A NEVELÉS CÉLJA. Emil Durkheim: A homo duplex modell szerint az embernek két oldala az individuális, önző biológiai, továbbá az erkölcsi értékekre fogékony.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szociológia mint tudomány
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
A december 9-i konferencia előadásának kibővített prezentációja
Az iskolai szociálismunka
A média funkciói.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A hullám musical Előzmények Todd Strasser amerikai ifjúsági regénye A tanár jegyzetei Szövegkönyv és dalszövegek Zeneszerzés, hangszerelés Stúdiómunka,díszletfestés.
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
SENKIK: George W. Bush (USA elnök) George H.W. Bush (USA elnök) Ronald Reagan (USA elnök) Jimmy Carter (USA elnök) Richard Nixon (USA elnök) Gerald.
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
Az osztályfőnöki szerep története
Nevelés- és oktatásszociológia
Szocializáció Fogalmak:
PÉLDÁK, ÖTLETEK VITÁZÁSHOZ
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
A VEZETÉSTUDOMÁNY TÖRTÉNETE, ALAPVETŐ VEZETÉSI ISKOLÁK
Samuel P. Huntington Civilizációk összecsapása
A felvilágosult abszolutizmus
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Ápolásetika.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A család szerepe, jellemzői
A SZOCIALIZÁCIÓ.
Kulturális antropológia /I.
Kisebbségi kultúrák.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Emberképek a tudományágak szempontjából Szociológia II.
KULTÚRA, ÉRTÉKEK, NORMÁK, DEVIANCIA
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
Közösség Az Egyház – ecclesiola. Ő Átala, Ő Vele, Ő Benne.
XX. századi neveléselméletek
4. előadás A szociáldarwinizmus után
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Funkcionalisták Dr Skrabski Árpád. Saint Simon ( ) A társadalmat mozgató erők: megszokás amely intézményekben ölt testet újításra való hajlam.
A normák kialakulása és szerepük a társadalom életében
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség
A deviancia értelmezési kerete
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
I. foglalkozás Készítette: Ragó Gábr.
Nincs átfogó magyar monográfia Idegen nyelvű irodalom Időrendi adatbázis Tematikus adatbázis Folyóiratok, szaklapok Gazdasági adatok értékelése Kétoldalú.
Durkheim Társadalmi kötelékek és rituálék. A vallás társadalmi jellegű A társadalom egyes egyéni erők szintézise Ezen erők az egyén viszonylatában fölérendeltek.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
Társadalmi kiscsoportok, konformitás és deviancia
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Az Isten-kérdés és az ember Ember a társadalomban.
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Kultúra és kommunikáció
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Tantárgyunk a történelem
Etikai kérdések tanítása a hittanórán
Erzsébet, Anglia királynője 11 amerikai elnökkel
Előadás másolata:

A NEVELÉS CÉLJA

Emil Durkheim: A homo duplex modell szerint az embernek két oldala az individuális, önző biológiai, továbbá az erkölcsi értékekre fogékony oldal. Az iskola hasonlóvá tesz, ez az alapja a társadalom fennállásának. A kollektív tudat kialakításának előidézői: - vallás, közösen elfogadott normák és értékek - társadalmi szimbólumok, - nemzeti, szakmai tradíciók, történelem, - példamutató személyek, Linckoln elnök - ritusok - áldozat a közösség értékeiért - eskü a zászlóra reggelenként Az iskola különbözővé tesz: ez az alapja a munka-megosztásnak

"George Bush is my name, America's my nation, Ludington's my dwelling-place, And Heaven's my destination" (Thorton Wilder ) Ezt írták az amerikai diákok a füzetük első oldalára a múlt század első felében