Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Az olvasástanítás módszere:
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Iskolánkról.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Angol nyelvi kompetencia
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Matematika kompetenciaterület
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
e-Learning a tanárképzésben
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
Szeretet, türelem, tolerancia
A szövegértés tanítása II.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
4. osztályos példa Bubernik Eszter
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP Egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Gyermekvilág régen és ma
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Inklúzív nevelés Magyarországon
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Kocsis Gáborné Lamberti Judit
LEGO Dacta program.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Az online tárlatvezetés módszere
A digitális kompetencia fejlesztése
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Előadás másolata:

Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola SDT anyagok tesztelés Szabó Béláné Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola Bonyhád

Magamról 1982 tanítóképző 2000-2001 középfokú szoftverüzemeltető Intézményünkben: 3. oszt. tanító guruló rendszerben 1-2-3. évfolyamokon heti 1 óra IKT, logikai matematika PEDI: tanácsadó Szakértő: matematika 1-4. o. Minőségfejlesztés, integráció

Osztályunk 29 fő /13 lány-16 fiú/, 1 fő integrált Csoportokba rendezett asztalok, heterogén, változó csoportok 1 laptop, 1 projektor Ruter az online üzemmódhoz

Tesztelt órák összetétele Ember és természet: 3. évf. 5 óra Matematika: Informatika: 1. o 3 óra 2. o 3. o 21 óra 1. o 6 óra 2. o 3. o

Az SDT anyagok kiválasztása Kiválasztási szempontok a tanmenet elkészítéséhez Ismeretlen tartalmak Adott órák és csoportok Év eleji ismétlés időszaka Októberre, novemberre eső tanmenet szerinti tananyagok A gyerekek érdeklődése A tananyagok nehézségi foka Kiválasztási szempontok a konkrét órával kapcsolatban Az SDT foglalkozás tartalma Tanári, tanulói utasítások A tanulócsoport összetétele Új fogalmak mennyisége A tervezett óra típusa Differenciálásra alkalmas tananyagrészek A tervezett óra helyszíne A tanulók informatikai előképzettsége

Értékelés: Ember és természet Környezetünket károsító anyagok Fogápolás Hulladékgyűjtés anyagfajták szerint A környezeti ártalmak hatása szervezetünkre A gyalogos közlekedés veszélyei

Felhasználási lehetőségek környezetismeret óra tananyagaként napközis foglalkozáson felügyelet alatt kirándulás, városi séta felkészítésére szabadidős foglalkozásként a számítógép teremben

A foglalkozások jellemzői Egy foglalkozás  45 perc Foglalkozásként 1-2 animáció és képek A lapok egy-egy témát dolgoznak fel A korosztály ismereteire épít Az új ismeretek mennyisége, szintje igazodik a gyerekek életkorához, érdeklődéséhez A témák feldolgozása kerek-egész A feladatok érdekesek, figyelemfelhívók, motiválók,

Ember és természet: alkalmazott módszerek Ismeretközlő szövegrészek felhasználási lehetőségei Tanári felkészülés Irányított beszélgetés Kérdés-felelet A szöveg néma v. hangos olvasása Animációk levetítése /Animációk nagyított letöltése, lejátszó programok XML Editor, mpc98me/ Hanganyagok meghallgatása Feladatok megoldása csoportokban, párokban, önállóan, kooperatív technikákkal /számonkérésként is használhatók/

Tanulói visszajelzések Újbóli vetítés Hallgassuk meg még egyszer ! Nem baj, ha nem megyünk ki Had csináljam egyedül a tesztet! Én is ki szeretném próbálni! Hol találom meg, otthon is meg szeretném csinálni? Délután dolgozhatok rajta egyedül?

A matematika órák tapasztalatai Felhasználási lehetőségek egyéni fejlesztés órán, korrepetáláson tehetséggondozás frontális osztálymunka- csoportos-egyéni kísérletek bemutatása mérések animációk, próbálgatások

A matematika foglalkozások jellemzői Egy foglalkozás  1-3 * 45 perc A lapok nehézségi fokban követik egymást A feladatok típusai: Egyszerű feleletválasztás Sorrendiség felállítása Helyes válasz megadása számmal Párosítás Cselekedtető animációk

Matematika óra SDT tartalommal A teljes foglalkozás felhasználása: ismétlés összegfoglalás rendszerezés differenciált haladási ütem A foglalkozás felhasználása folyamat részeként: Új ismeret tanulásirányítási folyamatában

Magas elégedettségi mutatók Bemutató óra Differenciált tanulásszervezés SDT anyagok tanórai alkalmazásával Őszi kaptárnyitogató szakmai napok Nagy érdeklődés 2 alkalom * 22 – 22 fő Az animációk, modellezések hasznosságának, megértést segítő, motivációs szerepének elismerése Magas elégedettségi mutatók

Feladatok többcélú felhasználása Közelítés /multimédiás feladat vetítése/ Felzárkóztatás: a megértést segítő gyakorlás 1-2 fő önállóan Tehetséggondozás: A feladat átalakítása – 3 fő versenye, ki tévedd a legkevesebbet a közelítés folyamatában?

Feladatadási módszerek Tehetséggondozás: online módban útvonalmegadásával Felzárkóztatás: megnyitott lapon önálló v. kiscsoportos feladatvégzés Frontális munka során egy tanuló kezeli a gépet- kooperatív csoport, páros, egyéni munka Első osztályban páros munka: kezelő – kivetítőn feladatot megoldó

SACA – DÁVID - FLÓRA Keressd meg az útvonal segítségével a feladatlapot és old meg a négy szöveges feladatot, ellenőrizd megoldásodat, strigulázd a hibáid számát! MATEMATIKA 1-8 3. osztály Számtan, algebra Műveletek természetes számokkal A már ismert mértékegységek felelevenítése A hosszúságmérés

Csoportmunka

Első osztály páros munka

Önálló feladatvégzés

SDT feladatsor előkészítése csoportmunkában: valószínűség

Animáció értelmezése

IKT foglalkozás előkészítése

Egyéni fejlesztés

Szabadidőben 1.

Szabadidőben 2.

Bemutató óra

Összegzés nevelő szemmel Változatos feladatok Motiváció A figyelem ébren tartása Változatos módszerek A megértés segítése Érzékszerveinkre ható megerősítés Otthon is használható feladatok Online javítás: önálló feladatvégzés, megerősítés A nevelő feladata a tanulás irányítása Szülők érdeklődése Örömet szerző órák Várt feladatok Többször ismételhető multimédiás feladatok Iskolai felszereltség hiánya Aggodalmak a jel erősségei miatt Az offline kezelés nehézségei A kivetített kép nagyítási nehézségei (betűméret) A tesztfeladatokat egyenként kell megnyitni

További lehetőségek Hibás megoldó kulcsok javítása Még több multimédiás feladat Kreatív, egyénre szabott felhasználás A tananyagok további bővítése Az alsós tananyagok legnehezebben megérthető témáinak kiemelt segítése

Ahogy a gyerekek értékelték Nem lehetett egy két feladatot megjeleníteni Voltak hibás feladatok Néha várni kellett, míg betöltött Szórakoztatók a játékos megoldások Jobban tudtam figyelni Könnyebben meg tudom oldani, ha látom is, jobban bele tudtam élni magam Olyan volt, mint a játékos meglepetés, minden feladat titok Így könnyebbek, érdekesebbek a feladatok Jó volt, hogy nem kellett annyit írni Otthon is tudtam gyakorolni Ötletesek a feladatok Észre sem vesszük, de a játék mégis egy feladat Ha választhatnál, melyik órán vennél szívesebben részt? 100%

“A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a Útravaló… “A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a régiektől való megszabadulásban.” John Maynard Keynes közgazdász

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szabó Béláné közoktatási szakértő, Tanácsadó Kismányok, Kossuth u. 26/a potyi60@invitel.hu Tel, fax: 74/458-613 Mobil: 70/9434-600