú adatbázis (XML/SQL) Szolgáltatási Middleware Adminisztrációs felület Publikus felület

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A Központi adatbázis Egységes tárolási séma Szabványi jellegzetességek megőrzése Eredeti állományok is megmaradnak

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Szolgáltatási MiddleWare Konverziós szolgáltatások (egységes séma) Tematizálás (metaadatolás) Hozzáférés menedzselés

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Adminisztrációs felület Tartalmak és kapcsolódó extra WEB-szolgáltatások teljes körű menedzselése AJAX kliens

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Publikus felület WEB2 portál (menedzselt) Intelligens (tematikus) kereső Saját megjelenítő (XML stream)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Köszönöm a figyelmet! Németh Balázs igazgató Kiemelt Fejlesztések Koordinációs Központja Telefon: +36 (1) Fax: +36 (1)