Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Tantárgyi dokumentumok NAT (2012) –műveltségi területek Kerettanterv (2013) –tantárgyak Tanterv Tanmenet Óravázlat
Tantárgyi dokumentumok NAT 1995 – NAT 2003 – NAT 2007 – -alaptanterv-nathttp:// -alaptanterv-nat – eID=231081&ctag=articlelist&iid=1http:// eID=231081&ctag=articlelist&iid=1 NAT 2012 –
Tantárgyi dokumentumok Kerettanterv –
Tantárgyi dokumentumok Érettségi követelmények –
Kulcskompetenciák, fejlesztési feladatok NAT (2007) Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai Természettudományos Digitális Hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári Kezdeményező képesség és vállalkozói Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség NAT (2012) Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai Természettudományos és technikai kompetencia Digitális Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményező képesség és vállalkozói Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség A hatékony, önálló tanulás
Ajánlás a NAT műveltségi területek százalékos arányaira – o. Informatika műveltségi terület –10813–10824
Számítógépes terem elrendezése rajzok elkészítése rajzok algoritmusa elrendezések előnyei, hátrányai határidő: március 5.
hagyományos, egymás mögötti, elrendezés –soros tanári gép elől, tábla-vetítés elől tanári gép hátul, tábla-vetítés elől –oszlopos kör, félkör alakú elrendezés –monitorok befelé –monitorok kifelé asztalok csoportokba rendezése projektor digitális tábla Számítógépes terem elrendezése
Óratervek készítése Fedőlap Bevezető –statisztika –óra helye a tanítási folyamatban –oktatási cél –nevelési cél Óra menete –tartalmi –módszertani megjegyzések Függelék
Óraterv Berke Lóránt óravázlat elemzése határidő: március 12. szöveg
Fájl típus felismerése fájl típus felismerése bemutató max. 15 perc
Ülésrend Gimp, tartozások
a tanulóknak jövőbeli tevékenységeikhez feltehetően szükséges készségszintű információtechnológiai ismeretekkel való felruházása a gyerekeket megtanítsuk és felkészítsük az informatikai fejlődés által kínált eszközök használatára, megismerésére, hogy mindennapi életükben később is korszerű ismeretekkel rendelkezzenek az egyén elegendő tudást szerezzen ahhoz, hogy a jelenleg is fejlődő információkommunikációs társadalom aktív tagjává váljon a diákot felkészítse a mindennapi életben nélkülözhetetlen informatikai eszközök és szoftverek használatára a közemberek információs társadalom elvárásaira való felkészítése