E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Az E-Learning számítógéppel, illetve információs és kommunikációs technikával támogatott tanulást jelent. Az E-learning formája a CBT (Computer Based Training), azaz számítógéppel segített tanulás, ahol az oktató anyag valamilyen digitális adathordozón található. Pl.:floppy, CD stb….. Előnye: helytől és időtől való függetlenség jellemzi. Hátránya: hogy a tanár és a tanuló között semmilyen kapcsolat nem épült ki , és csak az adathordozón található tartalmat közvetítette.
A későbbiekben kialakult a WBT oktatás típus (Wed Based Training). Amit a számítógépes hálózaton keresztül megvalósuló tanulásnak, online learning-nek nevezzük. A hallgató a tanárral, e-mail, chat , fórum, videókonferencia formájában tarthatja a kapcsolatot.
E-kereskedelem és E-Gazdaság fejlődése
Az elektronikus kereskedelem kifejezést először a webes vásárlások elnevezésére alkalmazták. A vásárlások növekedésekor , úgy gondolták hogy egy új kereskedelmi mód született, amivel késöbb mindenki így bonyolíthatja majd le valamennyi vásárlását. Az első meghatározások közös jellemzői az alábbiak voltak: áru/szolgáltatás hirdetése és megrendelése. Bővítették a megrendelés-vásárlási folyamatot is. Az elektronikus kereskedelem a vállalatok közti eladást, vásárlást is segíti.
Az elektronikus kereskedelem problémái, nehézségei: A vásárlók félreismerése, az hogy mit és hogyan szeretnek vásárolni. Nagyobb webáruházak esetén tapasztalt szakemberek hiánya.
Az elektronikus kereskedelem előnyei: Otthonról vagy munkahelyről vásárolhatunk, távolság közlekedés nem akadály. Az árut tanulmányozhatjuk és összehasonlíthatjuk a tulajdonságait más kínálatokkal. A virtuális áruházak kínálata elég nagy. Olcsóbbak lehetnek. Határnélküli (pl.: Magyarországon, Franciaországban vásárolunk és olaszországi címre kérjük az árut.)