Informatika tanítása ea. Csernoch Mária

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Advertisements

~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az iskolai dokumentumok
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A Nemzeti alaptanterv változásai
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Közgazdaság szakmacsoport
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A kerettantervek fejlesztése
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Iskolakert.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Szegedi Tudományegyetem
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
A digitális kompetencia fejlesztése
1./ A magyar közoktatás rendszere
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Informatika tanítása ea. Csernoch Mária

Tantárgyi dokumentumok NAT (2012) –műveltségi területek Kerettanterv (2013) –tantárgyak Tanterv Tanmenet Óravázlat

Tantárgyi dokumentumok NAT 1995 – NAT 2003 – NAT 2007 – -alaptanterv-nathttp:// -alaptanterv-nat – eID=231081&ctag=articlelist&iid=1http:// eID=231081&ctag=articlelist&iid=1 NAT 2012 –

Tantárgyi dokumentumok Kerettanterv –

Tantárgyi dokumentumok Érettségi követelmények –

Kulcskompetenciák, fejlesztési feladatok NAT (2007) Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai Természettudományos Digitális Hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári Kezdeményező képesség és vállalkozói Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség NAT (2012) Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai Természettudományos és technikai kompetencia Digitális Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményező képesség és vállalkozói Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség A hatékony, önálló tanulás

Ajánlás a NAT műveltségi területek százalékos arányaira – o. Informatika műveltségi terület –10813–10824

Számítógépes terem elrendezése rajzok elkészítése rajzok algoritmusa elrendezések előnyei, hátrányai határidő: március 5.

hagyományos, egymás mögötti, elrendezés –soros tanári gép elől, tábla-vetítés elől tanári gép hátul, tábla-vetítés elől –oszlopos kör, félkör alakú elrendezés –monitorok befelé –monitorok kifelé asztalok csoportokba rendezése projektor digitális tábla Számítógépes terem elrendezése

Óratervek készítése Fedőlap Bevezető –statisztika –óra helye a tanítási folyamatban –oktatási cél –nevelési cél Óra menete –tartalmi –módszertani megjegyzések Függelék

Óraterv Berke Lóránt óravázlat elemzése határidő: március 12. szöveg

Fájl típus felismerése fájl típus felismerése bemutató max. 15 perc

Ülésrend Gimp, tartozások

a tanulóknak jövőbeli tevékenységeikhez feltehetően szükséges készségszintű információtechnológiai ismeretekkel való felruházása a gyerekeket megtanítsuk és felkészítsük az informatikai fejlődés által kínált eszközök használatára, megismerésére, hogy mindennapi életükben később is korszerű ismeretekkel rendelkezzenek az egyén elegendő tudást szerezzen ahhoz, hogy a jelenleg is fejlődő információkommunikációs társadalom aktív tagjává váljon a diákot felkészítse a mindennapi életben nélkülözhetetlen informatikai eszközök és szoftverek használatára a közemberek információs társadalom elvárásaira való felkészítése